Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مجازات معاونت در اسيدپاشي را حبس بيش از 10 سال تا 25 سال تعيين کردند.

نمايندگان در ادامه جلسه علني امروز-سه شنبه- مجلس شوراي اسلامي ماده 4 طرح تشديد مجازات اسيدپاشي و حمايت از بزه ديدگان ناشي آن را با 173 راي موافق، 4 راي مخالف و بدون راي ممتنع از 220 نماينده حاضر تصويب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمايندگان در اين ماده مقرر کردند: مجازات معاونت در جرائم اين قانون در صورتي که مجازات قانوني مرتکب، سلب حيات باشد به حبس تعزيري درجه دو(حبس بيش از پانزده تا بيست و پنج سال)، در صورتي که مجازات قانوني مرتکب، قصاص عضو باشد، به حبس تعزيري درجه سه( حبس بيش از ده تا پانزده سال) و در صورتي که مجازات مرتکب قصاص نباشد يا به هر علت قصاص نفس يا عضو اجرا نشود، به يک درجه پايين تر از مجازات تعزيري مرتکب در نظر گرفته مي شود.
اين خبر در حال تکميل است
سيام**1058**9121
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرتکبان خرید و فروش سلاح در فضای مجازی با حبس روبرو می‌شوند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت موسی غضنفرآبادی در تشریح نشست امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی مواد ارجاعی طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز خبر داد و گفت: اصلاحاتی در مواد ۲، ۳ و ۵ این طرح انجام و به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: بر اساس یکی از مصوبات؛ مرتکبین قاچاق سلاح سرد جنگی به حبس درجه ۶ و جزای نقدی به میزان ۵ تا ۷ برابر ارزش روز آن سلاح و سلاح شکاری یا مهمات آن به حبس درجه ۵ و جزای نقدی ۵ تا ۷ برابر ارزش روز آن سلاح محکوم می‌شوند و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هم به عنوان مرجع ارزش گذاری قیمت و ارزش روز سلاح، مهمات یا قطعات موثر موضوع این قانون تعیین شد.
این نماینده مجلس یازدهم افزود: همچنین میزان مجازات حبس سلاح گرم سبک غیرخودکار حبس درجه ۴ و جزای نقدی ۵ تا ۷ برابر ارزش روز آن سلاح و میزان مجازات حبس سلاح گرم سبک خودکار، مهمات یا قطعات موثر آنها حبس درجه سه و سلاح گرم سنگین یا نیمه سنگین و مهمات یا قطعات موثر آن هم شامل حبس درجه ۲ خواهد بود و اگر هر کدام از این جرائم تکرار شود مجازات‌ها یک درجه تشدید خواهد شد.
غضنفرآبادی یادآور شد: بر اساس ماده ۳ این طرح؛ نگهداری، پنهان کردن، خریداری یا معامله سلاح چه در فضای مجازی یا غیرمجازی جرم انگاری شد و بر این اساس مرتکبین نگهداری، پنهان کردن و ... سلاح سرد جنگی به حبس درجه ۷، سلاح شکاری به حبس درجه ۶ و سلاح گرم سبک غیرخودکار به حبس درجه ۵ و سلاح گرم سبک خودکار به حبس درجه ۴ و سلاح گرم نیمه سنگین و سنگین، مهمات و قطعات موثر آن به حبس درجه ۳ محکوم می‌شوند و هر شخصی هم در مورد قاچاق و حمل و نگهداری، خرید و فروش و ساخت ومتصل کردن قطعات در فضای مجازی اقدام کند به مجازات حبس درجه ۶ محکوم می‌شود.

دیگر خبرها

  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • اصلاح قانون مجازات اسلامی/اسامی غایبان و متاخران جلسه
  • مرتکبان خرید و فروش سلاح در فضای مجازی با حبس روبرو می‌شوند