Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@19:54:44 GMT

درس‌های بایرن از هفتمین قهرمانی پیاپی بوندسلیگا

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۳۲۷

به گزارش ایلنا، بایرن مونیخ هفتمین قهرمانی پیاپی خود در بوندس‌لیگا را به دست آورد اما سخت‌ترین قهرمانی‌اش در این یک دهه نیاز به خانه‌تکانی را بیش از پیش نشان داد.

هواداران فوتبال آلمان از رقابت نزدیک بایرن با بوروسیادورتموند برای قهرمانی فصل 2019-2018 لذت بردند اما 78 امتیاز کمترین امتیاز در هفت فصل سلطه بایرن بود و گویا فاصله زیادی با روزهای اقتدار بایرن با مربی‌هایی مثل یوپ هاینکس، پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی که یک تا دو ماه قبل از پایان فصل قهرمانی را قطعی می‌کردند، به وجود آمده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی در تابستان گذشته بایرن تصمیم گرفت بازیکنی نخرد، مشخص شد که نیمکت مربیگری به دست گزینه کم تجربه‌ای مثل نیکو کواچ سپرده می‌شود که از آینتراخت فرانکفورت آمد. این تیم که شنبه آینده برای رسیدن به قهرمانی جام حذفی با لایپزیگ دیدار می‌کند، آنقدر پرفراز و نشیب بوده که آینده مربی کروات همچنان مبهم است. تیم قهرمان در طول فصل مبارزه سختی داشت و اواخر سال 2018 از تیم صدرنشین دورتموند 9 امتیاز عقب افتاده بود. بایرن بعد از شروع خوب و چهار برد متوالی، در هشت بازی بعدی‌اش تنها دو پیروزی به دست آورد. دفاع لرزان با حضور ژروم بواتنگ و متس هوملس که سابقه قهرمانی جهان را دارند اما فاصله زیادی با اوج داشتند به علاوه مصدومیت‌های جدی کورنتین تولیسو، کینگزلی کومان و آرین روبن تیم را دچار مشکل کرد.

اما کواچ به تدریج راه حل پیدا کرد و از نیکلاس سوله در قلب دفاع و سرژ گنابری در پست بال استفاده کرد ضمن اینکه درخشش یاشوا کیمیش و همچنین روبرت لواندوفسکی تیم را به نتیجه رساند. گنابری، بازیکن تیم ملی آلمان در نخستین فصل بازی برای بایرن 10 گل زد و پنج پاس گل داد ضمن اینکه بازگشت کومان از مصدومیت به کناره‌های تیم سرعت داد.

در پایان ماه ژانویه که یک فرصت دیگر برای تقویت تیم از دست رفت، بایرن با هفت پیروزی متوالی نزدیکترین رقیب دورتموند شد و با پیروزی 5 بر صفر مقابل این تیم مدعی اصلی قهرمانی شد. با توجه به اینکه بازیکنان باتجربه، فرانک ریبری، روبن و رافینیا از تیم جدا می‌شوند و چند نفر دیگر نیز در مسیر خروج هستند، تغییرات عمده‌ای در راه است.

این تغییرات شاید به نیمکت هم برسد چون کواچ بیشتر فصل اول را تحت فشار سپری کرد. حتی دوگانه قهرمانی هم شاید برای تیم تشنه موفقیت بایرن کافی نباشد.


کارولوس گرومان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بایرن مونیخ بوندس لیگا قهرمان بوندسلیگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است

مهدی اله‌پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۰۳ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۰۷ از شرایط «ناسالم» و آلوده هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی با بیان این که کیفیت هوای هفت منطقه مشهد در شرایط سالم است، ادامه داد: کیفیت هوای سایر ۱۶منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد "آلوده و ناسالم برای افراد حساس" است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • آکی واتسکه تبدیل به اولی هونس دورتموند خواهد شد / تحلیل بوندسلیگا با لوتار ماتئوس
  • رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد
  • تماس رتکلیف با توخل برای حضور در منچستریونایتد
  • بن‌بست ژاوی؛ رکوردهای تاریخی بارسلونا پس از چهارمین باخت پیاپی مقابل رئال مادرید
  • خلاصه بازی دورتموند 1-1 بایرلورکوزن (بوندسلیگا - 2023/24)
  • آشتی‌کنان در بایرن مونیخ؛ هانسی فلیک آماده بازگشت به باشگاه سابق
  • هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است
  • لوتار ماتئوس: هانسی فلیک دیگر به فکر کار در بوندسلیگا نیست
  • آرتتا: باخت مقابل بایرن مونیخ ناامیدکننده بود؛ برای دومین فصل متوالی، برای قهرمانی می‌جنگیم