Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:05:08 GMT

فرافکنی صهیونیسم درباره آتش‌بس غزه/ دست مقاومت روی ماشه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۰۶۹

فرافکنی صهیونیسم درباره آتش‌بس غزه/ دست مقاومت روی ماشه

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: رژیم صهیونیستی اخیراً ادعایی را مطرح کرده که بر اساس آن، این رژیم با گروه‌های مقاومت بر سر برقراری آتش بس به مدت ۶ ماه به توافق رسیده است؛ ادعایی که البته خیلی زود توسط گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس تکذیب شد.

در همین ارتباط، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اخبار منتشر شده مبنی بر دستیابی به توافق آتش‌بس به مدت ۶ ماه در غزه را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص دست یابی به یک توافق آتش بس به مدت ۶ ماه در غزه را رد کرد. وی اعلام کرد: چنین خبری صحت ندارد. خبر منتشر شده در رسانه‌های اسرائیلی درباره توافق با حماس بر سر آتش بس در غزه به مدت شش ماه بی‌پایه و اساس است.

در همین حال، فوزی برهوم افزود: تاکید می‌کنیم که آتش‌بس بین مقاومت و رژیم اشغالگر بستگی به این دارد که این رژیم به همه تفاهمات قبلی خود پایبند باشد. سخنگوی حماس این اظهارات را دقایقی پس از آنکه تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی حصول توافق آتش‌بس شش ماهه در غزه شده بود، عنوان کرد.

در واقع، رژیم صهیونیستی با هدف فرافکنی علیه گروه‌های مقاومت اسلامی در غزه ادعای مذکور را مطرح کرده است. صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که برقراری هرگونه آتش بس در باریکه غزه منوط به عدم تجاوزگری مجدد آنها در این منطقه است. کما اینکه سخنگوی جنش حماس نیز تأکید کرد که تا زمان عدم تجاوزگری مجدد صهیونیست‌ها، گروه‌های مقاومت نیز اقدام نظامی را علیه آنها صورت نخواهند داد.

صهیونیست‌ها نیز به خوبی می‌دانند که در صورت هرگونه تجاوزگری مجدد در غزه پاسخ جنایت‌های بزدلانه خود را دریافت خواهند کرد. اما نمی‌توان اینگونه گفت که پاسخ گروه‌های مقاومت تنها در انجام عملیات‌های مستقیم (انجام حملات موشکی و راکتی) خلاصه می‌شود بلکه ممکن است گروه‌های مقاومت، پاسخ دردناک خود به جنایت‌های مجدد احتمالی تل آویو را از طریق انجام عملیات‌های شهادت طلبانه و … بدهند.

درست به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اوضاع را عادی جلوه داده و اینگونه القا کند که آتش بسی به مدت ماه در غزه برقرار شده است. مقامات تل آویو به شدت از انجام هرگونه عملیات مقاومتی علیه خود نه تنها در غزه بلکه در تمامی نقاط اراضی اشغالی، نگران هستند، چراکه عملیات‌های مقاومتی به یک چالش بزرگ امنیتی برای تل آویو طی سال‌های اخیر تبدیل شده است.

از سوی دیگر، چالش دیگری که صهیونیست‌ها با آن مواجه هستند و خود نیز می‌دانند که این چالش، نقش مهم و البته منفی در هر گونه وقوع درگیری‌های مجدد در غزه خواهد داشت، مسأله ناکارآمدی سامانه موشکی گنبد آهنین است.

درهمین ارتباط، اخیراً یک رسانه صهیونیست گزارشی را منتشر کرده است. روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرده است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای نخستین بار به ویژه پس از دور اخیر درگیری‌ها در نوار غزه و ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین در برابر موشک‌های مقاومت، به فکر ایجاد جایگزین برای این سامانه افتاده است. این روزنامه تأکید کرده است که ارتش صهیونیستی در حال بررسی ایجاد سامانه‌ای جدید برای مقابله با موشک‌های مقاومت به جای سامانه گنبد آهنین است.

