Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسمی گفت: دریک سال گذشته ۲۴۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزارشده که نتیجه آن یک هزار و ۴۶۰ مصوبه جهت ساماندهی مسائل و مشکلات بنگاهای تولیدی، اقتصادی، جهاد کشاورزی و گردشگری در استان هرمزگان بود.

قاسمی با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه تسهیل به صورت جدی پیگیری و اجرا می‌شود عنوان کرد: ۵۲۴ فقره از مصوبات در خصوص مشکلات متقاضیان در زمینه‌های مسائل بانکی، تأمین اجتماعی، امور مالیاتی، بوده که در این جلسات مورد بررسی قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی خاطرنشان کرد: جلسات کارگروه رفع موانع تولید با هدف تسهیل و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با حضور کلیه اعضا دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید به منظور بررسی و تصمیم گیری نسبت به مرتفع کردن مسائل مختلف بنگاههای اقتصادی به صورت هفتگی تشکیل می‌گردد.

وی با توجه به جایگاه قانونی این کارگروه تاکید کرد: اجرای مصوبات کارگروه مذکور برای تسهیل در امر تولید و حمایت از کالای ایرانی ورونق تولید برای کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها الزامی است.

پرداخت بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی هرمزگان

قاسمی بیان داشت: بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته به واحدهای تولیدی استان هرمزگان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان هرمزگان گفت: این میزان تسهیلات به ۱۹۵ واحد تولیدی استان پرداخت شده است.

قاسمی افزود: طی سال گذشته ۴۲ واحد تولیدی به میزان بیش از دو هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال از محل تسهیلات رونق تولید و باسازی و نوسازی و مابقی نیز از منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات دریافت.

قاسمی گفت: پرداخت تسهیلات رونق تولید اواخر مرداد ماه سال گذشته به استان هرمزگان ابلاغ شد و از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید کشور در سال گذشته ۴ هزار میلیارد ریال سهم استان هرمزگان بوده است.

وی افزود: تسهیلات رونق تولید در سه بخش نوسازی و باسازی، سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از نیمی از صنایع استان هرمزگان از سال ۹۵ که تسهیلات رونق تولید از سوی دولت ابلاغ شد تاکنون موفق به دریافت آن شده‌اند که ضمن حفظ اشتغال موجود میزان قابل توجهی نیز اشتغال جدید در استان ایجاد شده است.

کد خبر 4622167

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت هرمزگان مشکل واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ احمد فعله گری در این باره صنایع را از مهمترین رکن های هر جامعه برای افزایش تولید ذکر کرد و اظهار داشت: شرکت گاز استان کردستان یکهزار و ۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرده است.   

وی در ادامه رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و بیان داشت: اهميت اصلي و واقعي گاز طبيعي با توجه به ارزش افزوده فراوان و قابليت تبديل به هزاران نوع کالاي با ارزش اقتصادي در بخش صنعت به عنوان ماده اوليه و يا منبع انرژي ظاهر مي‌شود.

فعله گری افزود: نياز روزافزون به گاز براي تأمين انرژي و سوخت و همين‌طور ارز حاصل از فروش و صادرات براي سرمايه گذاري و راه اندازي صنايع مادر و زيربنايي در کشور، انديشه تمرکز بخشيدن فعاليت هاي مرتبط با صنعت گاز را تقويت کرد.  

وی با اشاره به اینکه یکهزار و 892  واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد  شدند، اضافه کرد: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده 56 میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با برنامه ریزی مدون ، تمام صنایع پر مصرف تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می شوند. 

فعله گری به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: تاکنون یکهزار و ۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع  سالانه در مصرف  52 میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود. 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: در سال 1402 تعداد 100 واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده که برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی 38 کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است. 

فعله گری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گازرسانی به یکهزار و ۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی که با حجم شبکه گذاری 630 کیلومتر انجام گرفته است و باگازرسانی به این واحدهای تولیدی و صنعتی 93 درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های مایع محقق شده که در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به 95 درصد افزایش خواهد یافت. 

وی در ادامه سخنانش بهره مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس  را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی پایدار ذکر کرد و گفت: با پروژه هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحد های صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می پیونند.

 فعله گری افزود: در سال 1403 برنامه ریزی برای گازرسانی به 40 واحد تولیدی و صنعتی  صورت گرفته که تا پایان فروردین ماه امسال تعداد 3 واحد صنعتی به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده شده اند.  

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پاپان اضافه کرد: ناگفته نماند که منابع عظیم گاز ایران می‌تواند در تحقق اقتصاد ملی و یا اصلاح اقتصادی کشور نقش‌آفرینی نماید ،کارکرد و نوع فعالیت تمام مولفه های اقتصادی در حمایت از تولید داخلی نقش اساسی دارد، اما در این میان جایگاه صنایع و فعالیت های صنعتی، نقشی حساس را به خود اختصاص داده است و امروزه در اکثر کشورهای جهان صنعت و تولیدات صنعتی، نقش مهمی در تولید ملی و رشد اقتصادی جامعه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • برگزاری ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در استان همدان
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان