Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@09:20:29 GMT

کشور از شرايط خاص کنوني عبور خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۸۸۱۸

کشور از شرايط خاص کنوني عبور خواهد کرد

خبرگزاري آريا - کرج - ايرنا - مسئول نمايندگي ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين گفت: به برکت رهبر خرمند و فرزانه انقلاب ، کشور از شرايط خاص کنوني عبور خواهد کرد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا تويسرکاني شامگاه دوشنبه در جشن ميلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) که در هيات انصارالامام (ره) رزمندگان کرج برگزار شد، افزود: امروز کشور ما با جنگ رواني دشمن مواجه است و آمريکا به قصد مذاکره اين جنگ رواني را راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در خصوص حمله نظامي آمريکا بايد گفت که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که حمله نمي کند زيرا اگر حمله کند ايران مانند عراق ، افغانستان و يمن نيست و به خوبي دفاع مي کند.
تويسرکاني اضافه کرد: امروز رهبر معظم انقلاب از تمدن نوين جهاني صحبت مي کنند و به همين دليل ما از وضعيت خاص عبور مي‌کنيم و مذاکره هم نمي کنيم زيرا رهبري مي فرمايند تنها عامل حمله آمريکا به ايران مذاکره است و تازماني که مقاومت مي کنيم نمي تواند حمله کند.
وي گفت: از اين مرحله عبور مي کنيم به شرطي که مسئولان سه قوه به سخنانش رهبري گوش کنند و در اين صورت مردم احساس امنيت مي کنند.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در بسيج مستضعفين افزود: امروز ايراني ها در امنيت زندگي مي کنند در حالي که خيلي کشورها ناامني است.
تويسرکاني گفت: اين امنيت از برکت بزرگ رهبري فرزانه انقلاب است.
وي با تبريک سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبي (ع ) اظهار داشت: آن حضرت در دامان پدر و مادري بسيار والا بزرگ شد که از صدر عالم تا قيامت هيچ زن و شوهري به قدر و ارزش حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) نيست.
وي تصريح کرد: تنها زن و شوهري که معصوم هستند و آيه قرآن براي آن ها نازل شده، علي (ع) و فاطمه (س) بوده و امام حسن مجتبي (ع) در اين خانواده متولد شده است.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در بسيج مستضعفين گفت: خداوند شهادت مي دهد که «من اراده کردم رجس و ناپاکي را از وجود او (امام حسن `ع`)بردارم و اين امام عزيزترين فرد براي پيامبر (ص) وحضرت علي (ع) بود.
تويسرکاني افزود: در داستان مباهله که قرار بود رسول خدا (ص) بهترين ها را با خود ببرد يکي از آن بهترين ها امام حسن (ع) بود.
وي در ادامه به بررسي زندگي اجتماعي از ديدگاه امام دوم شيعيان پرداخت و اظهار داشت: جامعه ما از لحاظ اصول اجتماعي مشکل دارد و متاسفانه در اين حوزه کار نشده و ايجاد مهارت و انگيزه اجتماعي نمي کنيم ولي در حوزه فردي انگيزه معنوي زيادي ايجاد کرده که مثال آن اربعين است.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در بسيج مستضعفين با بيان اينکه اين انگيزه بايد در حوزه اجتماعي نيز ايجاد شود، گفت: امام حسن (ع) از پهلواني و جوانمردي در حوزه اجتماعي سخن مي گويند.
وي افزود: اين امام سه ويژگي را براي اصول مردانگي، پهلواني و مروت عنوان کرده تا پناهگاه و ملجاء مردم باشند لذا جامعه به افرادي احتياج دارد که مرد باشند و مثل خورشيد، زندگي اجتماعي ما به چنين افرادي نياز دارد.
تويسرکاني با بيان اينکه ائمه اطهار (ع) نيز چنين افرادي بودند که حتي دشمنان و‌مخالفانشان به آنها پناه مي آوردند، تصريح کرد: امام حسن (ع ) نخستين اصل مردانگي را اين دانسته که سر دين با کسي معامله نکند و آن را مثل ناموس خود بداند.
وي گفت: همچنين فرد با مروت و پهلوان بايد بر روي دين خود غيرت ، استحکام فکري و رفتاري نسبت به معارف معنوي خود داشته باشد ضمن اينکه نسبت به دين و آيين خود نبايد کوتاه بياييم و سخاوتمند باشيم.
تويسرکاني دومين اصل مردانگي و پهلواني از نگاه امام دوم شعيان را اصلاح مال دانست و افزود: فرد بايد بداند مالي که به دست آورده حرام يا حلال است.
وي سومين شاخص مردانگي را اهل قيام بودن نسبت به حقوق ديگران عنوان کرد و اظهار داشت: انسان نبايد اجازه تعرض کسي به حق کسي را بدهد.
وي گفت: در جامعه بحث حقوق را مطرح مي کنند، هيچ مکتبي و مذهبي مثل اسلام نه تنها به حقوق بشر بلکه به حقوق حيوانات نيز اهميت نمي دهد و کساني که نسبت به حقوق ديگران بي اهميت هستند اهل جهنم هستند.
وي ادامه داد: کسانيکه براي حقوق مردم قيام مي کنند قرآن کريم اسم آنان را محسنين مي گذارد.
تويسرکاني بيان داشت: اين افراد سوپاپ اطمينان جامعه مي شوند و بحران هاي خانوادگي و اجتماعي را مي توانند کنترل کنند و ستون هاي خيمه مي شوند و زور گويان و ظالمان از آنها واهمه و ترس دارند.
وي افزود: امام حسن (ع) چهارمين شاخص پهلواني را اين دانسته که مرد و مردانگي را کسي دارد که به راحتي رفقايش را از دست ندهد و براي از دست ندادن دوست احتياج به صفت حلم و بردباري است.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در بسيج مستضعفين اظهار داشت: يکي ديگر از شاخص هاي مردانگي از نگاه اين امام بزرگوار، همت بلند است و کسي که همت بلند در زندگي ندارد نمي توان بر روي او حساب باز کرد.
وي ادامه داد: امام حسن مجتبي (ع) فرمودند که از نشانه هاي مردانگي همت بلند است و اين روحيه باعث جهش انسان و ارتقا و پيشرفت مي شود.
6156/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در دیدار با سیمونا هالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو از طرف‌های خاورمیانه خواست حداکثر خویشتنداری را در بحبوحه تنش‌های کنونی در منطقه اعمال کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در این گفتگو وضعیت کنونی منطقه و درگیری خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. توجه ویژه به تشدید شدید تنش ها بر سر حمله تلافی جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی در ۱۴ آوریل صورت گرفت.

به گفته وزارت خارجه روسیه، همان زمان، طرف روسی بار دیگر بر نیاز به حداکثر خویشتن داری از سوی همه طرف ها تاکید کرد.

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، تعداد زیادی پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • تایید عبور پرتابه‌های ناشناس از آسمان عراق | واکنش فوری عراق به وقوع انفجارهای شدید در این کشور
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • ارتشیان، نماد رشادت و مردانگی