Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:59:17 GMT

نماينده مجلس: صادرات پياز، گوجه و هندوانه آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۰۱۹۶

نماينده مجلس: صادرات پياز، گوجه و هندوانه آزاد شد

خبرگزاري آريا - جيرفت - ايرنا - نماينده پنج شهرستان جنوبي کرمان در مجلس شوراي اسلامي گفت: با حمايت هاي دولت، صادرات پياز، گوجه و هندوانه آزاد شد.

احمد حمزه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به کاهش قيمت اين محصولات و زيان کشاورزان؛ وزير صنعت، معدن و تجارت مجوز صادرات اين محصولات را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: از ابتداي کاهش قيمت محصولات کشاورزي، پيگير رفع اين مشکل بوديم و امروز با درايت دولت، شاهد برطرف شدن اين مشکل هستيم.
نماينده پنج شهرستان جنوبي استان کرمان در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: با توجه به تفاوت نرخ ارز در ايران و ساير کشورهاي همسايه، صادرات محصولات کشاورزي مازاد بر نياز داخل به اين کشورها علاوه بر ارز آوري، سودآوري کشاورزان را هم رقم مي زند.
حمزه به شعار رونق توليد اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس تمام تلاش خود را براي تحقق شعار سال رهبري انجام مي دهند.
اُفت قيمت محصولات کشاورزي در روزهاي اخير مشکلات زيادي براي کشاورزان منطقه جنوب کرمان ايجاد کرده بود که پيگيري مسئولان و نمايندگان جنوب کرمان در مجلس شوراي اسلامي باعث اخذ مجوز صادرات محصولات کشاورزي و خوشحالي بهره برداران شد.
در هفت ماه گذشته 2 هزار و 648 ميليارد تومان انواع محصولات کشاورزي از هفت شهرستان جنوبي کرمان صادر شده است.
جنوب کرمان با هفت شهرستان و جمعيت يک ميليون نفر، يک سوم پهناورترين استان کشور را به خود اختصاص داده است.
اين منطقه با سطح زير کشت بيش از 260 هزار هکتار و توليد سالانه 4.5 ميليون تن انواع محصولات کشاورزي، 60درصد توليدات اين بخش را در استان پهناور کرمان به خود اختصاص داده و داراي بزرگترين گلخانه هاي طبيعي جهان است.
7450/7429/5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از تولید بی‌سابقه دانه کلزا و شکسته شدن رکورد تاریخی تولید این دانه روغنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلال یوسفی اظهار کرد: تاکنون بالاترین میزان تولید کلزا در شهرستان ۱۳ هزار و ۸۹۱ تن بوده که مربوط به سال زراعی ۹۷ تا ۹۸ است، اما امسال به فضل پروردگار، همت و تلاش کشاورزان زحمتکش و راهنمایی‌ها و مساعدت‌های همکاران و مسئولان شهرستانی و استانی، این میزان تولید تاکنون از مرز ۱۵ هزار تن نیز گذشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز برداشت دانه روغنی کلزا به پایان نرسیده است و این رقم افزایش خواهد یافت افزود: امسال در طول دوره رشد محصول کُلزا با چالش‌های بزرگی همچون "انگل گل جالیز" مواجه بود و علاوه بر آن با خسارات ناشی از طوفان و تگرگ فروردین به بخشی از مزارع کلزا مواجه بودیم، اما به لطف خداوند و تلاش‌های همه جانبه کارشناسان و کشاورزان، افتخار این سطح از تولید و رکوردشکنی و "جهش تولید" با "مشارکت مردم" در سابقه کشاورزی شهرستان ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: شکسته شدن رکورد تولید کلزا نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در کشت این محصول دارد و امیدوار هستیم با توجه به اینکه کلزا یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود و نقش بسزایی در پایداری تولید دارد، در سال‌های آینده باز هم شاهد چنین رکوردشکنی‌هایی در تولید این محصول ارزشمند باشیم.

کد خبر 745628

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست