Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:57:40 GMT

پیشنهاد سید عمار حکیم برای جلوگیری از تنش در منطقه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۰۷۸۱

پیشنهاد سید عمار حکیم برای جلوگیری از تنش در منطقه

سید عمار حکیم برای جلوگیری از تنش در منطقه که آمریکا و رژیم‌های دنباله‌رو آن در راستای منافع رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند، پنج اقدام را پیشنهاد داده است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد که درباره تنش اخیر میان ایران و آمریکا باید به پنج اقدام مبادرت ورزیم:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای جلوگیری از درگرفتن جنگ در منطقه که این مهمترین اولویت است، چون جنگ به میدان‌های دیگر هم کشیده می‌شود و به جنگی جهانی تبدیل می‌شود که عراق بیشترین آسیب را از آن خواهد دید.

2. باید تندروها و همه کسانی را که در چنین شرایط ملتهبی در آتش جنگ می‌دمند، ساکت کرد.

3.شعار «پیش از هر چیز عراق» و «پیش از هر چیز منافع ملی» باید قطب‌نمای سیاست ما در این راستا باشد.

عمار حکیم: عراق می‌تواند بین ایران و آمریکا میانجیگری کند/ تنش بین واشنگتن و تهران به ضرر منطقه است

4. باید از اتهام‌زنی و تبلیغات منفی علیه یکدیگر اجتناب کنیم و وحدت و انسجام داخلی را حفظ کنیم و نگذاریم که مشکلات دیگر کشورها مایه تفرقه بین ما شود.

5. باید این راهبرد را پیش بگیریم که عراق با روابط عمیق خود با هردو طرف نزاع شایستگی بر عهده گرفتن نقش واسطه را دارد، به شرطی که به خود و به امکاناتش اعتماد کند و از میانه‌گرایی به میانجیگری درآید.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,90,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیدعمار حکیم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیدعمار حکیم سیدعمار حکیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور

به گزارش صدای ایران، ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور