Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ نشست هم‌اندیشی «کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی»، امروز 31 اردیبهشت، از ساعت 18 تا 23 در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، واقع در مصلی امام خمینی(ره)، انتهای شبستان، سمت راست، بین ستون‌های 177 و 123، سالن نشست‌ها برگزار می‌شود.
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و حجت‌الاسلام والمسلین محمدعلی مهدوی‌راد، عضو هیأت علمی گروه آموزشی علوم قرآن و حدیث پردیس فارابی دانشگاه تهران دو سخنرانی هستند که آغازگر مباحث خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه و پیش از افطار نیز احمد پاکتچی با موضوع حرکت از مسئله اجتماعی به متن قرآن و سیدهدایت جلیلی با عنوان تفسیر موضوعی، به منزله گونه‌ای تفسیر کاربردی به ایراد سخن می‌پردازند.
این هم‌اندیشی پس از افطار نیز ادامه می‌یابد و به ترتیب محمدرضا وصفی در زمینه مطالعات قرآنی و رویکردهای کاربردی به آن در جهان معاصر، هادی رهنما با موضوع از کاربرد مطالعات قرآنی تا مطالعات قرآنی کاربردی؛ مسائل و چشم‌اندازها و سیدمحمدهادی گرامی با عنوان کاربردی‌سازی به مثابه بازنگری در فهم عصری از قرآن به ایراد سخن خواهند پرداخت.
یادآوری می‌شود حضور برای عموم علاقه‌مندان در این نشست هم‌اندیشی آزاد است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اندیشه کاربردی سازی مطالعات قرآنی قرآن نمایشگاه قرآن احمد پاکتچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، حسین بلندی در دیدار نوروزی با کارکنان این دانشگاه که به صورت حضوری برای همکاران ستاد مرکزی دانشگاه و برخط برای همکاران واحد‌های استانی برگزار شد ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با ماه پرفضیلت رمضان و عید سعید فطر به خانواده بزرگ این دانشگاه، سالی سرشار از موفقیت و شادکامی برای همه یاری گران آن آرزو نمود و باتوجه به ماهیت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به عنوان دانشگاهی مردمی بر تلاش روزافزون برای تحقق شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم، تاکید کرد.


وی همچنین از تلاش‌ها و خدمات ارزنده کارکنان دانشگاه در طول سال گذشته تقدیر نمود و همراهی و تمرکز تمامی سطوح سازمانی در ستاد، واحد‌های استانی و مراکز آموزشی را برای استقرار برنامه های پیش‌رو از جمله پیشبرد طرح آباد، توسعه تضمین اشتغال با راه‌اندازی مراکز جدید و اجرای کاریابی تخصصی در مراکز موجود، پیاده‌سازی طرح نظارت هوشمند، تحقق نقش‌آفرینی در احراز صلاحیت حرفه‌ای در چرخه اجرایی کشور را امری ضروری دانست.


در خاتمه بلندی نقش این دانشگاه را در تعالی زیست بوم هر منطقه، تعیین کننده خواند و خواستار همگام‌سازی و بروزرسانی نیاز‌های آموزشی شناسایی شده مستخرج از طرح آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی با سند آمایش سرزمین شد.

دیگر خبرها

  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • اجرای طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در آذربایجان‌غربی
  • قرآن بهترین کتاب برای مطالعه و هدایتگر است
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است
  • نشست هم اندیشی مدیران استانداری قم و فرماندهی انتظامی استان
  • با حضور ظریف برگزار می‌شود: کارگروه پژوهشی ـ کاربردی شبیه‌سازی شورای امنیت ملل متحد+ جزئیات
  • بهره‌مندی بیش از ۱۰۰۰ نفر از محافل انس با قرآن در بیجار
  • بهره‌مندی بیش از یک‌هزار نفر از محافل انس با قرآن در بیجار
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار زنجانی از طرح «زندگی با آیه‌ها»