Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@21:49:03 GMT

معجزه‌ای برای سندرم پیش از قاعدگی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۰۵۵۰

محققان می‌گویند: به زودی دوز بسیار اندکی از پروزاک می‌تواند آلام جسمی و استرس‌های احساسی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی در زنان را بهبود بخشد.

به گزارش ایسنا، شواهد جدید پزشکی حاکیست: دوز بسیار کمی از پروزاک می‌تواند به رنج و درد ماهانه ناشی از سندرم پیش از قاعدگی یا PMS که امروزه میلیون‌ها زن در سراسر جهان به آن مبتلا هستند، خاتمه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان، این «قرص شادی» می‌تواند به غلبه بر نوسانات خلقی، تورم، رخوت و خواب آلودگی و درد ناشی از این سندرم که سه چهارم زنان را در دوره عادت ماهانه گرفتار می‌سازد، کمک کند.

محققان دانشگاه بیرمنگهام در انگلیس خاطرنشان کرد: ظرف دو سال اگر دوز پایین پروزاک به طور منظم استفاده شود در پیشگیری از بروز علائم این سندرم موثر خواهد بود.

به گزارش روزنامه اکسپرس، به طور طبیعی پس ماند پروژسترون آلوپریگنانولون یا «آلو» نامیده می‌شود که به مدار‌های مغزی در کنترل احساسات کمک می‌کند. وقتی پروژسترون کاهش یابد که اغلب یک تا دو هفته پیش از آغاز عادت ماهانه این اتفاق می‌افتد، مقدار «آلو» هم کاسته می‌شود و در نتیجه شورشی در احساسات بروز می‌کند و کنترل آن‌ها به هم می‌ریزد. محققان می‌گویند پروزاک می‌تواند مقدار «آلو» را بالا نگه دارد.

به گزارش ایسنا، پروزاک که نام تجاری فلوکستین است در اواخر دهه ۱۹۸۰ معرفی شد و جدیدترین داروی روان گردان است که خیلی در دنیای روانپزشکی مورد توجه قرار گرفت.

در حال حاضر این داروی ضد افسردگی به یکی از پرمصرف‌ترین دارو‌های تجویزی در جهان تبدیل شده و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا راغب هستند که مبالغ زیادی برای تهیه آن یا مشابه‌های آن بپردازند. در واقع پروزاک برخلاف دارو‌های سه حلقه‌ای بر طیف وسیعی از انتقال دهنده‌های عصبی اثر نمی‌کند بلکه فقط روی انتقال دهنده‌های سروتونین تاثیر می‌گذارد. پروزاک مانند سایر دارو‌ها معمولا پس از چند هفته تاثیر می‌گذارد.

بنا براین گزارش، سندرم پیش از قاعدگی شایعترین بیماری زنان است. علت بروز این سندرم هنوز نامشخص است، اما اغلب متخصصان معتقدند که آشفتگی و به هم خوردن تعادل هورمونی استروژن و پروژسترون را مهمترین احتمال بروز این بیماری می‌دانند. این بیماری با افزایش سن تشدید می‌شود.

پزشکان می‌گویند: این سندرم، یک بیماری هزار چهره است. چون بیش از ۱۵۰ علامت برای آن شناسایی شده که در زنان متفاوت است و همین تفاوت و تنوع علائم تشخیص را دشوار می‌سازد. اما بارزترین علائم آن، دلشوره، ناپایداری خلقی، تحریک پذیری، تنش عصبی، سردرد، میل شدید به خوردن شیرینی، افزایش اشتها، تپش قلب، ضعف، سرگیجه و غش، افزایش وزن، ورم دست و پا، نفخ شکم، بی‌خوابی و ضعف حافظه هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سندرم پیش از قاعدگی پریود بیماری زنان پروژسترون استروژن جان بولتون بغداد عشایر عراق پرونده یاسین رامین مهلا مومن زاده جواد نکونام مسعود شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط گیلان گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی وزش باد گرم و کاهش رطوب هوا، مسافران و مردم استان تا حد امکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، مراتع و عرصه‌های طبیعی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان افزود: متاسفانه هر سال، با وزش باد گرم و سهل انگاری برخی افراد، شاهد ایجاد حریق در برخی مناطق جنگلی و مراتع هستیم که گاهی این حوادث خسارات جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.

وی از مردم خواست در صورت بروز هر مشکلی در محیط زیست و یا وقوع آتش سوزی، مورد را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • فرمول معجزه آسا درمان تپش قلب (فیلم)
  • سکوتِ خبرساز محمود احمدی نژاد /معجزه هزاره سوم منتظر انتخابات ۱۴۰۴ است؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • هشدار آتش سوزی در مناطق جنگلی و تالابی گیلان
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است
  • دانشمندان موفق به کشف دلیل خستگی مزمن شدند
  • علت تشنگی زیاد چیست؟
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند