Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@16:30:31 GMT

افزایش 5 درجه‌ای دمای کشور از ابتدای هفته آینده

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۴۰۹

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طی دو روز آینده در مناطقی از کشور به جز جنوب غرب و نوار جنوبی بارش رگباری رخ خواهد داد، اظهار کرد: امروز (سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت) در شمال غرب، دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، کرج، تهران، سمنان، دامنه‌های زاگرس در استان کردستان، همدان، مرکزی و در برخی از مناطق مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور رگبار باران، گاهی اوقات رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بارش امروز در خراسان جنوبی، شمال استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و شرق کرمان شدت خواهد داشت، گفت‌: فردا (چهارشنبه ا ول خرداد) بارش در نیمه غربی کاهش و در نیمه شرقی ادامه خواهد داشت. همچنین در جنوب یزد، غرب کرمان، شرق خراسان رضوی، غرب سمنان و خراسان شمالی رگبار و رعدوبرق شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد) وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در برخی از مناطق شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل روی می‌دهد.

وظیفه با اشاره به اینکه پنجشنبه و جمعه (دوم و سوم خرداد) بارش های پراکنده در نوار شمالی رخ می‌دهد، اظهار کرد: شنبه هفته آینده (چهارم خرداد) رگبارهای پراکنده در ارتفاعات البرز و استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال‌بختیاری، کرمان و یزد در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز یکشنبه‌ (پنجم خرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده بارش های پراکنده در دامنه های جنوبی البرز، در تهران، قزوین و زنجان و همچنین در شمال غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور روی می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی، تاکید کرد: امروز و فردا (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد) کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق رخ خواهد داد و در روزهای پنجشنبه و جمعه (دوم و سوم خرداد) مجدداً افزایش دما در این نواحی خواهیم داشت و در روزهای شنبه و یکشنبه‌ (چهارم و پنجم خرداد) افزایش نسبی دما حدود 3 تا 5 درجه در اکثر مناطق کشور رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه امشب هوای تهران نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید خواهد بود، گفت‌: فردا آسمان تهران ابری در برخی از ساعات رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا ۲۶ و ۱۶ درجه سانتیگراد است. همچنین پس فردا (پنجشنبه دوم خرداد) هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین حد دمای ۲۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌

به گزارش قدس آنلاین، محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز با خروج موج ضعیف بارشی از مرزهای شرقی استان خوزستان احتمال بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در مناطق مرتفع شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین وزش باد در بعد از ظهر امروز در بخش‌های غربی، جنوبی تا مرکزی متوسط خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک‌های محلی و موقتی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سپس تا اوایل هفته آینده جو آرام و پایداری در اغلب مناطق استان خوزستان خواهیم داشت و تنها در ارتفاعات شرقی و شمالی از روز جمعه تا یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

سبزه‌زاری با اشاره به روند افزایشی دما تا اوایل هفته آینده بیان کرد: موج ضعیف بارشی بعدی از اواسط هفته آینده استان خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. شمال خلیج فارس نیز امروز تا پایان هفته تقریبا آرام و در برخی ساعات نیمه مواج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۳.۸ و دهدز با ۱۰.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت ۳۱.۸ و ۱۹.۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لاله زار سردترین ایستگاه کشور 
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • پیش‌بینی هوای آخر هفته تهران
  • روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا