Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:48:14 GMT

ژیمناستیک هنری، داشته ها و کمبودها

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۶۵۷

ژیمناستیک هنری، داشته ها و کمبودها

قزوین - ایرنا - ژیمناستیک هنری رشته ای مفرح و جذاب است که علاوه بر داشته های متعدد از قبیل ملی پوشان توانمند،جوان و مستعد با کمبودهایی نیز مواجه است.

به گزارش ایرنا، مرحله جدید اردوی تیم ملی ژیمناستیک هنری بزرگسالان از 28 اردیبهشت ماه به مدت یک ماه در ورزشگاه امام علی (ع) شهرستان البرز آغاز شده تا ژیمناست های جوان و علاقه مند با آمادگی بیشتر در رقابتهای قهرمانی آسیا به میزبانی مغولستان حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اردوی یک ماهه ملی پوشان این رشته از قبیل سعیدرضا کیخا، محمدرضا خسرونژاد، سید محمد شفیعی، ایمان خاموشی، مهدی الفتی ، مهدی احمدکهنی و عبدالله جامعی حضور دارند.
محمدرضا خیرخواه مربی قزوینی به عنوان سرمربی و محمد مبین ابراهیمی به عنوان مربی هدایت این مرحله از اردو را برعهده دارند.
خبرنگار ایرنا برای آگاهی از آخرین وضعیت برگزاری اردو و مشکلات و کمبودها به میان ملی پوشان رفته و با آنها هم صحبت شده است.
ملی پوشان و مربیان این رشته ورزشی به محدودیت ها و کمبودهای مختلفی اشاره کرده و فرسودگی لوازم و فقدان اعتبارات برای نوسازی تجهیزات را پاشنه آشیل این رشته ورزشی عنوان می کنند.
به اعتقاد ملی پوشان و مربیان ژیمناستیک، فدراسیون توان مالی برای خرید لوازم ورزشی ندارد و بخش خصوصی نیز چندان تمایلی به حمایت مالی در این رشته نشان نمی دهد.

** لوازم فرسوده و قدیمی احتمال آسیب پذیری ورزشکاران را افزایش می دهد
عضو تیم ملی ژیمناستیک بزرگسالان به خبرنگار ایرنا گفت: تنها خواسته ما از مسئولان و مقامات کشوری این است که توجه بیشتری به فدراسیون ژیمناستیک داشته باشند تا زمینه درخشش و شکوفایی استعدادهای این رشته ورزشی در مجامع ملی و بین المللی بیشتر فراهم آید.
سید محمد شفیعی افزود: عمر لوازم و تجهیزات سالن های ژیمناستیک از 20 سال گذشته و لازم است که بسیاری از وسایل این رشته ورزشی به روز شوند.
وی با اشاره به تغییرات در استانداردهای پیست زمینی و پرش خرک در این رشته ورزشی، گفت: اگر تجهیزات و لوازم ورزشی به روز نباشد، ریسک آسیب پذیری ورزشکار بالا رفته و تمرینات نیز آنچنان که باید و شاید با کیفیت انجام نمی شود.
شفیعی یادآور شد: رشته ژیمناستیک مدال آور است و اگر کمی مورد حمایت و توجه مسئولان قرار گیرد، دستاوردهای خوبی به همراه خواهد داشت.

** نبود دستمزد و حقوق برای ملی پوشان
ملی پوش دیگر ژیمناستیک به خبرنگار ایرنا گفت: این رشته ورزشی به اندازه استحقاق و پتانسیل ها خود مورد حمایت و توجه مسئولان قرار نمی گیرد درحالیکه به واسطه این رشته ورزشی می توان موفقیت های بسیاری را کسب کرد.
مهدی احمد کهنی افزود: تهیه و تجهیز وسایل و لوازم ورزشی جدید و همچنین فراهم کردن سالن های ورزشی از جمله مطالبات اصلی ژیمناست کاران است.
وی همچنین گفت: ملی پوشان این رشته برای عضویت در تیم ملی بیش از 10 تا 15 سال تمرینات حرفه ای داشته اند، در حالیکه هیچگونه دستمزد و حقوقی به آنها پرداخت نمی شود.
احمد کهنی یادآور شد: تنها انگیزه ورزشکاران و ملی پوشان این رشته، بالا بودن سطح علمی مربیان است که کار کردن با آنها باعث دلگرمی ژیمناست ها می شود و می تواند تا حدودی جای خالی کمبودها را برطرف کند.

**پیست های فعلی جوابگوی حرکات زمینی جدید نیست
مربی تیم ملی ژیمناستیک به خبرنگار ایرنا گفت: ورزشکاران در این مرحله از اردوی آماده سازی جوانان، آمادگی بسیار خوبی برای حضور در مسابقات آسیایی مغولستان کسب کرده اند.
محمد مبین ابراهیمی افزود: موضوعی که بیش از همه ورزشکاران این رشته را آزار می دهد، وسایل و تجهیزات قدیمی است که با گذشت چند دهه دچار فرسودگی شده اند و ممکن است آسیب های فراوانی را برای ورزشکاران ایجاد کنند.
وی به گران بودن لوازم این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: فراهم سازی یک سالن با لوازم مجهز برای تمرینات ملی پوشان ژیمناستیک، حداقل 60 میلیارد ریال هزینه دارد که متاسفانه فدراسیون ژیمناستیک قادر به خرید و تامین آن نیست.
محمد ابراهیمی با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز به گران تر شدن لوازم ورزشی ژیمناستیک منجر شده است، اظهار داشت: قطعا فراهم کردن لوازم ورزشی ژیمناستیک برای تمام استان های کشور امکان پذیر نیست ولی می خواهیم حداقل سه استان که دارای خوابگاه هستند، از تجهیزات و سالن مناسب برخوردار باشند.
این مربی ورزشی حرکات زمینی را در رشته ژیمناستیک بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: همواره حرکات زمینی در این رشته ورزشی در مرحله رشد و توسعه قرار دارد درحالیکه پیست های فعلی کشور همراه با تغییرات آنها رشد و ارتقا نمی یابند.

** بخش خصوصی تمایلی به حمایت از ژیمناستیک ندارد
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک با بیان اینکه تجهیزات و وسایل این رشته ورزشی با گذشت حدود 20 سال فرسوده شده است، اظهار داشت: مشکل عمده رشته ژیمناستیک در کشور نبود وسایل و تجهیزات به روز ورزشی است که متاسفانه به علت نبود اعتبارت و منابع مالی این کمبود همواره احساس می شود.
رضا خیرخواه همچنین گفت: خرید یک ست کامل ورزشی برای ژیمناست کاران مرد حداقل 20 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد و هم اکنون ورزشکاران برای انجام تمریناتی از قبیل حرکات زمینی، بارفیکس و پارالل با مشکلات و خطرات بالقوه ای رو به رو هستند.
وی با اشاره به مکان فعلی اردوی آماده سازی ملی پوشان ژیمناستیک، گفت: سالن ورزشی امام علی (ع) در شهرستان الوند به عنوان برترین سالن ورزشی کشور در حوزه ژیمناستیک شناخته می شود که با داشتن سالن و تجهیزات مناسب همواره با افتخار مسابقات کشور را میزبانی کرده است.
خیرخواه اظهار داشت: در سالن ورزشی ژیمناستیک شهرستان الوند، حدود 40 میلیارد ریال ست ورزشی وجود دارد که با توجه به نبود اعتبارات کافی در فدراسیون ژیمناستیک، تامین چنین مکان و تجهیزاتی برای سایر استان های کشور غیرممکن به نظر می رسد.
این مربی یکی از معضلات رشته ژیمناستیک را فقدان توجه نظام آموزشی به این رشته دانست و گفت: ژیمناستیک باید در دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد و اگر مدارس کشور همانند کشورهای توسعه یافته از سالن های مجهز به رشته ژیمناستیک برخوردار باشند، استعدادیابی و افتخارآفرینی مطلوبی را در این رشته شاهد خواهیم بود.
خیرخواه با اشاره به فقدان انگیزه در حامیان مالی برای حمایت از این رشته ورزشی، گفت: متاسفانه بخش خصوصی همواره به سمت رشته های توپی و درآمدزا سوق می یابد درحالیکه ژیمناستیک به عنوان رشته مادر نیز دارای لیگ است و نباید مورد کم لطفی و کم توجهی حامیان مالی واقع شود.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک به سهمیه ایران برای حضور در رقابت های المپیک آلمان اشاره کرد و یادآور شد: در این اردوی آمادگی می توان با امکان سنجی کارشناسی زمینه حضور ورزشکاران را در المپیک بررسی کرد چون در صورت کسب سهمیه، اتفاق بزرگی در طول تاریخ ژیمناستیک کشور رقم خواهد خورد.
شهرستان البرز با مرکزیت شهر الوند در 10 کیلومتری مرکز استان قزوین واقع شده است.
6101*9925

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ژيمناستيك ژيمناستيك هنري قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جشنواره ملی ورزشی و بازی های بومی محلی ویژه توانخواهان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR تحت پوشش بهزیستی شهرستان تکاب با همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

 در این جشنواره ۶۰ نفر از توانخواهان جسمی حرکتی،ذهنی،شنوایی و بینایی در چهار رشته ورزشی طناب کشی، دال پلان مهارتی، هفت سنگ مهارتی، چوب کشی ، تحت نظارت داوران تخصصی در هر رشته   به رقابت پرداختند.

درپایان از تیم های برنده و نفرات برتر مسابقات با اهدای جوایز و لوح سپاس تقدیر شد.

 منتخبین این جشنواره به مرحله استانی و کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • رقابت‌ ۱۰ هزار نفری ورزشکاران در جام مولای عرشیان
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • حضور داور کردستانی در جام جهانی ژیمناستیک هنری
  • کیک بوکسینگ در بام سبز
  • نگاهی به اخبار ورزشی ۲۹ فروردین استان قزوین
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در جام جهانی ژیمناستیک هنری
  • مس رفسنجان در سوارکاری هم تیمداری می‌کند
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود