Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@09:58:59 GMT

کلاهبردار اینترنتی به دام قانون افتاد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۲۳۷

کلاهبردار اینترنتی به دام قانون افتاد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ روح اله گراوندی، دسرپرست فرماندهی انتظامی دزفول گفت: پس از شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با شگردی خاص خرید گوشی و تبلت و نشان دادن عملیات موفق واریز وجه اقدام به کلاهبرداری کرده، پلیس فتا در این شهرستان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماموران پلیس متهم را شناسایی کردند و  دریافتند این فرد با استفاده از نقص یکی از نرم افزار‌ها اقدام به کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ روح اله گراوندی با اشاره به دستگیری متهم طی یک عملیات غافلگیرانه بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی، تاکنون از این شگرد ۴  نفر جمعا مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرد.

دسرپرست فرماندهی انتظامی دزفول  ادامه داد : متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/م

برخورد قاطع پلیس در مقابله به کلاهبرداری اینترنتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آگاهی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی سودجو، ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ قدس متوجه شدند مالباخته از طریق فضای مجازی و سایت‌های واسطه گر با فردی که آگهی شرکت در طرح اقتصادی تولید و فروش لباس با پرداخت سود مناسب وعده داده آشنا که در ادامه شاکی با اعتماد بیجا مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به حساب وی واریز، اما متهم پس از دریافت مبلغ جوابگوی تماس‌ها نبود.

سرهنگ حسین احمدی افزود: ماموران انتظامی در حین تحقیقات، شکایت‌های دیگری مبنی بر کلاهبرداری در مبالغ مختلف با روش  پرداخت سود پس از مشارکت در فعالیت‌ها و طرح‌های اقتصادی دریافت کردند.

وی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ با رد زنی‌های فنی متهم را که زنی ۴۱ ساله است شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی دستگیر که متهم در بازجویی‌های فنی یلیس تاکنون به ۷۱ فقره کلاهبرداری به مبلغ تقریبی ۱۲۵ میلیارد ریال از شهروندان اعتراف کرد.

ویبه شهروندان توصیه کرد ضعف آگاهی، طمع و اعتماد بی جا می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد، بنابراین با رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس، مجرمان را در رسیدن به خواسته هایشان ناکام و خطرات متوجه خود را از بین ببرند.

دیگر خبرها

  • فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد 
  • برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد
  • کلاهبردار سکه‌های تقلبی در الیگودرز دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • کشف ۶ فقره سرقت در یزد
  • کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر