Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:49:02 GMT

خرید حمایتی سیر برای تعادل در بازار طارم ادامه خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۳۷۰

خرید حمایتی سیر برای تعادل در بازار طارم ادامه خواهد داشت

زنجان - ایرنا- مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی کشور گفت: در راستای اهداف شبکه اتحادیه تعاونیهای روستایی و با توجه به جایگاه مردمی این مجموعه، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به کشاورزان طارمی و رسیدن بازار به حد تعادل، خرید سیر در این شهرستان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، یدالله کشاورز شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از بازار سیر روستای دستجرده طارم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از خرید یک هزار تن سیر تا پایان فصل برداشت این محصول در طارم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای آنکه قیمت فروش سیر به حد نصاب خود برسد و به منظور جلب رضایت کشاورزان طارم از محل فروش سیر، خرید این محصول تا پایان فصل برداشت آن از طرف اتحادیه تعاونی های روستایی کشور انجام خواهد شد.
کشاورز، در مورد پرداخت هزینه خرید سیر به سیرکاران اظهار داشت: پرداخت با مهلت 10 روزه و به صورت چک لیست نزد بانک ها انجام خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی کشور با اشاره به برنامه ریزی های مناسب برای سر و سامان دادن به اوضاع بازار سیر، خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید انجام شده در محل بازار خرید و فروش سیر طارم، گزارش جامع و مفصلی تهیه شده و در اختیار مقام های عالی مربوطه و وزارت جهاد کشاورزی برای تصمیم گیری های بهتر در جهت ارتقاء وضعیت این بازار در سالهای آینده قرار خواهد گرفت.

** برای خرید حمایتی محصول سیر پیگیری های لازم انجام شده است
مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان نیز گفت: برای جلوگیری از آسیب بیشتر به کشاورزان و با توجه به حجم بالای سیر تولیدی در طارم پیگیری ها و هماهنگی های لازم برای خرید حمایتی این محصول از سوی جهاد کشاورزی استان زنجان با وزرات جهاد کشاورزی انجام شده است.
محمد نوری در مورد حجم پایین خرید سیر توسط اتحادیه تعاون روستایی اظهار داشت: خرید سیر توسط بخش دولتی تعاون روستایی انجام نمی شود، بلکه اتحادیه تعاون روستایی شبکه ای از تعاون روستایی بوده و بخش غیر دولتی این مجموعه را تشکیل می دهد و در حد توانایی، خرید سیر را به صورت توافقی انجام می دهد.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای تسریع در کاهش مقدار انباشت عرضه سیر و به تعادل رسیدن بازار، بعد از اتحادیه تعاون روستایی استان زنجان، اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی کشور نیز برای خرید سیر تا پایان فصل برداشت به مقدار و قیمت تعیین شده اقدام خواهد کرد.
وی افزود: در صورت خرید حمایتی از طرف وزارت جهاد کشاورزی وضعیت بازار سیر در طارم حتی در سالهای آینده نیز سر و سامان خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی 98-97 کار برداشت سیر در 1800 هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان طارم به اواسط خود رسیده که پیش بینی می شود 72 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.
ارقام مورد کشت سیر در شهرستان طارم، سیر محلی طارم، سیر صورتی، سیر قرمز، سیر سفید و رقم آذرشهر است که بیشترین رقم مورد کشت این شهرستان در سال زراعی جاری سیر صورتی است.
کشت سیر طارم در فصل پاییز صورت می گیرد و برداشت این محصول از اوایل اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر خرداد ادامه می یابد.
سیر تولیدی این شهرستان با توجه به کیفیت بالایی که دارد همه ساله علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان، به سایر نقاط کشور ارسال همچنین در صورت فراهم بودن بستر صادرات توسط بازرگانان به کشورهای روسیه، آذربایجان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
سیرکاران شهرستان طارم از ابتدای بازار تاکنون از قیمت پایین خرید سیر با توجه به هزینه های بالای مراحل کشت، داشت و برداشت ناراضی هستند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازار سير طارم خريد حمايتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان

محمد رضا ماندگاری رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن محصول توسط شبکه‌های خرید به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و۱۰ هزار و ۳۰۰ تن آن به سیلو‌ها و انبار‌های استان حمل و بارگیری شده است.

 

وی افزود: به علت برداشت نشدن محصول در سه مرکز احمدی، فارغان و طاشکوییه شهرستان حاجی آباد، اکنون هشت مرکز از ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: شبکه تعاون روستایی امسال آمادگی لازم برای خرید حجم بالای گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان را دارد.

ماندگاری افزود: از آنجایی که دسترسی کاربران برای ثبت آمار کشاورزان هنوز انجام نگرفته، هیچ پرداختی بابت بهای گندم به گندمکاران نداشته ایم.

وی گفت: برداشت و خرید گندم از برخی شهرستان‌های استان توسط تشکل‌های تحت پوشش به عنوان مباشر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آغاز شده است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان افزود: همه مراحل خرید طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل انجام می‌گیرد و تمامی مراکز هیچ مشکل یا کمبودی برای تحویل محصول کشاورزان ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • برنج هم از تورم جا نماند!
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • گرمازدگی چیست و چرا منجر به اسهال می شود؟