Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@13:48:24 GMT

نکاتي براي رشد سريع‌ موهايتان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۵۴۲

نکاتي براي رشد سريع‌ موهايتان

خبرگزاري آريا - بسياري از افراد دوست دارند موهاي بلندتري داشته باشند اما رشد موهاي‌شان به اندازه کافي سريع نيست. با رعايت برخي نکات و دنبال کردن چالشي 30 روزه مي‌توان به رشد سريع‌تر موها دست يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، هر رشته مو سه مرحله رشد دارد که به ترتيب آناژن، کاتاژن و تلوژن نام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آناژن مرحله اي از رشد است که به طور ايده آل دو تا شش سال طول مي‌کشد. مرحله ديگر کاتاژن است که در آن فوليکول‌هاي مو دوباره تجديد مي‌شوند و در نهايت تلوژن آخرين مرحله است که رشد مو در آن متوقف مي‌شود.
در ادامه 15 نکته به نقل از سايت «ريواردمي» آورده شده که با دنبال کردن آن‌ها به رشد سريع‌تر موهاي‌تان دست خواهيد يافت:
1) يک رژيم غذايي سالم را دنبال کنيد: يکي از اولين اقداماتي که براي دستيابي به رشد سريع‌تر موها بايد ترتيب داد، توجه به پيروي از يک رژيم غذايي سالم است که رشد موها را تحريک کند. مقادير زيادي از سبزيجات برگ‌دار، دانه‌ها و بذرها، حبوبات، مرغ و ماهي‌هاي کم‌چرب را به رژيم غذايي‌تان بيفزاييد.
2) موهايتان را اصلاح کنيد: هر از چند گاهي موهايتان را مرتب و اصلاح کنيد. اين امر علاوه بر اين که موخوره‌هاي انتهاي موها را از بين مي‌برد، رشد موها را نيز تحريک مي‌کند.
3) موهايتان را ماساژ دهيد: موهايتان را براي بهبود جريان خون سر و هم‌چنين تحريک رشد آن‌ها ماساژ دهيد.
4) از شامپوهاي مناسب موهايتان استفاده کنيد: استفاده از شامپوهاي تغذيه کننده و تقويت کننده مو به مدت سه بار در هفته به آب‌رساني و ترميم موها کمک مي‌کند. اما توجه داشته باشيد که استفاده روزانه از شامپو خود مي‌تواند منجر به ريزش و خشکي موها شود.
5) موهايتان را به آرامي شانه کنيد: شانه زدن مکرر موها احتمال شکستگي آن‌ها را افزايش مي‌دهد. گاهي اوقات به جاي استفاده از شانه و برس مي‌توانيد به آرامي و سادگي از انگشت‌هايتان براي مرتب کردن موها استفاده کنيد.
6) استرس را از خود دور نگه داريد: سطوح استرس را در خود به حداقل برسانيد. استرس بالا باعث ريزش مو مي‌شود به همين دليل سعي کنيد خواب کافي داشته باشيد و اغلب اوقات آرامش خود را حفظ کنيد.
7) روبالشي‌هاي پنبه‌اي را کنار بگذاريد: از روبالشي‌هاي پنبه‌اي و نخي استفاده نکنيد و به جاي آن‌ها از روبالشي‌هاي جنس پارچه‌هاي اطلسي استفاده کنيد که بر خلاف روبالشي‌هاي نخي نرم بوده و اصطکاک را به حداقل مي‌رسانند و در نتيجه به هنگام بيدار شدن موهايتان آشفتگي کمتري دارد.
8) گاهي اوقات از مکمل‌ها براي تغذيه موهايتان استفاده کنيد: موها براي رشد به مواد معدني و ويتامين‌هاي خاصي نياز دارند و ممکن است زمان‌هايي باشد که بدن شما اين مواد مغذي را به اندازه کافي کسب نمي‌کند تا نيازهاي موهايتان را تامين کند که اين امر منجر به ريزش مو و شکستگي آن‌ها مي‌شود. در اين زمان‌ها مي‌توانيد از مکمل‌هاي رشد مو استفاده کنيد تا به رشد پايدار و مداوم موها دست يابيد. اما فراموش نکنيد که پيش از مصرف اين مکمل‌ها حتما با پزشک خود مشورت کنيد.
9) به طور منظم از ماسک‌ها و روغن‌هاي طبيعي مو استفاده کنيد: به جاي ماسک‌هاي شيميايي، ماسک‌هاي طبيعي را براي موهايتان استفاده کنيد. اين ماسک‌ها نه تنها براي موهايتان مفيدتر هستند بلکه از لحاظ قيمتي نيز به صرفه‌تر هستند. هم‌چنين فراموش نکنيد که براي تغذيه مناسب موهايتان، آن‌ها را حداقل هفته‌اي دو بار روغن بزنيد.
10) از موهايتان در برابر آفتاب محافظت کنيد: دقت کنيد زماني که در هواي گرم و مرطوب از فضاي خانه خارج مي‌شويد، موهايتان را کاملا بپوشانيد.
11) استفاده از نرم‌کننده را فراموش نکنيد: هر زمان که از شامپو براي موهايتان استفاده کرديد، استفاده از نرم‌کننده را براي آن‌ها فراموش نکنيد. نرم‌کننده به حفظ رطوبت موها کمک مي‌کند.
12) به حفظ آب بدن خود توجه کنيد: براي حفظ رطوبت موها، جلوگيري از خشکي و شکنندگي آن‌ها و درخشان ماندن‌شان، آب و مايعات کافي مصرف کنيد.
13) به طور منظم ورزش کنيد: به طور منظم ورزش کنيد. ورزش منظم گردش خون را افزايش داده و در نتيجه رشد موها را تحريک مي‌کند.
14) هرگز موهايتان را با حوله نپوشانيد: پوشاندن موها با حوله به طور محکم باعث شکستگي موها مي‌شود. هم‌چنين الياف خشک حوله منجر به بسيار سخت‌ مرتب شدن و شانه شدن موها مي‌شود. بنابراين حتي اگر مي‌خواهيد موهايتان را با حوله بپوشانيد، دقت کنيد که حوله‌اي بسيار نرم انتخاب کنيد.
15) بعد از هر بار حمام يک دوش آب سرد اجباري بگيريد: گرفتن يک دوش آب سرد پس از هر بار حمام کردن با جلوگيري از آسيب ديدن موها در برابر گرما و از دست دادن رطوبت، منجر به حفظ سلامت موها و بلند شدن آن‌ها مي‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این دوربین که به طور مخفف SCARF نام گرفته و برای تحقیقات به کار می رود به دستاوردهایی در زمینه مطالعات رویدادی مقیاس میکرو کمک می کند که چنان سریع رخ می دهند که بیشتر حسگرهای علمی فعلی نمی توانند آنها را رصد کنند.

دوربین مذکور به طور موفقیت آمیز رویدادهای بسیار سریع مانند فرایند جذب در یک نیمه رسانا و مغناطیس زدایی یک آلیاژ فلزی را رصد کرد. این تحقیق به توسعه داروهای موثرتر نیز کمک می کند.

گروهی از محققان به رهبری پروفسور جینیانگ لیانگ از انستتیو INRS این پژوهش را انجام داده اند. او در حوزه عکاسی بسیار پیشتاز است. به طور معمول دوربین های بسیار سریع از یک روش توالی وار استفاده می کنند. به عبارت دیگر این ابزار پس از ثبت فریم ها آنها را بهم می چسباند تا اشیای در حال حرکت رصد شوند.اما این روش محدودیت هایی نیز دارد. به عنوان مثال پدیده ای مانند اصطکاک لیزر فمتوثانیه، برهمکنش موج شوک با سلول‌های زنده، و آشوب نوری را نمی‌توان با این روش مطالعه کرد.

اما دوربین جدید که براساس تحقیق پیشین لیانگ انجام شده، شیوه کارکرد دوربین های بسیار سریع معمول را متحول و بر چالش های گفته شده غلبه کرده است. به بیان ساده دوربین از یک روش تصویربرداری محاسباتی برای گرفتن اطلاعات مکانی استفاده می کند و اجازه می دهد نور در زمان های کمی متفاوت به حسگر خود وارد شود. عدم نیاز به پردازش داده‌های مکانی در حال حاضر بخشی از چیزی است که دوربین را قادر می‌سازد تا پالس‌های لیزری بسیار سریع را تا ۱۵۶.۳ تریلیون بار در ثانیه ثبت کند. سپس داده های خام تصاویر را می توان توسط یک الگوریتم کامپیوتری پردازش کرد که ورودی های گام به گام را رمزگشایی می کند و هر یک از تریلیون ها فریم را به یک تصویر کامل تبدیل می کند.

محققان با استفاده از اجزای اپتیکی معمول و موجود در بازار این دوربین را ابداع کرده اند. SCARF کم هزینه و کم مصرف است و از سوی دیگر کیفیت اندازه گیری آن نیز بسیار بالا است.

کد خبر 6063544 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • عطر زدن به این ۵ نقطه‌ی کلیدی بدن باعث ماندگاری بیشتر عطر می‌شود
  • قطار‌های سریع‌السیر؛ راه حل کره جنوبی برای حل مشکل پیری جمعیت
  • این شش دلیل عامل مهم ریزش مو هستند
  • سوسک ببری دیده اید؟! (عکس)
  • تولید دوربین سریع با قابلیت ثبت ۱۵۶ هزار میلیارد فریم در ثانیه
  • نکاتی مهم درباره کفاره روزه
  • اندریک سریع‌تر از پله و رونالدو در گلزنی برای برزیل
  • سریع‌ترین گل‌های تاریخ بوندسلیگا / فیلم
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • (عکس) سریع‌ترین دوربین جهان ساخته شد