Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@07:42:09 GMT

آبرساني به 55 روستاي ايلام امسال عملياتي مي شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۴۸۶

آبرساني به 55 روستاي ايلام امسال عملياتي مي شود

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - معاون مهندسي توسعه شرکت آب و فاضلاب روستايي ايلام از اجراي عمليات آبرساني به 55 روستاي اين استان در سال جاري خبر داد.

سيد مهدي احمدي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با بهره برداري از اين تعداد روستا در شهرستان هاي ايلام، ايوان، آبدانان، بدره، دهلران، چرداول و مهران بيش از چهار هزار نفر از جمعيت روستايي ايلام از نعمت آب شرب بهره مند مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اعتبار لازم براي اجراي اين طرح ها را 400 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و استاني بيان کرد و افزود: از مجموع 580 روستا ايلام تعداد 498 روستا با جمعيت 175 هزار نفر از خدمات شرکت آبفاي روستايي استان بهره مند هستند که بيش از 98 درصد جمعيت روستايي استان را تشکيل مي دهد.
معاون مهندسي توسعه شرکت آب و فاضلاب روستايي ايلام تاکيد کرد: سال گذشته عمليات آبرساني به 51 روستا در هشت شهرستان با جذب اعتبار 210 ميليارد ريال از محل منابع توسعه ملي و مجتمع هاي اولويت دار اجرا شد.
احمدي يادآور شد: اجراي طرح هاي آبرساني به صورت مجتمعي براي بهره مندي همه روستاها و به ويژه روستاهاي زير 20 خانوار از آب آشاميدني، برون سپاري خدمات براي تقويت بخش خصوصي، کاهش هزينه ها و افزايش سرمايه هاي شرکت بخشي از مهم ترين اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستايي استان در سال هاي اخير بوده است.
وي با اشاره به اينکه ساخت مجتمع آبرساني روستايي در دستور کار آب و فاضلاب روستايي ايلام قرار دارد، گفت: اين شرکت در راستاي تعهد اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در تلاش است با تکميل تعداد ديگري از اين مجتمع‌ ها، علاوه بر بهره مندي بيشتر روستائيان از آب شرب، تعداد زيادي از روستاها را نيز از گردونه آبرساني سيار خارج کند.
احمدي، ايجاد مجتمع هاي آبرساني را دغدغه اصلي آبفاي روستايي خواند و اضافه کرد: رسيدگي همه جانبه به روستاها، باعث ماندگاري و پايداري جمعيت و همچنين مهاجرت معکوس و حل معضل حاشيه نشيني در شهرها خواهد شد.
وي به ميزان مصرف آب شرب در سطح روستاها نيز اشاره کرد و گفت: ميزان مصرف آب شرب در سطح روستاهاي اين استان به نسبت جمعيت بيش از 2 برابر حد مجاز است.
به گفته معاون مهندسي توسعه شرکت آب و فاضلاب روستايي ايلام، الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهاي کشور بين 150 تا 200 ليتر در شبانه روز است اما در برخي نقاط روستايي اين استان اين ميزان به 450 ليتر نيز مي رسد.
احمدي شاخص کيفيت آب شرب روستايي استان را بالاتر از ميانگين کشوري دانست و اضافه کرد: شاخص کيفيت آب شرب روستايي در استان هم اکنون به بالاي 99 درصد رسيده است.
به گزارش ايرنا، هم اينک 98.5 درصد از جمعيت روستايي با جمعيتي بيش از 177 هزار نفر در 498 روستاي اين استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستايي هستند.
تعداد کل مشترکان آب روستايي استان ايلام 45 هزار و 544 مشترک است که از اين شمار، 885 مشترک عمومي و ادارات، يک هزار و 587 مشترک تجاري و صنعتي و 43 هزار و 99 نيز مشترکان بخش مسکوني تشکيل داده اند.
منابع تامين آب روستايي استان ايلام 166 منبع است که 105 مورد آنرا چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکيل داده است.
3032/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی شبکه آبرسانی روستای نویز طالقان آغاز شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به سیاست‌های کلان شرکت آب و فاضلاب استان البرز در راستای کاهش هدر رفت و تلفات آب و تأمین آب شرب پایدار، عملیات اصلاح و بازسازی ۵ هزار و ۴۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای نویز از توابع طالقان آغاز شده است.

وی افزود: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال از محل تأمین اعتبارات استانی به منظور بهبود خدمات رسانی به روستاییان آغاز شده است. در راستای مدیریت تقاضا، نوسازی زیرساخت و تجهیزات شبکه آبرسانی و انشعابات فرسوده در سطح استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است.

شایان ذکر است روستای نویز طالقان دارای ۳۰۰ اشتراک و میانگین عمر زیرساخت و تأسیسات شبکه روستا بیش از ۴۰ سال است که با تحقق این مهم شبکه و انشعابات فرسوده موجود اصلاح و نوسازی می‌شود.

کد خبر 6084492

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • افزایش ۱۷ هزار مترمکعبی ظرفیت مخازن آب روستایی در همدان
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • نوسازی شبکه آبرسانی روستای نویز طالقان آغاز شد