Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@16:02:42 GMT

«فرهنگ و جامعه» ریموند ویلیامز را بخوانید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۷۰۹

«فرهنگ و جامعه» ریموند ویلیامز را بخوانید

«فرهنگ و جامعه» اثر «ریموند ویلیامز» با ترجمه «علی اکبر معصوم بیگی» و «نسترن موسوی» را موسسه نشر «نگاه »روانه بازار نشر کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، ریموند ویلیامز  در مقدمه بر چاپ 1983 کتاب می نویسد:«از زمان نوشتن فرهنگ و جامعه اکنون بیش از یک ربع قرن می‏ گذرد. هنگامی که سراسر یا بخش‏هایی از آن را از نو می‏خوانم گاه‏به‏گاه احساس می‏کنم انگار کتابی را می‏خوانم که کس دیگری نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این همه، در این کتاب بود که موقعیّتی یافتم که توانستم دریافت‏ام را از آن چه در تمدّن صنعتی، و در هنر و اندیشه‏اش، رخ داده است – و هم‏چنان در حال رخ دادن است- به بیان درآورم. از آن هنگام نکته‏ها و داوری‏های خاصّی را بسط و پرورش داده و گاه دگرگون کرده‏ام، امّا دست به ترکیب این دیدگاه خود نزده‏ام که یکی از راه‏و روش‏های اصلی درک و فهم دو سده‏ی خارق‏العاده‏ای که با چنین ابعاد عظیمی جهان را دگرگون کرده است و شالوده‏ی بحران بزرگ کنونی آن را تشکیل می‏دهد، از طریق اندیشه‏ورزی مفصّل و پیچیده در باب فرهنگ است که در هر عصر فعّال و پُر جوش‏وخروش بوده است.

چنان که درآمد اصلی کتاب توضیح می‏دهد، فرهنگ و جامعه گردِ این کشف من شکل گرفت که فرهنگ، در معانی مدرن آن، هنگام انقلاب صنعتی سر برآورد. کتاب پیرامون انواع تازه‏ای از مسایل و مشکلات سامان گرفت که نه تنها به معنای تازه‏ای از فرهنگ بلکه در گروه کاملی از واژه‏های بسیار مرتبط به هم بیان شد. بدین‏گونه، زبانِ پژوهش و استدلال جدّی خود تا حدودی دگرگون شد و هم‏چنان در حال دگرگونی است، و در آن هنگام هدف من این بود که این دگرگونی را در شیوه‏ی نگارش زنان و مردان مختلفی دنبال کنم که به این نوع استدلال محوری تازه یاری رسانده‏ اند...»

«فرهنگ و جامعه» اثر «ریموند ویلیامز» با ترجمه «علی اکبر معصوم بیگی» و «نسترن موسوی» را موسسه نشر نگاه روانه بازار نشر کرده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان مسجد کانون های مساجد مجلس برنامه های ماه رمضان اصفهان ایران روزه اولی ها خراسان جنوبي فرهنگ و جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست

نسیم صبح سعادت بدان نشان که تو دانی گذر به کوی فلان کن در آن زمان که تو دانی   تو پیک خلوت رازی و دیده بر سر راهت به مردمی نه به فرمان چنان بران که تو دانی   بگو که جان عزیزم ز دست رفت خدا را ز لعل روح فزایش ببخش آن که تو دانی   من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی   خیال تیغ تو با ما حدیث تشنه و آب است اسیر خویش گرفتی بکش چنان که تو دانی   امید در کمر زرکشت چگونه ببندم دقیقه‌ایست نگارا در آن میان که تو دانی   یکیست ترکی و تازی در این معامله حافظ حدیث عشق بیان کن بدان زبان که تو دانی کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با حافظ: بعد از این دستِ من و دامنِ سرو و لبِ جوی امروز با حافظ: ز در در آ و شبستان ما منور کن امروز با حافظ: چو در رویت بخندد گُل، مشو در دامَش ای بلبل

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد