Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@17:32:52 GMT

بازگشت یک قطعه بوتیمار به طبیعت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۷۴۱

بازگشت یک قطعه بوتیمار به طبیعت

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ یک  قطعه بوتیمار  توسط شهروند  علاقمند به  طبیعت  به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود تحویل و پس از بهبودی و اطمینان از سلامت آن ،  در  تالاب کیاکلایه لنگرود رهاسازی گردید.

سید امین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود در این خصوص بیان داشت: بوتیمار پرنده آبچر است  از خانواده حواصیلان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است،  هنگام احساس خطر، بی‌حرکت می‌ایستد و سر و منقار خود را به طرز خاصی عمودی نگاه می‌دارد و به حالت قوز کرده در حالی که سر خود را پایین نگه می‌دارد، راه می‌رود. آهسته و به دشواری پرواز می‌کند و پس از اوج گرفتن، گردن خود را جمع می‌کند.

وی  در پایان ضمن قدردانی از دوستداران و حامیان حیات وحش، حفاظت از محیط زیست را وظیفه ای عمومی عنوان کرد و گفت: حفظ محیط زیست و حیات وحش جز با همکاری مردم میسر نخواهد بود و در سایه ی این حمایت ها می توانیم در آینده شاهد احیاء وضعیت گونه های جانوری ارزشمند شهرستان باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست حفاظت محیط زیست خانواده شهروند طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سیدمحمد امین شیخ مندی فعال و دوستدار محیط زیست در اقدامی نمادین جهت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک،با شعار" سد مهاباد، سطل زباله نیست" قسمتی از حاشیه سد مهاباد را از وجود هرگونه زباله پاکسازی کرد.

فاروق سلیمانی گفت: هدف از این اقدام را جلب مشارکت‌های مردمی برای پاکیزه نگاه داشتن محیط ‌زیست و ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از طبیعت عنوان کرد  و گفت: برای بهره مندی از طبیعت زیبا و سالم ،شهروندان باید طبیعت و تفرجگاهها را تمیز و پاکیزه نگه دارند .

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته