Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان با اشاره به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا گفت: بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی اولین عامل کشنده در سرار جهان می باشد و در صورت کاهش عوامل خطر ، این بیماریها به مقدار زیادی قابل پیشگیری هستند .

دکتر آمنه ماجدی افزود: فشار خون بالا اولین عامل خطر سکته مغزی و عامل مهم تقریبا نیمی از بیماری قلبی و سکته مغزی است و افراد مبتلا به فشارخون بالا 3 برابر بیشتر از افراد دارای فشار خون طبیعی در معرض خطر هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دو مرحله انجام می شود؛ مرحله اول آموزش و اطلاع رسانی از مورخ 27 اردیبهشت تا پایان برنامه و مرحله دوم انجام غربالگری از مورخ 17 خرداد لغایت 15 تیر ماه در خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، بیمارستان و پایگاه سیار می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان عنوان کرد:  گروه هدف در این طرح افراد 30سال وبالاتر، زنان باردار و بیماران کلیوی در همه گروه های سنی می باشند.

این مسئول در زمینه بیماریهای مشترک بین انسان و دام از قبیل تب دانگ، چیکن گونیا ، سالک و تب مالت، نحوه انتقال آنها و همچنین لزوم مبارزه با ناقلین بیماریها، آموزش لازم ارائه داد.

دکتر عباس میرزاد فرماندار شهرستان پارسیان ضمن تشکر از دکتر ماجدی مدیر شبکه در خصوص ارایه شاخص های بیماریهای غیر واگیر شهرستان و افزایش آگاهی اعضای شورای سلامت وامنیت غذایی، طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا را حرکت بسیار مهم عنوان کرد و از تمام ادارات شهرستان خواست همکاری لازم جهت اجرای هرچه بهتر طرح با شبکه بهداشت داشته باشند.

فشار خون اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان پارسیان، توسط کارشناس بیماریها مورد ارزیابی قرار گرفت؛ و ثبت سامانه شد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج بیماری قلبی سلامت شبکه بهداشت و درمان فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های لرستان برای تحقق شعار سال بسیج شوند

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های تولیدی در استان، گفت: باید همه ظرفیت‌های استان برای تحقق شعار سال بسیج شوند.

اعظم روانشاد در یکصدوبیست‌وششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان و نخستین جلسه این شورا در امسال با اشاره به اینکه شعار سال، یکی از راهبردهای اساسی کشور است، بیان کرد: امسال با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان با محوریت شورای فرهنگ عمومی با توجه به زیست‌بوم استان نقاط قوت و ضعف در حوزه ظرفیت‌های تولید استان برای تحقق شعار سال شناسایی می‌شوند.

او با تاکید بر لزوم شناسایی حلقه‌های میانی و استفاده از مشارکت‌های مردمی، گفت: جلسات و کارگروه‌هایی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل خواهد شد که در زمینه تحقق شعار سال، مصوباتی در شورای فرهنگ عمومی تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های انجام‌شده ۸۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور دولتی است، بیان کرد: هفت درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور فقط با مشارکت مردمی انجام می‌شود و ۱۳ درصد توسط بخش خصوصی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های تولیدی در استان، گفت: باید همه ظرفیت‌های استان برای تحقق شعار سال بسیج شوند. در این راستا، در شورای فرهنگ عمومی هم اقدامات فرهنگی مورد نیاز برای تحقق شعار سال باید مورد توجه باشد.

وی از ابلاغ پیوست فرهنگی شعار سال در روزهای آینده خبر داد و افزود: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و شوراهای فرهنگ عمومی استان تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • عملیات وعده صادق، صدق گفتار مسئولین جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • «بالا رو نگاه نکن» از قاب شبکه نمایش
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • برگزاری جلسه هیات مدیره پرسپولیس با محوریت واگذاری و تمدید قرارداد بازیکنان
  • عایق‌های سیلیکونی برق فشار قوی بومی‌سازی شد
  • ماجرای استعفای ۲۰ پرستار بیمارستانی در مازندران | واکنش سخنگوی وزارت بهداشت | فرماندار چالوس: مطلبی که از قول من منتشر شد واقعیت ندارد
  • ظرفیت‌های لرستان برای تحقق شعار سال بسیج شوند
  • وزارت بهداشت پیگیر افزایش جرایم دخانیاتی