Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:25:21 GMT

ترامپ وضعیت اضطراری ملی برای عراق را تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۳۶۹

ترامپ وضعیت اضطراری ملی برای عراق را تمدید کرد

رئیس جمهور آمریکا با صدور حکمی وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ارتباط با عراق را تمدید کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا براساس حکمی اجرایی که از سوی کاخ سفید انتشار پیدا کرد، اعلام کرد: مطابق با بخش ۲۰۲ در قانون وضعیت اضطراری ملی من برای یک سال دیگر وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در ارتباط با عملیات ایجاد ثبات در عراق را که در ابتدای امر بر مبنای حکم اجرای ۱۳۳۰۳ اعلام شده بود تمدید می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ خاطر نشان کرد که وضعیت اضطراری ملی آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ به منظور مقابله با آنچه که "تهدید عراق برای امنیت ملی آمریکا"خوانده شده و همچنین "تهدید مربوط به مانع‌تراشی بر سر راه بازسازی منظم عراق، بازیابی و حفظ صلح و امنیت در این کشور و توسعه نهادهای اداری، سیاسی و اقتصادی عراق" اعلام شد.

ترامپ تاکید کرد که این تهدیدها همچنان پابرجا هستند و به همین دلیل باید حکم اجرایی ۱۳۳۰۳ به همراه اصلاحات مربوط به آن در حکم ۱۳۳۱۵ به تاریخ ۲۸ اوت ۲۰۰۳ و چند حکم دیگر مربوط به آنها متعلق به سالهای ۲۰۰۴،۲۰۰۷ و ۲۰۱۴ اساساً باید ادامه پیدا کنند و تمدید شوند.

این در حالی است که اواخر ۲۰۱۷ مقامات عراق پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کردند. مقامات عراق از آن زمان به بعد خواستار کمک جامعه بین المللی به بازسازی و ارتقای وضعیت در مناطقی که قبلاً شاهد درگیری‌ها بودند شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است