Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@13:06:22 GMT

برگزاری همایش تجلیل از مؤلفان و نویسندگان در دامغان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۷۹۹

برگزاری همایش تجلیل از مؤلفان و نویسندگان در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسین امینیان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان عصر روز گذشته، 30 اردیبهشت در نشست برنامه‌ریزی برگزاری همایش تجلیل از مولفان و نویسندگان در دامغان، گفت: ارج نهادن به کتاب و کتابخوانی، شناخت و معرفی نویسندگان متعهد و ارزشی و آثار آ‌ن‌ها، شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه نویسندگی از عمده اهداف برگزاری این همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بهترین مؤلفه یک کتاب خوب کتابی است که پاسخگوی نیازهای جامعه و حلال مشکلات جامعه باشد، اظهار کرد: کتابی که حکیمانه و براساس تفکر نوشته شود، مخاطب را جذب می‌کند که در این راستا نویسندگان با پدید آوردن آثار شورانگیز، شور زندگانی را با معنا در وجود انسان‌ها پایدار می‌کنند.

حجت‌الاسلام منصور کوهی، مسئول انتشارات مهر حنظله نیز کتاب را بهترین ابزار برای رساندن پیام به مخاطب برشمرد و افزود: چون ارزش قلم از هر چیزی بالاتر است و این اثر قلم و کتاب است که جاودان می‌ماند و به‌عنوان یک سند زنده و همیشگی تا آخرین دوران حیات بشر باقی می‌ماند.

به گفته وی، مطالبی که در قید کتابت در نیاید تاثیرش همیشگی نیست و به مرور زمان از ذهن انسان محو می‌شود که بر همین اساس بخاطر اهمیت کتاب باید جایگاه نویسندگان و مولفان را پر رنگ‌تر کنیم تا افراد بیشتری را در این مسیر جذب کنیم.

مسئول انتشارات مهر حنظله  یادآور شد: این همایش تیرماه به‌مناسبت روز قلم برگزار خواهد شد و ضمن معرفی کتاب جامع مؤلفان و نویسندگان شهرستان دامغان، نمایشگاه آثار آنان نیز در حاشیه همایش دایر خواهد شد و از نویسندگان برتر تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی از عزیز بازوند بیرانوند ملقب به پدر دوبیتی لکی، به پاس سال‌ها تلاش وی در عرصه فرهنگ و ادبیات بومی لرستان تجلیل کرد.
اعظم روانشاد در این مراسم گفت: شعر عزیز بیرانوند فراتر از مکان و زمان است و از قدرت بالای ادبی برخوردار است.
وی افزود: میزان تأثیرگذاری اشعار این شاعر بومی‌سرا قابل بررسی است و عزیز بیرانوند برای زنده نگهداشتن زبان لکی به عنوان یک گنجینه ادبی تلاش فراوانی داشته است.
به گفته روانشاد، سهولت در انتقال مفاهیم ادبی باعث شده است این اشعار مردمی باقی بماند و شیرینی اشعار این شاعر در بین مردم قابل مشاهده است.
عزیز بازوند بیرانوند مشهور به سالک (زاده ۱۳۲۱ در بروجرد، روستای دره بیداد از توابع آبسرده از ایل بیرانوند) شاعر دوبیتی‌سرا و نویسنده لک‌زبان است. عمده شهرت وی به سبب دوبیتی‌های لکی اوست.
وی نخستین شاعری است که غزل، دوبیتی و مثنوی را وارد شعر لکی کرده، از این رو او را پدر دوبیتی لکی نیز لقب می‌دهند.
کتاب‌های گرین غم، آو و آگر، ایل‌نامه (سرگذشت ایلات و طوایف لرستان به نظم)، فرهاد سی‌بخت از جمله آثار بیرانوند هستند.
عزیز بیرانوند در ایام جوانی به پیشه سنگ‌بری و حجاری به‌ویژه ساخت سنگ قبر مشغول بوده‌است. همچنین دختر او مهتاب بازوند از چهره‌های فعال حوزه شعر و ادبیات لرستان بود که به علت بیماری درگذشت.
بیرانوند که اکثر سروده‌هایش به زبان لکی است بیشتر تحت تأثیر آثار نظامی گنجوی می‌سراید و علاقه بسیار و همزادپنداری بارزی با شخصیت فرهاد و گاهی مجنون در مجموعه آثار نظامی و وحشی بافقی دارد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد