Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@16:21:09 GMT

8 هزار شغل در صنایع دستی کرمان انجام شده است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۳۹۸۰۹

8 هزار شغل در صنایع دستی کرمان انجام شده است

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به ظرفیت ایجاد اشتغال بالای صنایع دستی این استان گفت: در سال 97 برای هشت هزار نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال زایی شده است.

غلامرضا فرخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد 552 پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در سال گذشته صادر شد و 2 هزار و 175 فقره پروانه تولید نیز تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اشتغالزایی بالا با هزینه کم در حوزه صنایع دستی بیان کرد: در سال 97 به تعداد 700 نفر از صنعتگران صنایع دستی بیش از 40 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: همچنین در سال گذشته برای 2 کارگاه صنایع دستی مجوز صادر و پروانه سه کارگاه دیگر نیز تمدید شده است.
وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات آموزشی در حوزه صنایع دستی تصریح کرد: : پارسال بیش از 6 هزار و 500 نفر در دوره های مقدماتی و پیشرفته آموزش صنایع دستی شرکت کردند.
فرخی افزود: حضور در نمایشگاه بین المللی عیدانه و نمایشگاههای سراسری استانهای تهران، اصفهان، شیراز و غیره از جمله فعالیت های هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمان در نمایشگاههای ملی و استانی در سال گذشته محسوب می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی استان کرمان نیز در سال گذشته برگزار شد که در این نمایشگاه در قالب جشنواره صنایع دستی و گردشگری هنرمندان و صنعتگران ۳۱ استان کشور حضور داشتند.
استان کرمان با وجود اقلیم های متفاوت و تنوع فرهنگی و قومی دارای صنایع دستی متعددی مانند فرش، گلیم، پته، صنایع فلزی و غیره است که شهرت جهانی دارند.
7437/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صنايع دستي اشتغالزايي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۳۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محمد رضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان و خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به‌همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی، یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

او افزود: در این رابطه ۲ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحوبل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان ادامه داد: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌ منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی
  • دستگیری ۲ حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر
  • قطار توسعه صنعت گردشگری در استان سمنان سرعت مطمئنه خود را گرفته است
  • گردشگری فناورانه باید در زنجان مورد توجه قرار گیرد
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است