Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@03:43:04 GMT

راه آهن کرمانشاه خسروی جان دو باره گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۵۹۱

راه آهن کرمانشاه خسروی جان دو باره گرفت

پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی جان دوباره گرفت

 

به گزارش خبرگزاری بسج  از کرمانشاه، راه آهن غرب کشور به طول 605 کیلومتر از ایستگاه سمنگان آغاز می‌شود و قرار است به مرز خسروی برسد.

براساس این گزارش، طول مسیر پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی 232 کیلومتر است که در 2 مرحله (کرمانشاه – اسلام آبادغرب و اسلام آبادغرب – خسروی) با کندی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان پروژه کمبود مصالح «بالاست» را دلیل کندی و تاخیر فعالیت ساخت و ساز اعلام کرده‌اند.

بالاست لایه‌ای از مصالح سنگی شکسته با قطر متوسط 20 تا 60 میلی‌متر است که ضربات دینامیکی را جذب کرده و مانند فنر در برابر بارهای وارده مقاومت می‌کند؛ بارهای وارده به خط را به طور یکنواخت توزیع کرده و پس از جذب قسمتی از آن به زیرسازی منتقل می‌کند، بدون بالاست امکان تراز کردن تراورس‌ها (تکیه‌گاه بتونی یا چوبی یا فولادی که ریل‌ها روی آن بسته می‌شود) ممکن نیست؛ با کاربرد بالاست عملیات نگهداری آسان‌تر و همه ناهمواری‌ها و ناترازی‌ها در خط با زیرکوبی بالاست رفع می‌شود؛ رویش نباتات و گیاهان مزاحم را در داخل خط کندتر می‌کند، زیرا در اثر زه‌کشی رطوبت لازم برای رشد گیاهان موجود نخواهد بود.

البته هر نوع سنگی مناسب راه‌آهن نیست این سنگ‌ها حاوی ترکیبات سیلیسی هستند که در برابر یخ‌زدگی و اصطکاک مقاوم است، بالاست از سنگ‌های سخت و آذرین و از معادن کوهی مناسب استخراج می‌شود، سنگ‌های مورد استفاده برای بالاست باید از سنگ های بازالت- دیوریت- کوارتز پورفنرین و گرانیت باشد.

گاهی نیز برای بالاست از سنگ‌های آهکی دولومیت که بامشخصات فنی مطابقات داشته‌ باشد، استفاده می‌کنند.

برای اینکه پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی روی ریل ساخت و ساز قرار گیرد نیاز به بالاست با مقاومت بالا است که به صورت سنگ آذرین در ایستگاه گروس در شرق استان (پهنه معدنی سنقر) وجود دارد، اما صدور مجوز برداشت از ایستگاه گروس در اختیار جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صعنت، معدن و تجارت است این در حالی است که  وزیر صمت در سفر خود به استان کرمانشاه از واگذاری اختیاراتش در حوزه معادن به استان‌ها خبر داد این مسئله با انتقاد هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه همراه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه حالا از رفع این مشکل خبر داده و می‌گوید: استاندار دستور اجرای کار را داده‌، می‌توانیم مصالح بالاست از منطقه گروس که حفاظت شده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، برداشت کنیم تا پروژه به فعالیت خود ادامه دهد.

مهرداد سالاری ادامه داد: برای بالا رفتن سرعت کار و اقتصادی بودن آن، وزارت راه امکان حمل رایگان آن به محل پروژه را فراهم کرده است.

میانگین پیشرفت پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی 31 درصد است که در این بین، کار زیرسازی پروژه راه آهن کرمانشاه - اسلام‌آباد غرب هم‌اکنون حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: ۳۵ نفر از دانشجویان، اساتید دندانپزشکی و همکاران شاغل در این حوزه در یک اردوی ۲ روزه به ساکنان روستا‌های مناطق محروم سروآباد خدمات ارائه کردند.

دکتر رستگار خسروی ادامه داد: از بین این خدمات دندانپزشکی، ۲۵۰ ترمیم آمالگام و کامپوزیت، ۱۲۰ کشیدن دندان و ۴۰ مورد جرمگیری انجام شده است.

وی از ارجاع تخصصی‌تر ۱۰ نفر از دانش آموزان این مناطق به کلینیک دندانپزشکی خبر داد و افزود: اولویت خدمات دندانپزشکی با دانش‌آموزان ابتدایی بود که بعد از بررسی و ویزیت ۱۰ نفر از آنها برای دریافت خدمت تخصصی‌تر دندانپزشکی به کلینیک دندانپزشکی دانشگاه ارجاع شدند.

خسروی اضافه کرد: این خدمات در منطقه ژاوه‌رود، سروآباد روستای بوریدر، روستای بیساران و روستای پایگلان ارائه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه