Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@07:46:37 GMT

ساعتی با فرشتگان زمینی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۳۷۹

ساعتی با فرشتگان زمینی

رمضان ماه مهربانی و الفت خدا و بندگان اوست. ماهی که فاصله‌ها را نزدیک به هم می‌کند و دل‌ها همه عاشق می‌شود در ماه خدا. لبریز از عشق و مهربانی و چه دیدگانی که در رمضان دیده به راه قلب‌های مهربانی هستند که دریا دل‌اند.

لمس دستان پرمحبت بهترین تحفه‌ای ست که می‌توان به این چشم به راهی هدیه کرد. جایی در حوالی همین شهر می‌توانی در محفل پرمهرشان وارد شوی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرقی نمی‌کند کجا. همین که لحظاتی کنار فرشته‌های زمینی خدا سپری کنی آسوده از همه چیز غرق می‌شوی در دنیای پر مهر و محبتشان. صحبت از دنیای معلولانی‌ست که آسایشگاه‌های شهر محل جلوس آن‌ها شده. چه سعادتی بالاتر از همراهی و خدمت به آن‌ها.

ماه مهربان خدا فرصتی داد تا برای کوتاه زمانی میهمان فرشتگان زمینی آسایشگاه معلولان شهید فیاض‌بخش مشهد باشیم. قلب‌های مهربانی که با دست‌های پرمهرشان محبت به خانواده آسایشگاه هدیه می‌کنند رمضان را بهانه کردند تا با هم بر سر یک سفره بنشینند و میزبان خانواده ۵۵۰ نفری معلولان شهید فیاض‌بخش باشند. چقدر حال آدم خوب می‌شود از این همه بلندنظری و محبت آسمانی.

حضور در آسایشگاه یعنی قرار گرفتن در جو مهربانی‌ها. انگار هر کدام از مدعوین که وارد آسایشگاه می‌شوند با خود کوهی از مهر می‌آورند. چقدر ذوق می‌کنند بچه‌هایی که شاید هنوز یکی دو سال یا کمتر از خدا عمر گرفته‌اند و دست پرمهر میهمانانشان را روی سر احساس می‌کنند.

چه جو آرامش‌بخشی داشت بخش اطفال آسایشگاه شهید فیاض‌بخش. شاید از معدود مکان‌هایی بود که هر کسی واردش می‌شد دوست داشت ساعت‌ها کنار بچه‌ها بماند.

استادی، مسئول روابط عمومی آسایشگاه که در این شب دوست‌داشتنی همراه ما بود معلولان ساکن در آسایشگاه را ۵۵۰ نفر اعلام کرد. معلولانی که چتر محبت حامیانشان موجب شده تا جمع آن‌ها همچنان جمع بماند. هزینه بالای ۳ میلیارد تومان در ماه در شرایط فعلی اقتصادی نیاز همراهی بیشتر خیران را می‌طلبد. آن هم در دوره‌ای که کمک‌های دولتی به حداقل خودش رسیده و تنها ۲۰درصد از هزینه‌ها از این طریق جبران می‌شود.

شرایط سخت اما سبب نشده تا ساکنان آسایشگاه شهید فیاض‌بخش دست از تلاش بردارند. آن‌ها هر کجا و روی هر کاری که دست گذاشته‌اند بهترین شدند و موجب افتخار. چه میدان‌های ورزشی، چه عرصه‌های هنری و فرهنگی و مواردی از این دست بسیارند.

این بودن‌ها و تلاش‌ها اما باز هم حضور ما در کنار خانواده‌هایی مثل آسایشگاه معلولان شهید فیاض‌بخش را می‌طلبد تا جمع آن‌ها همیشه جمع بماند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آسایشگاه شهید فیاض بخش ایام ماه مبارک رمضان کودکان معلول مهربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر بهزیستی استان هستند که ۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

پروین محمدپوری، با بیان اینکه بهزیستی نهادی حمایتی است و از خانواده معلولان، ایتام و بانوان سرپرست خانوارحمایت می کند، افزود: هدف بهزیستی بازتوانی این افراد در زمینه ایجاد اشتغال و کسب و کار است.

محمدپوری، با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به افراد زیرپوشش گفت: بهزیستی از محل اعتبارات تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ قانون بودجه، افراد قابل بازتوانی را به بانک‌ها معرفی می کند تا از تسهیلات اشتغالزایی کم بهره بهره مند شوند و در این راستا دو هزار و ۴۰۰ نفر مشغول به کار شدند که از این تعداد ۱۹۰ نفر از دانش آموخته هستند.

وی افزود: برای کارفرمایان هم مشوقهایی در بکارگیری افراد تحت زیر بهزیستی در نظر گرفته شده است که یکی از این مشوقهای حمایتی پرداخت حق بیمه کارفرمایی توسط بهزیستی در ازای بکارگیری فرد معلول است.

محمد پوری اظهارکرد: در ازای بکارگیری زنان سرپرست خانوار توسط کارفرمایان تا پنج سال حق بیمه کارفرمایی آنان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه حمایت از معلولان اضافه کرد: تخصیص حق پرستاری برای معلولان واجد شرایط دهک های ۱ و ۲ به تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر و برقراری حق پرستاری تمام افراد ضایعه نخاعی و به روز بودن و بدون پشت نوبتی در این زمینه به تعداد بیش از دو هزار نفر انجام شده است.

محمدپوری، در ادامه تعداد کل افراد زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، تعداد مستمری بگیران ۶۷ هزار نفر و تعداد کل خانوارهای زیر پوشش را  ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • سفیر مهربانی
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است
  • قاچاقی یکی از مداح ها را به آسایشگاه خودمان آوردیم /مرشد گفت مرد حسابی اگر تو روسیاه هستی چرا پای ما را وسط می کشی؟
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی