Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@13:13:02 GMT

رئیس جمهور اوکراین:تحریم آمریکا علیه روسیه افزایش پیدا کند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۷۴۱

رئیس جمهور اوکراین:تحریم آمریکا علیه روسیه افزایش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری جدید اوکراین با اشاره به تنش موجود با روسیه در خصوص منطقه دنباس اظهار داشت: از آمریکا می‌خواهم تا تحریم‌های خود علیه روسیه را افزایش دهد.

وی در ادامه افزود: تعرض روسیه به دنباس برای ما کاملاً محرز بوده و در مسیر مقابله با این کشور به حمایت‌های آمریکا نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلنسکی با بیان این که افزایش تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در وضعیت کنونی می‌تواند تأثیرگذار باشد، گفت: از واشنگتن می‌خواهیم که در مسیر اعمال و تحقق اصلاحات در اوکراین به ما کمک کند.

این در حالی است که رئیس جمهوری منتخب اوکراین روز شنبه در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند کریمه را بازپس بگیرد.

کد خبر 4622479 شقایق لامع زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین روسیه ایالات متحده آمریکا تحريم اقتصادي روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد

پس از آنکه وزیر دفاع آلمان از قصد کشورش برای ارسال یک سامانه پاتریوت جدید به اوکراین خبر داد، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد برلین برای ارسال سامانه‌ پاتریوت و موشک‌های ضدهوایی جدید به کشورش برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع آلمان اخیرا قصد خودش را برای ارسال یک سامانه دفاع هوایی پاتریوت دیگر برای کی‌یف تایید کرد. «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد «گفتگوی تلفنی مهم و ثمربخش» با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان داشته و از او از بابت تصمیمش در ادامه حمایت تسلیحاتی از کی‌یف تشکر کرد.

در ماه‌های اخیر به دنبال تداوم پیشروی‌ها و فتوحات روسیه در جنگ اوکراین کمک‌های نظامی غرب به این کشور رو به تضعیف گذاشته و زلنسکی با اشاره به کمک اخیر آلمان درخواست کرد کشورهای دیگر هم به کی‌یف کمک کنند.

او در این پست خود با اشاره به برگزاری کنفرانسی با موضوع بازسازی اوکراین که در برلین برنامه‌ریزی شده است، نوشت: «من از اولاف شولتس به خاطر رهبری او تشکر می‌کنم. این یک حرکت حقیقی در راستای حمایت کردن در زمانی حیاتی است. من از همه کشورهای شریک ما می‌خواهم همین کار را انجام دهند.»

در تحولی دیگر آمریکا و انگلیس اعلام کردند محدودیت‌هایی بر تجارت فلزات روسیه از جمله آلومینیوم، مس و نیکل در بازارهای بورس جهانی فلزات و مشتقات وضع کرده‌اند.

«جنت یلن»، وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرد این محدودیت‌ها درآمدهای روسیه در جریان جنگ فعلی اوکراین را «هدف قرار می‌دهد.»

«جرمی هانت»، وزیر خزانه‌داری انگلیس مدعی شد: «انگلیس زمانی که در کنار متحدانش اقدام کند به بهترین شامل می‌تواند برنامه‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای جنگ را غیرفعال کند.»

گروه اقتصادی هفت ماه فوریه گذشته روسیه را تهدید به «کاستن از درآمدهای حاصل از فلزات» کرد.

آمریکا و انگلیس پیشتر اقدام به تحریم روسیه در حوزه تجارت طلا، گاز و الماس کرده‌ بودند.

یورونیوز همچنین گزارش داد دولت آمریکا در یک ارزیابی مدعی شده چین در حال تشدید تامین تجهیزات ماشینی، میکروالکترونیک و فن آوری‌های دیگر که قابل استفاده در تسلیحات هستند برای روسیه است.

در سال ۲۰۲۳ دو مقام ارشد دولت جو بایدن ادعا کرده بودند چین تامین‌کننده حدود ۹۰ درصد تجهیزات میکروالکترونیک روسیه است و از این تجهیزات برای ساخت موشک، تانک و هواپیماهای نظامی استفاده می‌کند.

این مقام‌ها همچنین ادعا کردند یافته‌های اطلاعاتی به آمریکا نشان داده‌اند چین از طریق ارائه اطلاعات تصویربرداری‌های خود به روسیه در جنگ اوکراین کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!
  • زلنسکی: با اوکراین مثل اسرائیل رفتار کنید
  • نارضایتی زلنسنکی از کمک غرب به اسرائیل
  • زلنسکی: وضعیت میدان نبرد اوکراین بدتر می‌شود
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • ادعای زلنسکی : اقدامات تهران کل منطقه و جهان را «تهدید» می‌کند
  • زلنسکی: خواستار تلاش برای جلوگیری از تشدید درگیری در خاورمیانه هستیم
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد