Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس انجام، داور و مدرس قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به بُعد تبلیغی و ترویجی نمایشگاه قرآن، اظهار کرد: بالطبع هر چه جلوتر می‌رویم، تجربیات متعددی در زمینه برپایی نمایشگاه قرآن کسب و به کار گرفته شده است، اما هنوز به آن جایگاه واقعی نمایشگاهی نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن بیشتر حالت فروشگاهی دارد، ادامه داد: آنچه که در نمایشگاه قرآن سهل‌الوصول است بخش عفاف و حجاب است، اما تابلو‌های راهنما برای دستیابی به دیگر بخش‌ها به طور مثال بخش عترت، بخش دیجیتال، آموزش و پرورش و مؤسسات دولتی کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام با تأکید بر اینکه حتی مردم برای تهیه بن‌های خرید اطلاعات درستی ندارند، اظهار کرد: معتقدم اطلاع‌رسانی خوب و مطلوب نبوده است. همچنین بخش بین‌الملل با یک روز تأخیر آغاز شد و حتی تعداد غرفه‌هایی که حضور پیدا کردند کم بوده است.

این داور مسابقات قرآن با ابراز گلایه از اینکه از اولین‌ها چیزی در نمایشگاه قرآن نمود نداشت، بیان کرد: چنانکه نمی‌توانی به راحتی آخرین دستاورد‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف را در نمایشگاه بیابید.

وی درباره شعار این دوره از نمایشگاه «قرآن، معنای زندگی»، بیان کرد: اگر قرآن به معنای واقعی به متن و بطن زندگی بیاید کارکرد واقعی خود را پیدا خواهد کرد. نباید تنها قرآن را خواند و در آن تدبر و تأمل نکرد. بهتر بود نکات کاربردی آیات استخراج و جزوات و کتبی از نکات کاربردی قرآن در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و خانوادگی فراهم می‌شد و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گرفت.

انجام با تأکید بر اینکه باید بخش بین‌الملل تقویت شود، اظهار کرد: با توجه به تبلیغات سوئی که درباره تشیع در جهان شده است، این نمایشگاه زمینه‌ای بود تا نشان دهد این مطالبی صحیح نیست.

وی با اشاره به حضور کمرنگ مردم در این دوره از نمایشگاه گفت: کاش با تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیش از پیش و بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها، همچنین تبلیغات در شهر، شاهد حضور بیش از پیش مردم می‌بودیم. البته شاید در روز‌های آینده حضور مردمی بیشتر شود.

یادآور می‌شود، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه در مصلای حضرت امام خمینی(ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: آموزش و تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد جزو برنامه‌های کانون‌های مساجد است و در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مصطفی آمون ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه‌های سرود کانون‌های مساجد اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ فقط تعداد محدودی گروه سرود در کانون‌های مساجد فعال بود که امروز این رقم به ۴۵ گروه سرود حرفه‌ای تبدیل شده و در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور فعال دارند.

وی افزود: حضور چشم‌گیر گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در ویژه برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف نشان از جایگاه ویژه آن‌ها است و تاکنون گروه‌های سرود با تشکیل گروه‌های سرود ۵۰۰ و ۳۰۰ نفره در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۳ آبان ماه جلوه‌های هنری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان را در سطح عمومی جامعه به خوبی نشان داده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان داشت: دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشوری در سال گذشته برگزار شد که موجب توسعه و رشد اجرای گروه‌های سرود و زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های ابتکاری و انتشار نماهنگ، کلیپ و سرودهای تولیدی شد.

آمون خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰ سرود تولیدی با موضوع‌های مختلف به همت گروه‌های سرود کانون‌های مساجد به صورت حرفه‌ای منتشر شد و امسال نیز رویکرد کانون‌های مساجد افزایش سرودهای تولیدی است.

کد خبر 746973

دیگر خبرها

  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل