Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»  ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه) پارلمان، یک فوریت لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۶) قانون مبارزه با پولشویی را مورد بررسی قرار دادند.

نهایتا یک فوریت لایحه مذکور با ۱۳۷ رای موافق، ۵۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده واحده این لایحه آمده است: نهادها و دستگاه های اجرایی (موضوع مواد ۵ و ۶ مانند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت صنعت، وزارت کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان حسابرسی، جامعه حسابرسان رسمی، کانون وکلای دادگستری، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه که مطابق قوانین و مقررات بر عملکرد اشخاص مشمول نظارت می کنند، مکلفند علاوه بر انجام تکالیف اجرایی مقرر در این قانون، قانون تامین مالی تروریسم و مقررات مربوط به آن، تکلیف نظارتی خود را نسبت به عملکرد این اشخاص در چهارچوب قوانین و مقررات مذکور به نحو موثر معمول دارند.

در این ماده آمده است: همچنین نهادها و دستگاه های یادشده موظفند در صورت شناسایی تخلف یا جرم، حسب مورد نسبت به برخورد یا اعلام آن به مراجع قضایی و غیر قضایی صالح اقدام کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت .   به گزارش تسنیم، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه) قرار داشت که نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.    وی افزود: با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد یعنی اینکه برای بررسی جزئیات مجدداً به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.   سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این لایحه ، گفت: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات پایان هفته به ۲ روز و همچنین کاهش ساعت کاری کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته و همچنین مسئله مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.   گودرزی بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه مجدداً جزییات لایحه مذکور را بررسی کرده و گزارش نهایی جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند
  • شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد
  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • ضرورت اصلاح قوانین حوزه مالکیت ادبی و هنری