Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:50:50 GMT

انگور یاقوتی تایباد در بازار مشهد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۰۳۰۰

انگور یاقوتی تایباد در بازار مشهد

یک کارآفرین تایبادی گفت: حدود 6 سال است که با احداث یک باغ انگور در روستای خیرآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان سالانه حدود 15 تن انگور یاقوتی اعلا به بازار مشهد صادر می‌شود.

نجیب‌اله رجبعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بازار میوه زاهدان و تهران نیز از این محصول بی‌بهره نبودند، اظهار کرد: این باغ انگوری در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار قرار گرفته و به روش کاملا سنتی کاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت آب و هوای این شهرستان و وجود بادهای شدید، انگور یک نوع از گیاهان مقاوم در این شرایط است.

این کارآفرین تایبادی مطرح کرد: در طول زمان کاشت تا برداشت این محصول تمام پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از هرگونه آفت باغی انجام می‌شود.

او با اشاره به توسعه تاکستان و استفاده از روش‌های نوین آبیاری گفت: هر 20 روز یک بار آبیاری به صورت دستی و سنتی صورت می‌گیرد و با توجه به شرایط سازگاری انگور با آب و هوای گرم خیلی نیاز به آب ندارد اما با وجود تکنولوژی پیشرفته در حوزه کشاورزی و به منظور ارتقای فرهنگ صرفه‌جویی سعی داریم از آبیاری صنعتی استفاده کنیم.

رجبعلی‌زاده اظهار کرد: زمان جمع‌آوری انگور از اواخر خرداد ماه به مدت 10 روز است که در این بازه زمانی بیش از 100 کارگر به صورت موقت مشغول به کار می‌شوند.

وی از باغداری به عنوان یک بستر برای ایجاد اشتغال دائم و موقت نام برد و گفت: وسعت فعالیت در حوزه کشاورزی سبب شده زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم شود علاوه‌بر رفع نیازهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری، باغداری به سرسبزی و شادابی محیط کمک موثری می‌کند.

او در پایان سخنان خود به وضعیت فروش در بازار میوه تایباد اشاره کرد و افزود: این محصول در بازار فعلی با قیمتی هر کیلو حدود 100 هزار ریال به فروش می‌رسد که همین نرخ بالا تقاضا در این شهرستان را کم کرده و تقریبا بیش از 95 درصد انگورهای تولید شده به بازار مشهد عرضه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فریبرز عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از اوایل دهه ۷۰ در کشور شروع شد و همواره در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ ای کشور مانند برنامه اقتصاد مقاومتی از طرح‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی بوده و در سراسر کشور اجرا شده است.

 وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰درصدِ طرح های توسعه سامانه های نوین آبیاری توسط مردم و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود، یادآور شد: وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده دولت و حاکمیت با برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر اجرا نقش ۱۰درصدی را در این میان ایفا میکند.

عباسی با اشاره به شعار سال، افزود: اگر شعار سال را به دو بخش جهش تولید و مشارکت مردم؛ طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در هر دو بخش آن نقش داشته و خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اثربخشی طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در افزایش تولید است، تصریح کرد: با توجه به نحوه مدیریت و بهره‌برداری از این طرح میتواند تا ۴۰درصد و بیشتر در افزایش تولید موثر باشد.در بخش دوم شعار سال نیز که شامل مشارکت مردم، تاکنون حدود ۳ میلییون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری در کشور داشته ایم که حدود ۱۵ تا ۲۰درصد از آن برعهده مردم است.

به گفته مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، از ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری حدود ۳۰۰هزار هکتار به دلیل اثربخشی طرح ۱۰۰درصد با مشارکت مالی مردم بوده است.

دیگر خبرها

  • شبکه آبیاری دشت قزوین پر آب شد 
  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی حذف می‌شود
  • کشت برنج با آبیاری آب زیرزمینی به دلیل نبود توجیه اقتصادی حذف می‌شود