Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:31:08 GMT

بیمه زنان سرپرست خانوار، زیر سایه هدفمندی یارانه‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۷۴۹

بیمه زنان سرپرست خانوار، زیر سایه هدفمندی یارانه‌ها

‌مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری را با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای مددجویان تحت پوشش اجرا می‌کند.

‌محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم واریز بیمه اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، اظهار کرد: بهزیستی طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری را با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای مددجویان تحت پوشش اجرا می‌کند و در حال حاضر ۹۵۲ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان بیمه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با بیان اینکه همه بیمه‌های مربوط به شهرستان‌ها تا پایان سال گذشته از طریق اعتبارات سازمان پرداخت شده است، ادامه داد: تعهدات سازمان تا زمان بازنشستگی زنان سرپرست خانوار برقرار است که به صورت متمرکز پرداخت می‌شود. البته سازمان در برابر سایر بیمه‌های جامعه هدف از جمله مشاغل آزاد و فرش‌بافی هیچ‌گونه تعهدی نداشته و از بیمه این قشر توسط خود افراد واریز می‌شود.

وی افزود: خدمات مادی و معنوی سازمان بر حسب نیازمندی مددجویان و تشخیص مددکاران ارائه می‌شود؛ در واقع ۴۵ درصد از این حق بیمه از بودجه داخلی سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۵۵ درصد نیز از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت می‌شود، بنابراین سازمان بهزیستی با نرخ ۱۸ درصد زنان سرپرست خانوار را بیمه کرده است تا از همه مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند.

محمدی‌قیداری تصریح کرد: حداقل زمان بیمه‌پردازی ۱۰ سال و حداکثر ۳۰ سال خواهد بود که منطبق بر قوانین حاکم بر تأمین اجتماعی است. اگر پیش از این زمان کسی دچار حادثه یا از کار افتاده شود، می‌تواند از مستمری از کار افتادگی بهره‌مند شده و اگر بیمه‌شده‌ای فوت کرد، بازماندگانش مستمری دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و در حرفه و شغل مورد نظر به صورت خویش‌فرما به کار اشتغال داشته باشند، چنانچه به شرایط بازنشستگی برسند، مستمری نیز دریافت خواهند کرد؛ به عبارتی حداقل مدت زمان پرداخت حق بیمه ۱۰ سال است و زنانی که از ۵۵ سالگی به مدت ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کنند، می‌توانند با ۶۵ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی مستمری‌بگیر شوند.

محمدی تاکید کرد: کمک به تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از مسائل اقتصادی و کاهش عوارض آن در زنان خانه‌دار، حفظ جایگاه و منزلت زنان در جامعه و ایجاد زمینه مشارکت زنان خانه‌دار در گسترش نظام بیمه‌ای کشور، حفظ کرامت انسانی و ایجاد رفاه و آسایش نسبی برای جمعیت هدف، جلوگیری از افزایش روزافزون مستمری‌بگیران در بخش حمایتی، همچنین تأمین مالی مناسب برای زنان در زمان پیری، سالخوردگی و از کار افتادگی، از اهداف اجرای این طرح است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمه زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری بود.

وی افزود: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

کد خبر 6085988

دیگر خبرها

  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند