Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها مجلس با تاکید بر اینکه طرح جامع مدیرت شهری گام اول انقلاب اداری است گفت: این طرح تحولی بنیادین برای اصلاح نظام اداری و تمرکززدایی از کشور بوده و می‌تواند در امر مبارزه با فساد و شفافیت به حاکمیت کمک کند.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بررسی مدیریت‌نامه جامع شهری گفت: این موضوع تحولی بنیادین محسوب می‌شود که گام اول انقلاب اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تمرکززدایی در این طرح محور اصلی است و برای اولین بار تندیس حقوق شهروندی را از دانشگاه علامه طباطبایی گرفته است ضمن اینکه ۱۰۰ نفر در طول شش سال شبانه‌روز مطالعه و تحقیقات و پیوست مطالعات ۵ هزار صفحه‌ای را در این خصوص داشته‌اند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: برای اولین بار است که مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان مردم، دولت و شورای عالی استان‌ها این طرح بسیار مهم را مورد بررسی قرار دادند و خروجی آن از کمیسیون شورا‌ها به صحن علنی مجلس ارائه شده است.

ابوترابی گفت: این موضوع می‌تواند تحولی بنیادین برای اصلاح نظام اداری و تمرکززدایی از کشور به حساب بیاید.

وی تصریح کرد: این طرح سه محور اساسی دارد که در محور اول شفافیت مدنظر است که بهترین شیوه برای مبارزه با فساد اداری به حساب می‌آید که براین اساس همه امورات شورای شهر و مصوبات آن‌ها و شورا‌های روستاها، حقوق، درآمدها، تفریغ بودجه در این طرح مدنظر است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس گفت: محور دوم این طرح آن است که نظام شهرسازی و قوانین آن مورد اصلاح و بازبینی قرار گیرد.

ابوترابی گفت: رویکرد و محور سوم این طرح هم براساس واگذاری امورات محلی که هم‌اکنون در اختیار حکومت است می‌باشد و در حقیقت در اختیار پارلمان‌های محلی یعنی همان شورا‌های شهری و روستا قرار خواهد گرفت که برهمین اساس ۲۵ امور محلی شامل آب، برق و گاز، آموزش و پرورش، درمان، ارشاد، میراث فرهنگی و ... به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واگذار خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۷۰۰ تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود

 سید عبدالله میرابراهیمی ، با بیان اینکه روزانه حدود ۷۰ تن پسماند حاصل از تفکیک از مبدأ در قم جمع‌آوری می‌شود، عنوان کرد: پسماند‌های تولیدی در قم با ۲۲۰ خودرو مکانیزه جمع‌آوری و به سایت دفن پسماند البرز منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد: تمام زباله‌های تولیدی در قم در سایت بازیافت البرز پردازش می‌شود و بخشی از پسماند‌هایی که ارزش اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای ندارند، دفن می‌شوند.

میر ابراهیمی با بیان اینکه ۵۵ درصد پسماند‌های تولید شده در مواد غذایی است که پس از پردازش تبدیل به کود کمپوست می‌شود، بیان کرد: ۱۲ درصد از پسماند‌های تولیدی روزانه قم، مواد پلاستیکی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اضافه کرد: روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست در قم تولید می‌شود که در صورت ارتقای استاندار‌های کیفی ظرفیت صادرات آن به بازار‌های بین‌المللی وجود دارد.

میر ابراهیمی همچنین گفت: روزانه افزون بر ۵۵۰ هزار تن پسماند ساختمانی در قم تولید می‌شود که بخش زیادی از آنها حاصل فعالیت خاک‌برداری طرح‌های عمران شهری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: ۳۰۰ انبار ضایعات غیرقانونی جمع‌آوری زباله در حریم شهر قم فعال است که به‌خاطر مصلحت‌اندیشی اجتماعی و وضعیت اقتصادی، ساماندهی و قانونمندکردن این واحد‌ها به‌جای تعطیلی آنها در دستور کار قرار گرفته؛ اما بااین‌وجود ۱۱۰ گاراژ به‌واسطه تخلف پلمب شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا
  • طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌های استان خوزستان بازنگری شود
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند
  • از ارائه گزارش تجمیعی پروژه‌های توسعه محلی تا حسابرسی برخی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران
  • روزانه ۷۰۰ تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود