Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:34:10 GMT

گوگل هواوی را فلج کرد تا برند برتر دنیای تلفن همراه شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۲۹۹

گوگل هواوی را فلج کرد تا برند برتر دنیای تلفن همراه شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، اقدام مذکور که ضربه شدیدی به صدها میلیون کاربر گوشی‌های این شرکت در سراسر جهان وارد می‌کند در ظاهر و بنا بر آنچه که رسماً از سوی گوگل اعلام شده، با هدف تبعیت از سیاست‌های کاخ سفید در مقابل هواوی صورت گرفته است.

اما بسیاری از تحلیل گران معتقدند نیت اصلی گوگل از این کار تبدیل شدن به برترین برند گوشی‌های هوشمند تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواوی در ماه‌های اخیر همیشه یکی از دو تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند در جهان بوده است.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفته است: چین از شرکت‌های چینی برای دفاع از حقوق مشروعشان بر طبق قانون حمایت می‌کند.

هفته قبل، دولت ترامپ با هدف تشدید جنگ تجاری با چین، فروش هرگونه اقلام به هواوی توسط شرکت‌های آمریکایی را بدون کسب مجوز از دولت ممنوع کرد. تبعیت گوگل از سیاست‌های تند کاخ سفید بدان معناست که هواوی تنها می‌تواند از نسخه عمومی اندروید استفاده کند و به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل دسترسی نخواهد داشت.

این اقدام گوگل باعث آسیب دیدن چرخه عرضه محصولات تازه هواوی شده و ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه را در جهان کند می‌کند، زیرا هواوی بزرگترین شرکت سازنده تجهیزات مذکور در جهان است.

تحول مذکور بر آینده دنیای گوشی‌های هوشمند نیز تأثیر جدی می‌گذارد و احتمالاً هواوی را به فکر طراحی یک سیستم عامل تلفن همراه مستقل خواهد انداخت. هواوی پیش از این هم از سرویس‌های رقیب اپلیکیشن‌های گوگل در چین پشتیبانی می‌کرد که به عنوان مثال می‌توان از وی چت و بایدو نام برد.

چین از سه سال قبل برنامه ریزی برای تولید سیستم عامل اختصاصی خود را آغاز کرده و امروز به طور رسمی اعلام کرده در صورت لزوم آن را مورد استفاده قرار خواهد داد. البته هواوی افزوده که کماکان مایل به همکاری با اکوسیستم‌های مایکروسافت و گوگل بوده و در حال حاضر سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفته است.

برایان ما، تحلیل گر مؤسسه تحقیقاتی آی دی سی در این مورد می‌گوید: اقدام گوگل با هدف از بین بردن جذابیت‌های گوشی‌های هواوی به خصوص در خارج از چین صورت گرفته است. زیرا وقتی خریداران گوشی‌های هواوی متوجه شوند که نمی‌توانند از بسیاری از خدمات گوگل استفاده کند، اعتماد خود به تولیدات هواوی را از دست می‌دهند و به این فکر می‌افتند که احتمالاً گوشی‌های چینی مشکل یا مسأله‌ای دارند. از سوی دیگر، بسیاری از اپلیکیشن‌های محبوب تاکسی یاب یا تهیه غذا و خدمات مالی و تجاری نیز دیگر بر روی هواوی فعال نمی‌شوند و با این کار گوشی‌های این شرکت به یک پاره آجر مبدل می‌شوند.

کد خبر 4621899

منبع: مهر

کلیدواژه: گوگل شرکت هواوی تهدیدات سایبری اندروید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تاکنون خبرهای مختلفی در مورد پیکسل ۸a منتشر شده؛ حالا یکی از منابع آگاه بازار تصویری از این گوشی هوشمند در دو رنگ آبی و سبز را به‌ اشتراک گذاشته است.

براساس گزارش دیجیاتو، این دو رنگ که با نام‌های «Bay» و «Mint» شناخته می‌شوند، می‌توانند توجه برخی کاربران را به خود جلب کند. این تصویر توسط یکی از منابع آگاه بازار از طریق شبکه اجتماعی ایکس و از طریق حساب کاربری Mohamma۱۱۸۲۴۵۱۳ منتشر شده است.

در تصویر به‌ اشتراک گذاشته‌ شده، پنل پشتی هر دو گوشی هوشمند به‌خوبی دیده می‌شود. همان‌طور که در تصویر دیده می‌شود، حتی ماژول دوربین پیکسل ۸a نیز همرنگ بدنه است. رنگ سبز که با عنوان Mint شناخته می‌شود، پررنگ‌تر از سبز به‌کاررفته برای پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو است.

پیکسل ۸a با چه مشخصاتی از راه می‌رسد؟

انتظار می‌رود گوگل تا چند هفته دیگر پیکسل ۸a را در رویداد Google I/O معرفی کند. طبق گزارش‌ها، قیمت این دستگاه در مقایسه با پیکسل ۷a بالاتر خواهد بود.

پیکسل ۸a با تراشه گوگل تنسور G۳ از راه می‌رسد. این گوشی هوشمند از رم ۸ گیگابایتی و تراشه امنیتی Titan M بهره خواهد برد. انتظار می‌رود پیکسل ۸a با دوربین مشابه پیکسل ۷a، یعنی دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در دسترس کاربران قرار بگیرد. این گوشی هوشمند از برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری همچون Best Take و Magic Eraser نیز بهره خواهد برد.

پیکسل ۸a با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی ۲۷ واتی ظاهراً به بازار عرضه خواهد شد. این درحالی است که گوشی نسل قبلی آن، یعنی پیکسل ۷a، از شارژ ۱۸ واتی بهره می‌برد.

درنهایت باید دید پیکسل ۸a با چه مشخصات و ترکیب رنگی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898646

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند
  • قابلیت ویژه گوشی پرچم‌دار ۲۰۲۴ هواوی برای اصلاح عکس‌ها با هوش مصنوعی
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعتش را پاک کنیم؟