Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@13:10:38 GMT

ضربه اطلاعاتی سازمان اطلاعات پاکستان به سازمان جاسوسی هند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۰۳۶

ضربه اطلاعاتی سازمان اطلاعات پاکستان به سازمان جاسوسی هند

نیروهای امنیتی پاکستان با دستگیری ۱۴ تن از اعضای انجمن ملی گرای بلتستان تحت حمایت سازمان جاسوسی هند مقادیر زیادی اسلحه، مهمات جنگی و مواد منفجره از این گروه کشف کردند. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ بین الملل پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو نیوز (اردو)، پروژه مخفی تروریستی و ناامن سازی سازمان اطلاعاتی هند "را" در منطقه گلگیت بلتستان پاکستان توسط سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی) خنثی و متلاشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای امنیتی با دستگیری 14 تن از اعضای انجمن ملی گرای بالاورستان نیشنل فرنت (BNF) و گروه حمید، مقادیر زیادی اسلحه، مهمات جنگی و مواد منفجره کشف کردند.

این انجمن ملی گرا با هدف جذب نیروی جوان برای عملیات های تروریستی در حال فعالیت برای سازمان اطلاعاتی "را" در منطقه گلگت بلتستان مشغول به فعالیت بودند که در تور اطلاعاتی نیروهای پاکستانی افتادند.

دفاع تمام قد «عمران خان» از سازمان اطلاعات پاکستان«آی اس آی» پاکستان همچنان در صدر قویترین سازمان‌های اطلاعاتی جهانآی اس آی پاکستان مسئول مرگ رئیس سابق دفتر «سیا» در اسلام‌آباد

گفتنی است رئیس انجمن به نام عبدالحمید خان به همراه سه فرزند و همسرش توسط سازمان اطلاعاتی "را" در سال 1999 میلادی ابتدا به کشور نپال و سپس به هند انتقال داده شدند.

به گفته منابع اطلاعاتی پاکستانی نامبرده تحت نظر یکی از فرمانده سازمان اطلاعات هند "را" بود. هند اسناد و مدارک هویتی هندی برای انجام تجارت و دیگر امور به عبد الحمید داده بود و هزینه های تحصیل فرزندان نامبرده را در اروپا پرداخت نیز پرداخته بود.

این منابع عنوان کرده اند که عبدالحمید برای سخنرانی بین المللی ضد پاکستان در سال 2007 به بروکسل رفت و  هند برای عملیات ها  در منطقه گیلگت مبلغی به ارزش یک میلیارد روپیه را پرداخت کرده بوده است.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان

وزارت امور مهاجرین طالبان همزمان با آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان از پاکستان اعلام کرد: در ادامه روند جاری اخراج اجباری پناهجویان افغان دارای مدارک اقامتی، 277 نفر از پاکستان اخراج شدند.

 بر اساس اطلاعیه این وزارتخانه که در شبکه ایکس منتشر شده است، پناهجویان اخراج شده 28 فروردین از طریق گذرگاه تورخم وارد افغانستان شدند.

این گزارش می افزاید: آنها شامل 53 خانواده هستند که به صورت اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند.

این افراد پس از معرفی و ثبت اطلاعات‌ در اداره امور مهاجرین برای دریافت کمک به دفاتر پناهندگان کمیساریای عالی سازمان ملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

نهادهای امدادرسان گزارش دادند در حال حاضر پناهجویان اخراجی با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • قدرت موشکی ایران خیلی فراتر از هشداری بود که به اسرائیل داد /در منطقه با کسی شوخی نداریم/دستگاه اطلاعاتی ایران از قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی است
  • مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» اسرائیل هک شد