Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@20:18:33 GMT

بشار اسد: وهابیت، افراط‌گرایی را تثبیت کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۱۲۲

بشار اسد: وهابیت، افراط‌گرایی را تثبیت کرد

رئیس جمهور سوریه مرکز بین‌المللی «الشام الاسلامی» برای مقابله با تروریسم و افراط‌گریی را افتتاح و تأکید کرد که هر کس به کشور خود خیانت کرد، مؤمن واقعی نیست.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بعد از ظهر دوشنبه (روز گذشته) مرکز بین‌المللی «الشام الاسلامی» برای مقابله با تروریسم و افراط‌گریی را در دمشق افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسد پس از افتتاح این مرکز و در جریان سخنرانی در میان جمع کثیری از علمای دمشق تأکید کرد که ملت سوریه با ایستادگی خود، در حال مبارزه با افراط‌گرایی است.

وی تصریح کرد که «ارتش سوریه نیز در حال مبارزه با تروریسمی است که برخاسته از افراط‌گرایی است و علمای مذهبی نیز با این افراط‌گرایی که مولّد تروریسم است، مبارزه می‌کنند».

بیشتر بخوانید: درخواست اعضای کنگره از ترامپ درباره سوریه اتحادیه اروپا، تحریم‌های سوریه را یک سال تمدید کرد

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از اسد گزارش داد که افراط‌گرایی محصول دینی نیست، بلکه یک محصول اجتماعی است که شامل افراط‌گرایی‌های سیاسی، قومی، عقیدتی و اجتماعی و دینی است.

رئیس جمهور سوریه ضمن انتقاد از نقش وهابیت در تثبیت افراط‌گرایی مذهبی، خاطر نشان کرد که اخلاق مانند مذهب نیز یک مسئله ضروری است و باید مسائل اخلاقی در موازات فعالیت‌های مذهبی در جامعه تثبیت شود.

وی ادامه داد: «ذهن بسته، فقط به پوست شریعت و مذهب اهمیت می‌دهد، اما ذهن باز، جوهر و مغز آن را دریافت می‌کند و این ذهنِ باز کاری می‌کند که دین، دین توحیدی باشد و همه پیروان خود و پیروان سایر مذاهب را گرد خود جمع کند، ولی ذهن بسته فقط افراط‌گرایی و متفرق کردن جامعه را می‌پذیرد».

اسد همچنین تصریح کرد: «امکان ندارد کسی تا زمانی که به خانواده و میهن خود با صداقت وابستگی نداشته باشد، به دین خود وابسته باشد و کسی که به وطن خود خیانت کرده است، نمی‌تواند مؤمن واقعی و صادق باشد».

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه دین نمی‌تواند عاری از مسائل انسانی بوده و محدود به شریعت باشد، اظهار داشت که دین باید مسائل مهم ملی نیز پایبند باشد.

وی آگاهی را عامل اساسی و مهم در همه اقدامات دانست، و خاطر نشان کرد که آگاهی با محاکمه و حاکمه با گفت‌وگو در ارتباط است و لذا باید همیشه گفت‌وگو را بین یکدیگر تثبیت کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز پرسپولیس بشار اسد سوریه وهابیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    بورالان، دشتی با ۶۵ هزار هکتار وسعت است که در سال‌های نه چندان دور کانون بحرانی شن‌های روان بود.

اما در سال‌های گذشته به مدد اجرای طرح‌های مناسب برای تثبیت شن‌های روان، چهره این منطقه عوض شده و به دشتی سر سبز در دامنه قله‌های آرارات تبدیل شده است.

احیای اراضی ۱۵۰۰ هکتاری دشت بورالان در قالب طرح‌های تثبیت به همت بخش خصوصی از جمله این طرح‌ها در این منطقه است.

  مشیری مجری طرح تثبیت شن‌های روان در بورالان  گفت:از اردیبهشت ۱۴۰۲   عرصه را تحویل گرفتیم و فاز نخست  را ۲۵۰ هکتار را با سرمایه گذاری حدود ۹۰ میلیارد تومان  زیر کشت بردیم

  در قالب اجرای طرح تثبیت شن‌های روان ایستگاه پمپاژ آب بورالان ماکو در فاز اول برای آبیاری اجرای طرح با ۵۰۰ لیتر در ثانیه واگذار شده است.

محرم زاده رئیس اداره منابع طبیعی ماکوگفت: فاز دوم طرح نیز ۲۰۰ هکتاراست و پس از تکمیل فاز اول به بهره بردار واگذار خواهد شد.

  اجرای این طرح‌ها در این دشت علاوه بر جلوگیری از کوچ اهالی، باعث ایجاد شغل برای روستائیان و اجرای طرح‌های بیشتر در رابطه با کاشت نهال و درختان مثمر و طرح‌های کشاورزی در این منطقه را شامل خواهد شد.

  کاظمی فرماندار ماکو در این زمینه گفت:اگر این به نتیجه برسد و و نتیجه مطلوب بدهد فاز بعدی هم ۲۰۰ هکتار است که ۴۰۰ هکتار زمین به این سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

  مشیری مجری طرح و سرمایه گذارگفت:کشت‌های الگویی که کارشناسان برای اینجا پیشنهاد کرده اند اول احیا خاک به ترتیب برای جو بعد یونجه نهایتا بعد از سال‌های بعدی دانه‌های روغنی و برای بادشکن گونه‌های سنجد اقایا سنجد تلخ و زرشک که پیشنهاد کارگروه مطالعاتی اداره کل منابع طبیعی است.

  اجرای طرح‌های نوین کشاورزی، کاشت ۲۵ هزار اصله نهال و احداث باغ‌های مختلف در داخل محدوده از دیگر اقداماتی است که در قالب اجرای طرح تثبیت در این منطقه اجرا خواهد شد.

  در حال حاضر در اجرای این طرح ۴۰ نفر مشغول بکار بوده و تا سه سال آینده میزان اشتغال این طرح به ۱۸۰ نفر خواهد رسید

دیگر خبرها

  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • در تاریخ ماندگار شد / آرسنال چلسی را با 5 گل به توپ بست +فیلم
  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان