Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@08:53:49 GMT

علل ریزش مو چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۶۶۰

علل ریزش مو چیست؟

گاهی اوقات فشارهای عصبی، کمبود مواد غذایی مورد نیاز بدن و ابتلا به بعضی بیماری‌ها باعث ریزش موها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نازک شدن و ریزش مو، مشکل شایعی است که گاهی به دلایل موقت مانند کمبود روی یا نوعی ویتامین در بدن رخ می‌دهد اما بعضی مواقع نیز نشانه‌ای از یک بیماری است و نیاز به پیگیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که از  ریزش مو رنج می‌برند باید پس از شناسایی علت، برای رفع این مشکل اقدام کنند. در این گزارش شما را با شایع‌ترین دلایل ریزش مو آشنا می‌کنیم.

مصرف بعضی داروها

یکی از عوارض جانبی مصرف بعضی از داروها نظیر رقیق کننده‌های خون، داروهای ضد آکنه، استروئیدهای آنابولیک (Anabolic steroids)، داروهای التهاب مفاصل، افسردگی، نقرس، بیماری‌های قلبی و فشارخون بالا، ریزش مو است. بنابراینتوصیه می‌شود اگر افراد چند هفته یا چند ماه پس از مصرف هر نوع دارو، تغییری در حجم موهای خود مشاهده کردند به متخصص پوست و مو مراجعه کنند.

زایمان

در طول دوران بارداری، هورمون‎های بدن از ریزش مو جلوگیری می‎کند؛ در نتیجه، طی این مدت موها پرپشت‌تر و جذاب‎تر به نظر می‌رسد اما پس از زایمان، هورمون‎ها دومرتبه دچار تغییر می‌شود و ریزش مو آغاز می‌شود. خوشبختانه این وضعیت موقتی است و معمولاً سه تا ۶ ماه بعد از زایمان متعادل می‌شود.

کمبود آهن

 آهن به حفظ سلامت مو کمک می‎کند. هنگامی که بدن فرد به اندازه کافی آهن دریافت نکند، هموگلوبین کافی در خون تولید نمی‌شود و در نتیجه اکسیژن لازم برای رشد و ترمیم  سلول هایی که رشد مو را تحریک می‌کند، ایجاد نمی‌شود. بنابراین با کاهش میزان آهن در بدن، تراکم موها کم‌تر شده و شروع به ریزش می‌کنند. 

استرس و فشار عصبی

گاهی اوقات استرس زیاد باعث فعال شدن خودکار سیستم دفاعی بدن و حمله به فولیکول‎های مو می‌شود. در نتیجه رشد موها متوقف شده و دچار ریزش می‌شوند. بهترین راهکار برای افرادی که به دلیل فشارهای عصبی دچار ریزش مو می‌شوند، کنترل اعصاب و حفظ آرامش است.

کمبود پروتئین

کمبود پروتئین یکی از علل اصلی ریزش مو در میان زنان و مردان است؛ پروتئین، یکی از مواد ضروری برای قدرتمند کردن ریشه مو است و آمینو اسیدهای لازم را برای تقویت آن‌ فراهم می‌کند. مصرف بیشتر گوشت، تخم مرغ، ماهی، آجیل و لوبیا در  وعده‎های غذایی به رفع این مشکل کمک فراوانی می‌کند.

ابتلا به بیماری

ریزش مو ممکن است یکی از علائم بیش از ۳۰ نوع بیماری نظیر سندرم تخمدان پلی کیستیک، عفونت قارچی سر، اختلالات تیروئید و بیماری‎های خود ایمنی باشد. ابتلا به آنفلوآنزا، تب بالا یا عفونت نیز ممکن است در ریزش مو نقش داشته باشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استرس بارداری بیماری پروتئین ریزش مو سلامت موها علت مصرف دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش قیمت طلا تشدید شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۱۴ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به قیمت ۴۴ میلیون و یک هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان

یورو

۴۶ هزار و ۳۷۱ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۴ میلیون و یک هزار تومان

نیم سکه

۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۷ میلیون تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۹۶۸ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۶ میلیون و ۹۸ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۷۱.۸۵ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895810

دیگر خبرها

  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • راه دو روستای بم مسدود شد
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • قوانین ریزش سنگ نما و مقصر ریزش سنگ کیست؟
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش قیمت طلا تشدید شد
  • ریزش قیمت سکه و طلا
  • مواد غذایی که برای سلامت مو مفیدند
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه