Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان از پرداخت 321 میلیارد و 786 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی و شهری در سطح استان در سال 97 خبر داد و گفت: با ارائه این تسهیلات برای 629 نفر شغل ایجاد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول شهرکی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان  در گفتگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه این صندوق برای اشتغالزایی در دو بخش روستایی و شهری به ارائه تسهیلات می پردازد، گفت: بیشتر ارائه تسهیلات این صندوق برای بخش روستایی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال 97، در مجموع  263 میلیارد و 881 میلیون ریال تسهیلات روستایی برای 124 طرح در استان پرداخت شده است، افزود: با ارائه این میزان تسهیلات برای  248 نفر در روستاهای استان سمنان اشتغالزایی شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان تصریح کرد: از این میانطرح های اشتغالزایی 4 برای شهرستان آرادان، 33 طرح برای دامغان، 3 طرح در سرخه، 8 طرح در سمنان، 2طرح درشاهرود، 12 طرح در گرمسار، 11 طرح در مهدیشهر و 1 طرح برای میامی می باشد.

شهرکی، میزان ارائه تسهیلات در بخش شهری را مبلغ 57 میلیارد و 905 میلیون ریال طی سال 97 در سطح استان دانست و ادامه داد: این مبلغ برای 381 طرح پرداخت شده که به همین میزان نیز اشتغالزایی شده است.

وی ارائه تسهیلات برای طرح های بخش شهری را به سه دسته اشتغال عادی، وام های ضروری و وجوه مردمی تقسیم بندی کرد و گفت: 147 مورد وام ضروری به مبلغ 8 میلیارد و 600 میلیون ریال،  83 طرح وجوه مردمی به مبلغ 10 میلیارد و 647 میلیون ریال و 151 فرصت اشتغال عادی به مبلغ 38 میلیارد و 658 میلیون ریال بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با بیان اینکه در تمامی حرفه ها و بخش های اشتغالزایی تسهیلات پرداخت می کنیم و محدودیتی وجود ندارد، افزود: بیشتر اشتغالزایی هایی که در استان سمنان انجام شده در بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی بوده است.

شهرکی، اشتغالزایی های ایجاد شده را پایدار دانست و اضافه کرد: در این طرح های اشتغالزایی در روستاها 4 نماینده شامل نماینده دستگاه اجرایی مربوطه، نماینده استانداری، نماینده اداره کار و نماینده صندوق کارآفرینی بر اجرای کامل طرح نظارت می کنند. 

وی بیان کرد: در صورتی که طرح به هر دلیلی با شکست مواجه شد، باید مبلغ وام برگشت داده شود یا وام با نرخ مصوب بانکی یعنی 18 درصد محاسبه می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با اشاره به میزان نرخ بازپرداخت این تسهیلات، اظهار کرد: ارائه تسهیلات روستایی با نرخ 6 درصد و از محل منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات شهری با نرخ 4 درصد و از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی پرداخت می شود.

شهرکی به شرایط دریافت تسهیلات روستایی اشاره کرد و افزود: افرادی که متقاضی وام هستند باید طرح خود را حتما در روستای محروم که زیر 10 هزار نفر جمعیت دارد اجرا کنند و نیرویی که به کار گرفته و بیمه می شوند نیز از همان روستا باشند.

وی با بیان اینکه 7 شعبه صندوق کارآفرینی امید در استان سمنان به ارائه خدمات می پردازند، خاطر نشان کرد: به جز آرادان در همه شهرستان های استان، این صندوق فعال است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،عبدالحمید سرتیپی افزود: این میزان تسهیلات در قالب ۴۹۹ وام اقتصادی به متقاضیان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان، ۵۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش و ۶ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در حوزه سرمایه ثابت بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۶۷ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش در دست اقدام است.

سرتیپی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این میزان تسهیلات با پیگیری‌های صورت گرفته در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می شود.

وی گفت: با احتساب این میزان، کل تسهیلات پرداختی و در دست اقدام از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی حدود ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • پرداخت ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
  • هفت‌هزار و ۹۲۸میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت خمین انجام شد
  • ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید مهاباد