Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در دومین جلسه از دور نهم اتاق بازرگانی تهران که صبح امروز در محل این اتاق برگزار شد، مسعود خوانساری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط سخت پیش رو گفت: تحریم‌ها علیرغم همه زیان‌هایی که دارد باید آن را به یک فرصت تبدیل کنیم ضمن آ‌نکه بنگاه‌های فعال با فشارهای مالیاتی و تامین اجتماعی نیز روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر گسترش دخالت‌ها در زمینه قیمت‌گذاری باعث به وجود آمدن مسائلی مانند احتکار شده این در حالی است که برخی از بنگاه‌ها به دلیل تحریم‌ها و کم شدن تقاضا تعطیل می‌شوند.

وی با اشاره به دیدار رهبری با مسئولین کشور گفت: ما باید از ایشان تشکری ویژه‌ای داشته باشیم که در صحبت‌های خود به مسائل اقتصادی و مشکلات آن تاکید ویژه داشتند و خیلی از مطالبات مورد درخواست بخش خصوصی از جمله توجه به معیشت مردم و حمایت از تولید داخلی را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: ایران ظرفیت‌های بالایی برای توسعه اقتصادی دارد و باید چالش تحریم را با اتکا به مردم و بخش خصوصی تبدیل به فرصت کنیم.

رئیس اتاق تهران افزود: هیئت نمایندگان این دوره مسئولیت سخت‌تری بر عهده دارند و باید تمام تلاش خود را انجام دهند اصلاح فضای کسب و کار باید اولویت اول دولت و سران قوا باشد تا بتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم البته اقدامات خوبی در دوره قبل به ویژه پس از برجام انجام شد و اگر تحریم‌های اخیر نبود موفقیت‌های بزرگی به دست می‌آوردیم.

خوانساری افزود: با توجه به اینکه تحریم‌ها روز به روز سخت‌تر می‌شود باید با برنامه حرکت کنیم دولت مجبور است در دوره جدید بیشتر از قبل دست خود را به سمت بخش خصوصی دراز کند. در دوره نهم اتاق باید به استراتژی گسترش نفوذ در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی قوا تمرکز و کشورهای همسایه که دارای مرزهای زمینی با آنها هستیم و نتیجه محور شدن فرآیندها را در اتاق پیش ببریم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته اتاق به جای دخالت در تصمیم‌سازی‌ها هر روز عکس‌العملی در مقابل تصمیم‌گیری‌ها داشته که این شرایط باید تغییر کند ما باید با کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که قصد همراهی با ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها را دارند ارتباط بیشتری بگیریم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین دست و پا گیر برای توسعه اقتصادی باید حذف شود

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ،وی افزود: برنامه هایی داریم که به صورت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت است که به همه اینها باید پرداخته شود اما یکسری موضوعات به صورت کوتاه مدت است که اگر به آن پرداخته نشود آسیب زیادی به استان وارد می شود. یوسفی گفت:اگر توسعه استان و درآمدسرانه آن بخواهد رشد پیدا کند باید قوانین دست و پاگیر را از جلوی پای بحش خصوصی برداریم تا بتوانیم به اهداف برسیم. رئیس اتاق بازرگانی گرگان ابراز داشت:تعطیلی روز پنجشنبه که در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده آسیب بزرگی به ارتباط بین المللی و روابط اقتصادی وارد می کند ، جای نگرانی دارد که با این موضوع چهار روز روابط بین المللی را از دست خواهیم داد که دولت راجع به این موضوع باید تجدید نظر کند.

 وی درادامه گفت:این موضوع مطالبه بخش خصوصی است این تصمیم با شعار سال مغایرت دارد.

یوسفی اظهار کرد:موضوعات مختلفی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می شود که مشکلات بخش خصوصی است و برای رفع آن نیاز به پیگیری دارد تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی گفت:با توجه به اینکه اقتصاد استان گلستان برپایه کشاورزی است باید مشکلات آن از دولت مطالبه گری شود.

بوسفی بیان کرد:در بخش کشاورزی هزینه ها برمبنای دلاری انجام می شود و از طرف دیگر خرید تضمینی محصولات کشاوری بر اساس ريال و هر قیمتی که مصوب شود لطمه بزرگی به بخش کشاورزی وارد می کند. وی افزود:باید قیمت خرید تضمینی گندم در برنامه کار قرار گیرد، قیمت فعلی پاسخگو نمی باشد.

یوسفی گفت:نمایشگاه اگروفود که در کشور ترکمنستان قرار است برگزار شود ظرفیت خوبی در زمینه توسعه صادرت با کشور ترکمنستان است و می تواند باعث توسعه مراودات شود. وی ضمن اشاره به ظرفیت نمایشگاه اکسپو 2024 گفت: اتاق گرگان با هدف معرفی استان در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد:با توجه به سفر استاندار بالکان نشست های تخصصی را داشته باشیم تا موجب توسعه روابط بین استان گلستان و استان باکان کشور ترکمنستان شود که این امر موجب پیشرفت استان می باشد.

دیگر خبرها

  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • رئیسی عازم پاکستان و سریلانکا شد/ رئیس جمهور: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • قوانین دست و پا گیر برای توسعه اقتصادی باید حذف شود
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • بیانیه انجمن اقتصاد ایران در مخالفت با تعطیلیِ پنجشنبه‌ها: به گوشه‌گیری و گسترش فقر رای ندهید!
  • تهران و اسلام آباد در مسیر گسترش روابط