Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@19:15:31 GMT

افزایش ۹.۵ درصدی قیمت CNG

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۰۱۲۶

افزایش ۹.۵ درصدی قیمت CNG

از آنجایی که فروش گاز CNG در جایگا‌ه‌های سوخت بر اساس واحد کیلوگرم انجام می‌شود، با تبدیل واحد‌ها و بر مبنای مصوبه هیئت وزیران، قیمت فروش هر کیلوگرم سوخت CNG که هم‌اکنون ۶۰۰۰ ریال است، از ساعت ۲۴ امشب به ۶۵۶۸ ریال افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هیئت وزیران در جلسه دوازدهم اسفندماه افزایش قیمت CNG از ۴۱۴ تومان در مترمکعب به ۴۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۲ تومان در مترمکعب را مصوب کرده بود و این مصوبه در تاریخ بیست‌وپنجم اسفندماه به وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و سازمان برنامه بودجه کشور ابلاغ شد.

همچنین آیین‌نامه اجرایی این مصوبه در روز‌های ابتدایی سال جاری تدوین شده و فروردین ماه، جهت اجرا در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس از ساعت ۲۴ امشب (شروع اول خرداد ۹۸) قیمت فروش هر مترمکعب سوخت CNG از ۴۱۴ تومان به ۴۵۳.۲ تومان افزایش می‌یابد.

از آنجایی که فروش گاز CNG در جایگا‌ه‌های سوخت بر اساس واحد کیلوگرم انجام می‌شود، با تبدیل واحد‌ها و بر مبنای مصوبه هیئت وزیران، قیمت فروش هر کیلوگرم سوخت CNG که هم‌اکنون ۶۰۰۰ ریال است، از ساعت ۲۴ امشب به ۶۵۶۸ ریال افزایش می‌یابد.

طبق مصوبه هیئت وزیران، منابع حاصل از این افزایش قیمت، به عنوان منابع مالی شرکت ملی گاز ایران محسوب شده و در راستای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودرو‌های دوگانه‌سوز، هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه CNG و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران و سامانه اطلاعات خودرو‌های گازسوز، هزینه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش قیمت سی ان جی سازمان برنامه بودجه شرکت ملی گاز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بهزاد برارزاده با بیان اینکه مجتمع آبرسانی شیخ موسی بابل شامل ۶ روستا با برخورداری ۶۲۵۰ خانوار می‌باشد، گفت: عملیات احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره به حجم ۱۷۰۰ متر مکعب به اتمام رسید و ۲ مخزن دیگر در مجموع به ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب نیز درحال ساخت است.

وی ادامه داد: تا کنون ۴کیلومتر خط انتقال و ۳۷ کیلومتر شبکه توزیع و یک مورد طرح برق در این پروژه به اجرا درآمد.

مدیرعامل آبفا مازندران، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را ۱۷۱ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز را ۳۸۰ میلیارد ریال دانست.

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در قم