این روزنامه اشاره کرد که عملکرد فوق‌العاده مقاومت در درگیری‌های اخیر و مدیریت و هماهنگی در هدف قرار دادن دقیق اهداف صهیونیستی، موجب شد تا سامانه گنبد آهنین بارها از کار بیفتد. این درحالی است که پیشتر نیز دیگر رسانه‌ها و روزنامه‌های رژیم صهیونیستی از جمله «یدیعوت آحارانوت» با انتشار گزارش‌هایی از ابعاد مختلف ناکارآمدی «گنبد آهنین» پرده برداشته بودند.

برهمین اساس، در صورت وقوع هرگونه تجاوزگری علیه فلسطینیان، اراضی اشغالی آماج حملات موشکی مقاومت قرار خواهد گرفت و در این میان، سامانه موشکی گنبد آهنین قادر به رهگیری موشک‌های شلیک شده توسط گروه‌های مقاومت نخواهد بود. از همین روی، صهیونیست‌ها با القای توافق آتش بس تلاش می‌کنند تا به افکار عمومی داخلی خود در اراضی اشغالی نسبت به عدم انجام عملیات‌های نظامی توسط گروه‌های مقاومت، اطمینان خاطر دهند.

البته صهیونیست‌ها در شرایط کنونی قصد ورود به جنگ دیگری را با غزه ندارند. علت این مسأله هم آن است که نتایج سه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی یک دهه گذشته هرچند که خسارت‌های انسانی و مادی قابل توجهی برجای گذاشته، اما نتایج وخیمی را برای این رژیم به دنبال داشته است. تل آویو در هیچیک از این جنگ‌ها موفق به تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود از حمله به محور مقاومت در غزه، نشد.

بنابراین، پر واضح است که عزم گروه‌های مقاومت برای مقابله و مواجهه با رژیم صهیونیستی کاملاً جزم است. صهیونیست‌ها خود به خوبی از پیامدهای اقدامات احتمالی خود علیه مقاومت در غزه اطلاع دارند و به نظر نمی‌رسد که حداقل در آینده نزدیک در اندیشه تجاوزگری به غزه باشند. اما در هر حال، در حال حاضر گروه‌های مقاومت فریب فرافکنی تل آویو درباره توافق آتش بس را نخواهد خورد و دست خود را روی ماشه نگاه خواهد داشت.

کد خبر 4622330

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه الجزیره، ارتش این رژیم مدعی شد: در حمله هوایی فرمانده یگان موشکی جبهه غربی نیروهای رضوان وابسته به حزب الله را ترور کردیم.

پیشتر رسانه‌ها گزارش دادند که یکی از فرماندهان مقاومت در انفجار خودروی شخصی اش به شهادت رسیده است.

حزب الله با تأیید کشته شدن یکی از فرماندهان خود، نام وی را «اسماعیل الباز» ملقب به ابوجعفر، اعلام کرد که در راه قدس شهید شده است.

به دنبال این اقدام رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان نیز در اقدامی تلافی‌جویانه، پایگاه‌های نظامی ارتش اسرائیل را موشک باران کرد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که حزب الله تنها در روز سه‌شنبه بیش از ۱۵۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

پس از آن که رژیم نامشروع اسرائیل در میدان جنگ در رویارویی با حزب الله و نیروهای مقاومت فلسطین ناکام مانده و نتوانسته به اهداف خود برسد، در اقداماتی ناجوانمردانه و کور دست به ترور فرماندهان مقاومت می زند.

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • عملیات اصفهان نوعی فرافکنی آمریکا بود
  • مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی شده و دستمان روی شلیک ماشه است
  • سردار حق‌طلب: مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ دست‌مان روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است
  • شناسایی مراکز هسته ای اسرائیل از سوی ایران /دست ها برای شلیک موشک‌های قدرتمند روی ماشه است /به هر اقدامی، حتما و قطعا پاسخ می دهیم
  • مراکز هسته‌ای دشمن را شناسایی کردیم/ دست‌مان روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند است
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • حمله حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی دیگر
  • سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی هک شد
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد