Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:43:33 GMT

محموله 40میلیارد ریالی شیشه از هواپیمای بم –تهران کشف شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۷۹۰۳

محموله 40میلیارد ریالی شیشه از هواپیمای بم –تهران کشف شد

کرمان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: یک محموله 50کیلوگرمی مواد مخدر به ارزش 40میلیاردریال از یک باند قاچاقچی که قصد انتقال آن را از طریق پرواز بم به تهران داشتند در فرودگاه این شهرستان کشف شد.

به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان بم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم صبح سه شنبه از انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر از نوع صنعتی شیشه در این شهرستان خبر داد و گفت: قاچاقچیان این بار قصد داشتند از طریق کارتن های خرما محموله 50کیلوگرمی شیشه را به پایتخت منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد ضیاالدینی اظهار داشت: در این رابطه یکی از سرکردگان قاچاق مواد مخدر به همراه چهارنفر از پرسنل فرودگاه بم و همچنین دو قاچاقچی دیگر که در پوشش مسافر قصد سوار شدن در پرواز را داشتند بازداشت شده اند .
این مقام قضائی در تشریح جزئیات این خبر عنوان کرد: پس از انجام چندین ماه کار منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان ،مشخص گردید یک گروه از سوداگران مواد مخدر به صورت سازمان یافته و باندی قصد حمل و جا به جائی مواد مخدر از نوع شیشه به صورت عمده از فرودگاه بم و از طریق هوائی به پایتخت را دارند .
دادستان بم گفت: تحقیقات اولیه از متهمان بیانگر این مطلب است که این محموله مواد مخدر شیشه که از نوع بسیار مرغوب می باشد در لابراتورها و آزمایشگاه های پیشرفته در کشور افغانستان تولید و قاچاقچیان از طریق مرزهای شرقی کشور وارد استان کرمان کرده اند.
وی گفت: ماموران اداره اطلاعات شهرستان بم با اشراف اطلاعاتی کامل برای مدت طولانی باند فوق را تحت تعقیب و مراقبت قرار داده بودند تا اینکه با حصول اطمینان از حمل مواد و انتقال آن ها به فرودگاه جهت ارسال به پایتخت،افسران اطلاعاتی وارد عمل شدند.
دادستان بم افزود: طی عملیاتی دقیق و حساب شده پس از بارگیری مواد مخدر در هواپیما که در کارتن های خرما جاسازی شده بودند نسبت به کشف و ضبط مواد اقدام و هفت نفر از مرتکبین و سوداگران در محل دستگیر شدند.
وی ادامه داد: طی تحقیقات انجام شده از آن ها سایر ایادی و شرکا جرم نیز شناسایی و یک نفر که واسطه مرتکبین در ارسال و انتقال مواد بوده در شهرستان کرمان شناسایی و دستگیر شدند.
ضیا الدینی عنوان کرد: سایر اشخاص مرتبط نیز تحت تعقیب قرار گرفته و اقدامات تعقیبی جهت شناسایی و دستگیری آن ها در دست اقدام است .
دادستان بم هشدار داد: با توجه به اینکه سوداگران موادمخدر از طرق مختلف نسبت به حمل و ارسال موادمخدر اقدام می کنند و از هر گونه خلا انتظامی حداکثر سوء استفاده را می نمایند، پیشگیری از وقوع بزه های مشابه در ترمینال های مسافری و باری اعم از زمینی ،هوایی و دریایی مستلزم افزایش حساسیت در کنترل اشخاص و محوله های باری از طریق واحد های انتظامی ، حراست و حفاظت یگان ها بوده تا با پایش اطلاعات و همچنین کنترل دقیق مسافرین و محموله ها از وقوع چنین بزه هایی پیشگیری شود .
وی تاکید کرد: همچنین مسئولان حراست ادارات و ترمینال ها و سایر مراجع ذی مدخل در انجام وظایف مربوط نظارت دقیق تری بر پرسنل زیر مجموعه داشته تا با توجه به تهدیدات بالقوه ناشی از سود کاذب حاصل از مواد مخدر وارد این عرصه نشده و ضمن صیانت از پرسنل زیر مجموعه و پیشگیری از وقوع جرائم ، آثار سوء ارتکاب جرائم در جامعه کاهش یابد.
شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری شرق کرمان واقع شده است.
9912/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرودگاه بم دادستان شيشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج