Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@07:40:51 GMT

یاوه‌گویی گراهام علیه ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۷۷۸

لیندسی گراهام عضو ارشد حزب جمهوریخواه و رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا ، تحت تاثیر دیدار اخیری که با ج ان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید داشته است، چند پیام توئیتری علیه ایران منتشر کرد.

وی در این پیام‌ها مدعی شد که مسئولیت تشدید تنش‌ها با ایران است.

گراهام همچنین مدعی شد ایران پشت حمله به کشتی‌های بندر الفجیره و خطوط انتقال نفت عربستان سعودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست (در برخورد با ایران) مقتدرانه عمل کند و در ادامه ادعاهای خود افزود: چنانچه تهدیدهای ایران علیه پرسنل و منافع آمریکا فعال شده است؛ ما باید پاسخ نظامی محکمی به آنها بدهیم!

این در حالی است که گراهام تا همین یک هفته پیش در گروه دولتمردان معترضی بود که می‌گفت دولت ترامپ کنگره را در نیمه تاریک ماجرا نگه داشته و از اطلاع ‌رسانی درباره آنچه که تهدید ایران می‌نامد طفره می‌رود.

از سوی دیگر، اظهارات وی در حالی ایراد می‌شود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید به دنبال جنگ با ایران نیست و فعلاً به ابزار فشار اقتصادی متوسل می‌شود.

اما ظاهراً بولتون که این روزها در محافل داخلی و خارجی به تلاش برای جنگ‌افروزی متهم است بیکار ننشسته و به دنبال یارکِشی است.

دخالت‌های بولتون و تلاش برای اعمال نفوذ بر ترامپ به حدی عیان است که چندی پیش رئیس‌جمهوری آمریکا برای پایان دادن به حرف و حدیث‌ها، رسانه‌ها را متهم به جعل خبر کرد و مدعی شد: من خودم (درباره مسائل مهم) تصمیم می‌گیرم.

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس سنای آمریکا ان بولتون ایران بندر الفجیره ایران دولت کاخ سفید کشتی مشاور امنیت ملی مجلس سنای آمریکا لیندسی گراهام بندر الفجیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است