Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@06:03:26 GMT

برگزاری همایش تجلیل از مولفان و نویسندگان در دامغان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۷۴۳

برگزاری همایش تجلیل از مولفان و نویسندگان در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسین امینیان،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان عصر روز گذشته 30 اردیبهشت  در نشست برنامه ریزی برگزاری همایش تجلیل از مولفان و نویسندگان در دامغان خبر داد و گفت: ارج نهادن به کتاب و کتابخوانی، شناخت و معرفی نویسندگان متعهد و ارزشی و آثار انها، شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه نویسندگی از عمده اهداف برگزاری این همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بهترین مولفه یک کتاب خوب کتابی است که پاسخگوی نیازهای جامعه و حلال مشکلات جامعه باشد اظهار کرد: کتابی که حکیمانه و براساس تفکر نوشته شود، مخاطب را جذب می‌کند که در این راستا نویسندگان با پدید آوردن آثار شورانگیز، شور زندگانی را با معنا در وجود انسان‌ها پایدار می‌کنند.

حجت‌الاسلام منصور کوهی، مسوول انتشارات مهر حنظله نیز کتاب را بهترین ابزار برای رساندن پیام به مخاطب برشمرد و افزود: چون ارزش قلم از هر چیزی بالاتر است و این اثر قلم و کتاب است که جاودان می‌ماند و به عنوان یک سند زنده و همیشگی تا آخرین دوران حیات بشر باقی می‌ماند.

به گفته وی؛ مطالبی که در قید کتابت در نیاید تاثیرش همیشگی نیست و به مرور زمان از ذهن انسان محو می‌شود که بر همین اساس بخاطر اهمیت کتاب باید جایگاه نویسندگان و مولفان را پر رنگ‌تر کنیم تا افراد بیشتری را در این مسیر جذب نماییم.

مسئول انتشارات مهر حنظله  یاداور شد: این همایش تیر ماه به مناسبت روز قلم برگزار خواهد شد و ضمن معرفی کتاب جامع مولفین و نویسندگان شهرستان دامغان، نمایشگاه آثار آنان نیز در حاشیه همایش دایر خواهد شد و از نویسندگان برتر تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی «سوره» از نشست‌های «فیلم جستار» و «ژانرهای ترکیبی»

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران در قالب ۲ نشست تخصصی «فیلم جستار، نظریه و عمل» با حضور رامتین شهبازی و احمدعلی سجادی‌صدر و «ژانرهای ترکیبی، نظریه و عمل» با حضور علی روحانی و سیدجواد میرهاشمی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

این نشست‌ها به همت انجمن سینمای جوانان ایران و با همکاری دانشگاه سوره، به ترتیب در روزهای سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ ساعت ۱۰ تا ۱۲ و سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۰ تا ۱۲، در محل دانشگاه سوره، برگزار می‌شود. حضور در این نشست‌های تخصصی برای عموم آزاد است.

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار امکانات بومی در ژانرهای آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید برگزار می‌شود و در چهار بخش‌ «مقالات پژوهشی»، «جستارهای آزاد»، «فیلم‌-جستار» و «ترجمه» پذیرش آثار خواهد داشت.

«فیلم-جُستار» (Video Essay) که برای اولین بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاوردهای تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارایه می‌دهد. «فیلم‌-جستار» حاصل نوعی نگاه اول شخص، متفکر، واکاو، خوداندیش و جوینده است. پژوهشگر در این قالب، مجاز است که از همه‌ رسانه‌های بصری برای به بار نشستن موضوع مورد بحث خود سود جسته و انگاره‌ی خود را تبیین کند. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه‌ «فیلم‌-جُستار» به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده‌مقالاتشان پذیرفته می‌شود تا یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ فرصت خواهند داشت تا آثار کامل خود را به این رویداد، ارسال کنند.

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران روز یکشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳، با اعلام آثار برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 6085196

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • میزبانی «سوره» از نشست‌های «فیلم جستار» و «ژانرهای ترکیبی»
  • اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد
  • برگزاری همایش نمایش اسب های اصیل در طبس
  • همایش تجلیل از مفاخر موسیقی نواحی و اقوام ایرانی در بوکان برگزار شد
  • بسته کتاب هفته با اخبار نویسندگان
  • اعلام برنامه شبکه‌های رادیویی برای نمایشگاه کتاب
  • تدارک ویژه رادیو برای نماشگاه کتاب از زبان معاونت صدا
  • برگزاری اولین همایش سوارکاری در شهرستان درگزین
  • رادیو برای نمایشگاه کتاب چه برنامه‌هایی دارد؟