Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام صارمی مدیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر یک روز پس از تغییر مدیرکل دفتر موسیقی از سِمت خود استعفا داد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، شهرام صارمی مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر یک روز پس انتصاب مدیر جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد با انتشار نامه‌ای سرگشاده از سمت خود استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی آماری به سه دوره اخیر جشنواره موسیقی فجر؛ از چهار شب کمتر تا بخش نیمه تعطیل بین الملل

 

در متن نامه سرگشاده شهرام صارمی آمده است:

«به نام حضرت دوست

هنوز چند روزی از آخرین جلسه مذاکره جناب آقای ترابی با اینجانب در خصوص پذیرفتن مدیریت اجرایی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجرنگذشته است. پیشنهادی که علیرغم میل قلبی اینجانب پس از یک جلسه طولانی و ارائه دلایل، توضیحات و لطف همیشگی ایشان با اشتیاق از طرف اینجانب پذیرفته شد.

مهمترین دلیل پذیرفتن این پیشنهاد، تکرار تجربه همکاری با مدیری بود که حدود 25 سال از سابقه آشنایی من با ایشان می‌گذشت. در تمام این سال‌ها از ایشان جز اخلاق مداری، صداقت در گفتار و رفتار، تشریک مساعی در امور، دلسوزی و احساس مسئولیت در قبال موسیقی و اهالی موسیقی، اتکاء به یافتن بهترین راهکارها برای اجرای برنامه‌ها و حل مشکلات، دوری جستن از هرگونه تنش، استفاده بهینه از امکانات موجود و رعایت صرفه و صلاح در هزینه‌ها، انضباط و شفافیت مالی، پاکدستی، عدم دخالت در حوزه کارشناسی فنی موسیقی و… ندیده‌ام.

استعفای ایشان که در رابطه مستقیم با حواشی و مشکلات تحمیلی به دفتر موسیقی، که آخرین مورد آن دریافت مبلغ 10 درصد از مبلغ کل ظرفیت سالن‌های کنسرت برای هر اجرا و واریز به خزانه بود، انجام شد. این استعفا برای من اصلاً اتفاق عجیبی نبود، زیرا از ایشان به جز این انتظار نمی‌رفت. علی ترابی با این استعفا در این مقطع و در قبال یک تصمیم نادرست و غیرکارشناسی از طرف آقای کاراندیش که در مراحل بعدی و مواجهه با اعتراضات اهالی موسیقی، بر اجرای قانون یاد شده بدون هیچ‌گونه بررسی پافشاری نیز نمودند، حرکتی را رقم زد که در طی چهار دهه گذشته نه تنها هیچیک از مدیران موسیقی بلکه از هیچکدام از هنرمندان موسیقی که در شوراهای مختلف حضور داشته‌اند، دیده نشده بود.

اینجانب در طول دوره قبلی جشنواره موسیقی فجر به خاطر رابطه بسیار نزدیک با علی ترابی شاهد بسیاری از خصوصیات عالی اخلاقی و کاری ایشان بودم. اسباب تأسف است که به جای بازنگری و اصلاح قانونی نادرست و غیرمنطقی، شرایط کاری برای مدیری صادق، لایق و کاردان به گونه‌ای پیش برود که وادار به استعفا شود و عجیب اینکه به جای حل و فصل موضوع با این استعفا موافقت شود.

در طول مدیریت علی ترابی در دفتر موسیقی اتفاقات بسیار ارزشمندی رقم خورد که اهالی موسیقی به خوبی از آن آگاه هستند. اقداماتی که در طول چهار دهه پس از انقلاب انجام نشده بود.

بدیهی است که این اتفاق برای اهالی موسیقی عواقب بدی در پی خواهد داشت و امیدوارم لطمه‌ای به سایر اتفاقات موسیقی بویژه جشنواره موسیقی جوان که در سال‌های گذشته به شکلی بسیار جدی و حرفه‌ای اجرا شده، وارد نشود. همچنین اطمینان دارم علی ترابی در هر پست و جایگاهی قرار بگیرد با مسئولیت تمام، تعهد و اعتقاد خدمت خواهد نمود.

اینجانب ضمن ابراز تأسف از استعفای علی ترابی مدیر کاردان و ارجمند، استعفای خود را از سمت مدیریت اجرایی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اعلام می‌دارم.

در پایان ضمن عرض تبریک به دوست عزیزم جناب آقای الهیاری، برای ایشان آرزوی موفقیت و بهروزی در جایگاه جدیدشان را دارم.

شهرام صارمی /31 اردیبهشت 1398»

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره موسیقی فجر موسیقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر موسیقی جشنواره موسیقی فجر موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشاور رسانه فیلم، مهرشاد رنجبر که پیش از این با ساخت فیلم کوتاه «ناطق» جوایز داخلی و خارجی بسیاری را از آن خود کرده بود، این بار «چوپان» را روانه جشنواره‌های بین‌المللی می‌کند و در اولین گام در جشنواره آلمان حضور یافته است.

این جشنواره هر ساله در«BABELSBERG KONRAD WOLF » قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان برگزار می‌شود و به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره دانشجویی در اروپا بستری برای فیلمسازان جوان فراهم می‌کند تا آثار خود را از سراسر دنیا به نمایش در بیاورند.

پنجاه و سومین دوره جشنواره«sehsuchte» از ۲۵ تا ۲۸ آوریل (۶ تا ۹اردیبهشت) در موزه فیلم پوتسدام آلمان برگزار می‌شود.

«چوپان» روایتی است از دو ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.
نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مهرشاد رنجبر،تهیه‌کننده: مژگان رایگان، رضا فتح الهی‌پور، گروه کارگردانی: آرمان اسماعیلی، راوین طاهامی، علی باقری، مدیر فیلمبرداری: داوود ملک حسینی، تدوین: احسان واثقی، صدابردار: میثم حسنلو، صداگذار: رامین ابوالصدق، موسیقی: آریا گازر، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: مسیحا اصلانی، گریم: مونا طباطبایی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، منشی صحنه: ارغوان نادعلی،عکاس: صحرا جمشیدی، مدیر تولید: امیر پیرصالحی، پخش بین‌الملل: مهرشاد رنجبر و مریم بختیاری مشاور رسانه: سمیرا افتخاری

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • تلاش قایقرانان گلستانی برای حضور در تیم ملی
  • «ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد