Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@09:39:19 GMT

ترامپ: اگر ایران آماده مذاکره نیست، تماس نگیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۸۲۸

ترامپ: اگر ایران آماده مذاکره نیست، تماس نگیرد

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که خود هفته گذشته در تلاش برای جلب توجه جمهوری اسلامی شماره تماسش را برای تحویل به ایران به دولت سوئیس تحویل داده بود، بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) گفت اگر ایران آماده مذاکره نیست، نباید تماس بگیرد.

او که پیش از حضور در محوطه کاخ سفید در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، درباره احتمال درگیری با ایران، گفت: «درباره ایران باید ببینیم که چه می‌شود، اما آن‌ها خیلی خصمانه رفتار کرده‌اند و واقعا محرک شماره یک ترور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی درباره اینکه آیا ایران منافع ایالات متحده را هدف قرار داده، با بیان اینکه اگر ایران چنین کاری کند، «مرتکب اشتباهی بزرگ شده»، افزود: «ما به هیچ‌وجه نشانه‌ای نداریم مبنی بر اینکه اتفاقی افتاده یا خواهد افتاد، اما اگر اینطور شود، روشن است که این کار با قدرتی عظیم پاسخ داده می‌شود، ما انتخاب دیگری نداریم.»

در روزهای گذشته برخی از رسانه‌ها و مقام‌های غربی تلاش کرده‌اند حوادث اخیر در بندر «فجیره» امارات، تأسیسات نفتی عربستان سعودی و سفارت آمریکا در بغداد را به ایران نسبت دهند. روز گذشته «لیندسی گراهام» از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی گفت «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید ایران را به دست داشتن در این اتفاقات متهم کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس درباره احتمال مذاکره با ایران هم گفت: «در این مورد صحبتی نداشته‌ایم، باید ببینم چه می‌شود. اگر آن‌ها تماس بگیرند، قطعا مذاکره خواهیم کرد، کاملا به آن‌ها بستگی دارد. می‌خواهم زمانی تماس بگیرند که آماده باشند. اگر آماده نیستند، نیازی نیست خودشان را به زحمت بیاندازند.»

ترامپ در هفته‌های اخیر همزمان با اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به منطقه غرب آسیا، بارها از آمادگی برای گفت‌وگو با ایران صحبت کرده است. یک مقام آمریکایی چند روز پیش گفته بود اعضای کاخ سفید به تلفن چشم دوخته‌اند بلکه ایران با آمریکا تماس بگیرد.

«وندی شرمن» عضو تیم آمریکا در مذاکرات سال ۲۰۱۵ با ایران، با اشاره به موضع‌گیری‌های متناقض دولت ترامپ در قبال ایران، گفته است که واشنگتن تلاش می‌کند الگوی کره شمالی را روی ایران پیاده کرده و از یکسو با تهدید نظامی و از سوی دیگر با تلاش برای کشاندن تهران پای میز مذاکره، از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران مذاکره با ایران ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام پرداخت حق السکوت، آغاز شد.

جلسه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در نیویورک درحال برگزاری است.

این جلسه دادگاه با وجود درخواست‌های متعدد بر پایه استدلال‌های حقوقی برای تأخیر یا لغو دادگاه و باوجود همه اتهام زنی ها علیه قاضی و مسئولان دادگاه، با انتخاب هیئت منصفه آغاز شد.

طبق قانون رئیس جمهور سابق آمریکا در این دادگاه که به دلیل اتهام به ارتکاب جرایم قضایی محاکمه می شود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6080119

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد