Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - کارشناس و دبیر اسبق فدراسیون کشتی با اشاره به حاشیه هایی که این روزها و پیش از برگزاری انتخابات ایجاد شده است، گفت: تخریب دیگر کاندیداها در رشته ای که به عنوان ارزش های پهلوانی مطرح است، کار درستی نیست.

«عارف ربطی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزار نشدن انتخابات تا همین امروز هم دیر شده و مسوولان هر چه سریعتر باید نسبت به برگزاری آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وزارت ورزش تاکنون نشان داده که در انتخابات بی طرف است و قصد دارد انتخابات را در فضایی سالم برگزار کند تا در نهایت به نفع کشتی باشد. با توجه به در پیش بودن بازی های المپیک به نظر می رسد که انتخابات هر چه سریعتر برگزار شود تا رییس فدراسیون بتواند برنامه آماده سازی تیم های ملی را انجام دهد و در نهایت پاسخگوی عملکرد خود باشد.
این پیشکسوت کشتی ایران در خصوص تخریب برخی کاندیداهای انتخابات فدراسیون گفت: کشتی در بین مردم به پهلوانی و اخلاق معروف است و برخی کاندیداها با تخریب دیگران خودشان را تخریب می کنند. در حالی که فعالیت در یک نظام ارزشی همچون کشتی نیازمند اخلاق والای انسانی است نه اینکه برای خراب کردن یکدیگر هر گونه صحبتی را مطرح کنیم که این موضوع برای مردم خوشایند نیست.
وی همچنین یادآور شد: رییس آینده فدراسیون باید ساختار و چارت جدیدی را برای فدراسیون طراحی و از بلوکه کردن کارها در یکجا جلوگیری کند و امور فدراسیون باید تقسیم بندی شود و در یکجا متمرکز نشود و حتی برخی کارها به استان ها سپرده شود تا رییسان هیات ها و مربیان شهرستانی و سازنده نیز انگیزه کار کردن داشته باشند.
ربطی یادآور شد: کسی که مسوولیت فدراسیون را برعهده می گیرد باید صلاحیت این کار را داشته باشد و برای این رشته آینده نگری داشته باشد و متاسفانه اکنون نسبت به بسیاری از کشورها عقب هستیم. متاسفانه انجام نشدن فعالیت های فرهنگی در فدراسیون سبب بروز حاشیه های اینچنینی شده و احکام فقهی را باید وارد ورزش کنیم تا به احکام اسلامی نیز آشنایی داشته باشند نه اینکه فقط به دنبال قهرمانی باشیم چرا که قهرمانی تاریخ مصرف دارد در حالی که باید پهلوان تربیت کنیم نه گلادیاتور.
وی تصریح کرد: هر کسی که توان اداره فدراسیون را دارد باید قدم پیش بگذارد نه اینکه فدراسیون نردبان ترقی باشد و ازسوی دیگر کسی که قهرمان المپیک و جهان هم است لزوما نمی تواند مدیر و یا مربی خوبی باشد. مگر یزدانی خرم قهرمان بود؟ با این وجود همه باید به رییس آینده فدراسیون کمک کنیم تا به موفقیت برسد.
دبیر اسبق فدراسیون کشتی ادامه داد: وقتی موفقیتی در کشتی به دست می آید باید افتخار کنیم اما این موفقیت نباید مقطی باشد. در زمان ریاست یزدانی خرم در فدراسیون کشتی به پشتوانه سازی اهمیت زیادی داده می شد و در رده های سنی بزرگسالان و جوانان باید 3 تیم ملی داشته باشیم و به مربیان سازنده بها بدهیم تا از این رشته فرار نکنند.
وی بیان داشت: مربیان سازنده در سراسر کشور زحمات فراوانی می کشند و باید از آنان در کادر فنی استفاده شود نه اینکه مربیانی که عملکردی نداشته اند در کادر فنی باشند و همه امتیازات به آنان داده شود.
این پیشکسوت کشتی خاطر نشان کرد: امیدوارم هر کسی که مسوولیت کشتی را برعهده می گیرد با برنامه مدون به فدراسیون بیاید و ساختار جدیدی را ایجاد کند. با توجه به اهمیت موضوع وزارت ورزش نیز باید از کاندیداها برنامه بخواهد و اعضا مجمع نیز باید به برنامه رای بدهند نا به فرد.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره استاد حشمت الله کهندل پدر کشتی فرنگی ایران گفت: استاد کهندل زحمات زیادی برای کشتی فرنگی کشید و بنیانگذار کشتی فرنگی در کشور بود و حتی ما را از کشتی آزاد به فرنگی آورد. این استاد کشتی با عشق و بدون هیچ چشمداشتی در این رشته فعالیت می کرد.
ربطی از مسوولان وزارت ورزش و یا شهرداری تهران درخواست کرد که برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره استاد کهندل یکی از سالن های ورزشی تهران به نام این معلم اخلاق و استاد کشتی فرنگی، ثبت شود.
ورزشی**1067**2024

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كشتي انتخابات ربطي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی گورش شد

علیرضا پسندیده به‌عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی گورش انتخاب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون جهانی کشتی سنتی گورش، علیرضا پسندیده رئیس فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی ایران به‌عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی گورش انتخاب شد.

کشتی سنتی گورش از ورزش‌هایی است که در مناطق مختلف کشور به ویژه شمال و شمال شرق فعال است.

در این شیوه از کشتی، شالی که هر ورزشکار به دور کمر خود می‌بندد برای اجرای فنون توسط رقیب و کمرگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز در جریان اجلاس کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی، ایران رسماً به عضویت کنفدراسیون جهانی ورزش‌های قومیتی درآمده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • زدایش رنگ‌های سمی از آب با کمک یک نوع فتوکاتالیست
  • تشکیل پرونده برای سه واحد متخلف در بوکان
  • فتوکاتالیستی برای حذف سریع‌ و کارآمد برخی رنگ‌های سمی از آب
  • حذف سریع‌ و کارآمد برخی رنگ‌های سمی از آب با فتوکاتالیست‌ها
  • ثبت جشنواره لنگته و لچک ومراسم کشتی کچ گردان سیستان درفهرست میراث ملی
  • دعوا بر سر یزدانی/ خرج ۲.۵ میلیاردی روی دست دبیر!
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی سنتی «گورش» شد
  • پسندیده نایب رئیس فدراسیون جهانی کشتی گورش شد
  • اعلام رسمی زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج