Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس‌جمهور گفت: ایالات متحده از ترس جنگ می‌خواهد ما را با پذیرش شرایط تحریم وادار به مذاکره کند. آفتاب‌‌نیوز : حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری درباره وضعیت فعلی منطقه و همچنین از طرفی مطرح شدن بحث جنگ توسط آمریکایی‌ها و از طرف دیگر عنوان نمودن مذاکره از سوی آنها و برنامه دولت در این رویارویی،گفت: چیزی که به جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود این است که ما دو مسئله را باهم می‌خواهیم؛ یکی اینکه اجازه نمی‌دهیم در این منطقه جنگ بشود و دوم اجازه نمی‌دهیم که تحت تحریم بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اهم اظهارات مشاور رییس دولت را به نقل از تسنیم بخوانید؛
*پاسخ ما به ایالات متحده، «نه به جنگ و نه به تحریم» است. ایالات متحده از ترس جنگ می‌خواهد ما را با پذیرش شرایط تحریم وادار به مذاکره کند. جوابی که ما دادیم و اقداماتی که سیاست خارجه و سیاست دفاعی ما انجام می‌دهند این است که آمریکا را به شرایطی ببریم که نتواند ما را از جنگ بترساند و نتواند به تحریم ادامه بدهد و این همان پیچیدگی هست که ما با آن مواجه‌ایم.
*برای اینکه این مسئله را حل کنیم هیچ چاره‌ای جز تقویت وحدت درونی نداریم. آمریکا تنها در صورتی موفق می‌شود که امید پیدا کند فشارهایی که در منطقه و فشارهایی که به اقتصاد ما وارد می‌کند موجب یک آشفتگی اجتماعی بشود و اگر این اتفاق نیفتد تمام تلاش‌های آمریکا بی‌اثر خواهد بود.
*{literal}{{/literal}در پاسخ به این سوال که علت مشکلات و وضعیت کنونی کشور مربوط به تحریم است یا ناکارآمدی داخلی{literal}}{/literal}؛ همیشه تناسبی بین فشارهای خارجی و میزان توانمندی ما در پاسخ به مشکلات خارجی و داخلی خودمان وجود دارد. ما حتما مشکلات داخلی، مشکلات مدیریت و مشکلات در کارآمدی داریم ولی بحث این است که وقتی تحریم فشار می‌آورد، آیا امکان بازنگری در سیاست‌ها و بازنگری در توانمندی خود داریم یا نداریم؟.
*این مسئله کلیدی است که اتفاقا می‌شود اقدامات سخت و تصمیمات بنیادین را در شرایطی گرفت که مردم احساس می‌کنند که چاره‌ای جز تصمیمات سخت نیست، پس می‌توانیم این تهدید را با گرفتن تصمیماتی که مردم احساس می‌کنند کارایی نظام می‌تواند در شرایط سخت افزایش پیدا کند، به فرصت تبدیل کنیم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسام الدین آشنا مذاکره ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیستی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم گزارش داد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته است تا به حمله ایران پاسخ ندهد.

یک مقام آمریکایی شنبه شب به وقت محلی، اعلام کرد: رئیس جمهور ایالات متحده و تیم امنیت ملی او پس از یک وقفه کوتاه پس از نشست قبلی خود، دوباره در اتاق موقعیت کاخ سفید گردهم آمده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، نشست قبلی بایدن با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا، تقریبا دو ساعت طول کشید. بایدن پس از اولین نشست، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وگو کرد.

هنوز جزئیاتی از این گفت‌‌وگوی تلفنی به طور رسمی منتشر نشده اما یک مقام آمریکایی گفته است که بایدن در این تماس به طور خصوصی نگرانی خود را از اینکه نتانیاهو در تلاش است واشنگتن را به یک درگیری گسترده‌تر بکشاند، ابراز کرده است.

بر اساس گزارش‌ها تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا «در تماس با شرکای خود در خاورمیانه خواهد بود تا از تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کند».

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد که نشست اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در حال برگزاری است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار کرد.

در این نشست لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا حضور داشتند و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به صورت ویدئویی شرکت کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل روز شنبه توسط جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و فاینر معاون اصلی مشاور امنیت ملی در جریان آخرین رویدادها در خاورمیانه قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارتخارجه به سپاه احضار شد!
  • جزئیات جدیدی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور/ تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد، اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید/ تمام موشک‌های هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • پیشنهاد مشاور جنگ طلب ترامپ درباره پاسخ اسرائیل به حمله ایران | چیزی که ما امشب دیدیم نمایانگر ...
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • رسانه صهیونیستی: بایدن از اسرائیل خواست به حمله ایران پاسخ ندهد