Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تاکید کرد: تحولی که صندوق‌های پژوهش و فناوری با سرمایه‌های اندک خود در حوزه‌های تکنولوژی ایجاد کردند، قابل انکار نیست.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در سی و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اکثریت اعضا برگزار شد، با بیان اینکه بحث تامین مالی حوزه‌های علم و فناوری از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری یکی از مهمترین مولفه‌های اکوسیستم فناوری و نوآوری محسوب می‌شود، اظهار کرد: این حوزه اگرچه کم‌تجربه است، اما در همین زمان کوتاه نیز عملکرد‌های کمی و کیفی مناسبی داشته است؛ تحولی که صندوق‌های پژوهش و فناوری با سرمایه‌های اندک خود در حوزه‌های تکنولوژی ایجاد کردند، قابل انکار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با تاکید بر اینکه قطار علم و فناوری کشور در حال حرکت است و نمی‌توان آن را به این دلیل که هنوز برخی زیرساخت‌های آن تکمیل نشده، متوقف کرد، گفت: بخشی از مسئولیت اجتماعی ما در توسعه این اکوسیستم نهفته است. هرچند که تمام تلاش ما بر آن است که همزمان با حرکت این قطار، نگرانی‌ها را رفع و وضعیت آن را سامان ببخشیم.
وحدت از همه مسئولان و دست‌اندرکاران اکوسیستم نوآوری و فناوری خواست که به صورت دردمندانه و مسئولانه وارد این حوزه شده و به آن کمک کنند.
دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری تصریح کرد: در صندوق نوآوری و شکوفایی، از اواخر سال گذشته ظرفیت‌های جدی برای نقش آفرینی صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور ایجاد شد که آثار و برکات آن را در سال جاری به طور خاص در حوزه علم و فناوری شاهد خواهیم بود.
وحدت در پایان با اشاره به دغدغه رئیس جمهوری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و حوزه‌های علم و فناوری گفت: پس از ورود بنده به صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات آقای رئیس جمهور به بنده این بود که مشکلات این قشر پرفعالیت را رفع کنیم تا ضمن ایجاد حس رضایت، ارزش‌افزوده جدی برای کشور حاصل شود.
در سی و نهمین جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با موافقت اکثریت اعضا مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری تلاشگران اقتصاد پایدار و دستور العمل اجرایی اعطا، لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق پژوهش و فناوری فناوری و نوآوری علم و فن آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد موسی‌زاده موسوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی اضافه کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه  اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ توصیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای جهش تولید
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته