Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@23:15:49 GMT

طرح سودای بندگی در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۸۵۳

طرح سودای بندگی در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان، خلیل رنجبر در مراسم اختتامیه طرح سودای بندگی که در مسجدالنبی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این طرح به منظور گسترش فرهنگ عملی نماز در راستای ارائه آموزش‌های دینی و مذهبی شامل نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر دوره اول ودوم ابتدایی استان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرکت ۳۵۰ نفر دانش آموز با نیازهای ویژه دختر و پسر استان در این طرح، افزود: طرح سودای بندگی از جمله برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش استثنایی است که با هدف نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و تعالی روح و روان در بیش از ۵۰ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری روستای دوره ابتدایی با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی جاری اجرا شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: ۱۰۳ نفر پرسنل در ۱۶ شهرستان، ناحیه و منطقه مجری اجرای این طرح برای دانش آموزان دارای آسیب بینایی، دارای آسیب شنوایی، معلول جسمی حرکتی وکم توان ذهنی در مدارس با نیازهای ویژه بودند.

رنجبر یادآور شد: در اجرای این برنامه معلم در کلاس به صورت عملی و تئوری نماز را برای دانش‌آموزان توضیح داده و اجرا می‌کند و پس از آن نیز دانش‌آموزان سعی در اجرای صحیح آن دارند.

وی بیان کرد: به لحاظ پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها وخواسته های دانش آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ نماز، برپایی نماز جماعت، تقویت انس با قرآن، عترت و چگونگی انجام احکام ضروری وضو، غسل و تیمم از دیگر اهداف اجرای این طرح است، گفت: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

گفتنی سال گذشته این طرح با شرکت ۲۹۴ دانش آموز با نیاز ویژه استان در سطح ۱۳ شهرستان اجرا شد.

کد خبر 4622321

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش سنندج دانش آموزان استثنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود