Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: استان اصفهان با توجه به تنوع آب و هوایی و محیط زیستی خود دارای انواعی از مناطق نیازمند حفاظت شامل پارک ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده و اثر طبیعی ملی است و پناهگاه حیات وحش، منطقه شکار ممنوع و غیره است.

وی افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به شکل شبانه‌روزی به حفاظت از مناطق چهارگانه استان اصفهان مشغول هستند و با شکارچیان به شکل جدی برخورد می‌شود به نوعی که حتی در صورت فرار نیز متخلفان شکار تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظ محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه کم شدن حتی یک گونه از حیات وحش که برخی رو به انقراض هستند در چرخه طبیعت جبران‌شدنی نیست، ابراز داشت: در روزهای گذشته مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با توجه به گزارشات مردمی در ارتفاعات سفیدکوه فریدونشهر، لاشه یک کاراکال بالغ معروف به سیاه گوش (جزو هشت گونه گربه‌سان ایرانی) را کشف کردند که البته در اثر عوامل طبیعی از میان رفته بود.

تخریب زیستگاه و تصادف با خودرو زندگی سیاه گوش را تهدید می‌کند

وی اضافه کرد: تخریب زیستگاه‌های زندگی سیاه گوش با آتش سوزی و چرای بی رویه دام و حمله سگ‌های گله و تصادف با خودرو زندگی این حیوانات را تهدید می‌کند چراکه سیاه گوش در مواجهه با خودرو بسیار ترسو است و در برابر آن متوقف و بی حرکت می‌شود.

جمشیدیان با بیان اینکه در برابر متخلفان شکار مردم و دوست داران محیط زیست هستند که همواره همیاری خوبی با محیط‌بانان در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری طبیعت دارند، گفت: در روزهای گذشته دوست‌داران محیط زیست و حیات وحش یک رأس کل وحشی و عقاب زخمی را به مأموران تحویل دادند.

رهاسازی کل وحشی در کلاه قاضی پس از اطمینان از سلامتی

وی ادامه داد: محیط‌بانان این دو گونه حیات وحش را تیمار کردند و کل وحشی پس اطمینان از سلامت و امکان زندگی در طبیعت در پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان رها سازی شد.

جمشیدیان تاکید کرد: عقاب مذکور نیز همچنان تحت درمان و تیمار است و پس از اطمینان از سلامتی وی در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی می‌شود.

کد خبر 4621931

منبع: مهر

کلیدواژه: گربه سیاه گوش سازمان محیط زیست یگان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

 

 

 

مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط‌بانان با حضور و تلاش شبانه‌روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند. زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه است و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.   حمزه عشوری امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه درباره جزئیات ثبت این تصاویر اظهار کرد: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان گیلان است.   مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های استان گیلان است.   به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، عشوری با بیان اینکه مرال یا گاو وحشی به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند، تصریح کرد: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه‌روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند. ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک گوزن در حال جویدن و بلعیدن یک مار (فیلم) جولان خرس‌های قهوه‌ای در البرز مرکزی (فیلم) بستن یک جاده برفی توسط گله‌ گوزن‌ ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