Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ملت ایران به‌دنبال تعامل سازنده با جهان است نه بازنده، گفت: هر تحریم آمریکا یک رفتار جنگی است و باید هزینه آن را بپردازد.به گزارش بلاغ،سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز دوشنبه سی‌ام اردیبهشت در اجتماع اساتید بسیجی تهران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: اگر صحبت از گام دوم انقلاب می‌شود باید پیش از همه نسبت خودمان را به ‌آن تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: باید تعریف شود که ما امروز نسبت به روند انقلاب اسلامی چه نقشی را ایفا می‌کنیم؟ آیا در مجموعه جلسات، همایش‌ها و اردوها به اهداف خود نزدیک می‌شویم یا خیر؟ 

جلیلی در ادامه با تاکید بر اینکه «دولت در سایه» یک گفتمان است نه یک تشکیلات خاطرنشان کرد: دولت در سایه یعنی اینکه ما باید سایه به سایه روند تحولات کشور را دنبال کنیم؛ اگر روند خوبی است باید آن را تقویت کنیم همچنان که اگر دچار خطاست می‌بایست آن را تصحیح و  اگر دچار نقص است تکمیل کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه‌ها باید روند تعقیب مسائل اساسی کشور دنبال شود افزود: وقتی از بسیج صحبت می‌کنیم منظور یک مفهوم کاملا علمی است که وارد مسائل اساسی کشور می‌شود و نسبت خود را با این موضوعات متناسب با تخصص خود پیدا می‌کند و سعی می‌کند آن تخصص را در این موضوعات جاری و ساری کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظاری که از هر یک از ما می‌رود این است که کار خود را به ویژه در عرصه‌های علمی به گونه‌ای انجام دهیم که منجر به یک اتفاق مثبت در کشور شود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر انقلاب ما موفقیت‌های جدی داشته است که موجب اعجاب جهانیان شده است ، یک عامل آن وجود مردمی است که یک اندیشه را باور کرد‌ند و تمام آنچه را که در توانشان بود در طبق اخلاص گذاشتند. 

جلیلی با اشاره به اینکه امروز همه تلاش دشمن بر این است که این باور صحیح را از مردم بگیرد گفت: اگر  امروز دشمن این فعالیت سنگین در فضای مجازی و رسانه‌ای را دارد به خاطر آن است که می‌بیند  اگر مردم توصیفی دقیق  از واقعیت و تحلیلی صحیح از راه‌های رسیدن به آ رمان‌هایشان داشته باشند موفقیت‌های انقلاب اسلامی تداوم می‌یابد و این پیوستگی که امروز میان مردم و نظام وجود دارد تبعات خود را خواهد داشت. 

وی عنوان داشت: دانشگاه‌ها امروز به عنوان نهادهای مرجع می‌تواند در تحلیل‌های صحیحی که به جامعه ارائه می‌شود نقش داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه ما تحلیل‌های غلط تبدیل به گفتمان شد،‌ آن وقت است که جامعه فلج می‌شود و همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها یا منفعل می‌شود یا خدای ناکرده به انحراف می‌رود، اینجاست که هم تحلیل صحیح و هم ارائه تصویر صحیح  به جامعه اهمیت پیدا می‌کند.

جلیلی با درخواست از استادان بسیجی جهت بی‌تفاوت نماندن نسبت به آنچه که در کشور می‌گذرد، گفت: چرا بعد از گذشت ۳۰ سال از دفاع مقدس، آمریکایی‌ها به اذعان خودشان دیگر به‌دنبال جنگ نظامی با کشور ما نیستند؟ چون ملت ما با یک تحلیل صحیح،‌ در آن مقطع یک مقاومتی از خودش نشان داد که دشمن فهمید تجاوز نظامی راه حل آنچه آن‌ها می‌خواهند نیست، از این رو جرات نمی‌کنند به مرزهای ما نزدیک شوند.

وی با تأکید بر اینکه الگوی دفاع مقدس باید در سایر عرصه‌ها تکرار شود، اظهار داشت: اینکه امروز دشمن طمع می‌کند و در دیگر عرصه‌ها حرکتی را دنبال می‌کند،‌ به خاطر آن است که حس می‌کند در آن عرصه‌ها شاید امکان رخنه‌ای داشته باشد، اما اگر آن مقاومت و هوشمندی ملت ایران در این عرصه‌ها هم تکرار شود،‌ طبیعتاً‌ دشمن از این هم ناامید خواهد شد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ملت ایران به‌دنبال تعامل سازنده با جهان است نه بازنده، گفت: هر تحریم آمریکا یک رفتار جنگی است و باید هزینه آن را بپردازد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ دیروز (سوم اردیبهشت) در گزارشی با اشاره به تصویب تشدید تحریم های جدید علیه صادرات نفت ایران در مجلس آمریکا نوشت: تحلیلگران بازار نفت معتقدند که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از انجام هرگونه حرکتی که می تواند قیمت نفت خام یا بنزین را برای مصرف کنندگان آمریکایی افزایش دهد، بیزار است.

به گفته کارشناسان، رئیس جمهوری آمریکا احتمالا از اختیارات پیش بینی شده در این طرح برای اعمال معافیت ۱۸۰ روزه در اجرای این تحریم ها استفاده و از اجرای سختگیرانه آن اجتناب خواهد کرد.

به نوشته بلومبرگ، وضعیت کنونی تا حدودی مشابه اوضاعی است که دولت بایدن با روسیه و تهاجم آن به اوکراین مواجه است. اگرچه کاخ سفید تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده، اما در همین حال تلاش کرده تا ضمن محدود کردن درآمدهای این کشور اجازه دهد صادرات نفت آن همچنان جریان داشته باشد تا عرضه جهانی تحت فشار قرار نگرفته و تورم که از جمله دغذغه های انتخاباتی بایدن است، افزایش نیابد.

واشنگتن همچنین در روزهای اخیر و با وجود تمدید تحریم ها علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، با تداوم صدور نفت آن کشور موافقت کرد.

به گفته شرکت مشاوره انرژی کلیر ویو (ClearView Energy Partners) مستقر در واشنگتن، در صورت اجرا و اعمال تحریم های جدید، قیمت های جهانی نفت می تواند به میزان ۸.۴۰ دلار افزایش یابد.

رویترز پیشتر به نقل از کلیر ویو نوشته بود که ۲ طرح مصوب مجلس، "در صورت اجرا و اعمال می‌توانند بر صادرات نفت ایران تأثیر مستقیم بگذارند. "

به گفته این گروه پژوهشی، در طرح نخست که "قانون توقف پهلوگرفتن نفتکش های ایران" (SHIP / Stop Harboring Iranian Petroleum) نامگذاری شده، بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌هایی که "آگاهانه" در حمل و نقل، انتقال، تراکنش مالی و فرآوری نفت خام و محصولات نفتی ایران شرکت می‌کنند، تحریم می شوند. کشتی هایی که این ممنوعیت را نقض کنند به مدت ۲ سال از ورود به بنادر آمریکا منع خواهند شد.

با این حال، این طرح شامل معافیت های ۱۸۰ روزه است که بایدن می تواند از آن برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت استفاده کند.

مصوبه دوم نیز یک طرح ضد ایران و چین است که تحریم‌های ثانویه بر نفت ایران را به هرگونه معامله خرید نفت از ایران توسط یک موسسه مالی چینی گسترش می دهد. این تحریم ها با ارزیابی های سالانه آغاز شده و اجرای آن تا سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در این مورد نیز می تواند معافیت های دوره ای تحریم ها را اعمال کند.

کد خبر 846699 منبع: ایرنا برچسب‌ها نفت ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • ایرانی ها استاد دور زدن تحریم
  • آمریکا یک گردان ارتش اشغالگر را تحریم می‌کند