Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:00:27 GMT

فوتبال جهان| شبیه‌ترین بازیکن به لیونل مسی کیست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۰۵۶

فوتبال جهان| شبیه‌ترین بازیکن به لیونل مسی کیست؟

فوتبال جهان - در یک گزارش آماری نزدیک‌ترین بازیکنان از نظر کیفی و تأثیرگذاری بر روند بازی مشخص شدند. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت کاتالونیا، لیونل مسی به عقیده بسیاری نه تنها بهترین بازیکن حال حاضر دنیا و شاهد تمام ادوار بلکه بازیکنی تکرار نشدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال بازیکنانی هستند که از نظر آماری و کیفیی تا حد قابل توجهی به ستاره آرژانتینی بارسلونا بازی می‌کنند و آمارها توانسته مشخص کنند کدام بازیکنان کمترین فاصله را با مسی دارند.

آمار ارائه شده توسط مؤسسه «Big Data» که در الگوریتم مقایسه‌ای خود آمار بیش از 71 هزار و 600 بازیکن از 2 هزار و 300 تیم و 73 هزار بازی را زیر ذره‌بین برده است، نشان می‌دهد که بازیکنی که سبک بازی‌اش بیشترین شباهت را به لیونل مسی دارد کسی نیست جز ادن ازار هافبک بازیسازی بلژیکی چلسی. تحلیل داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که ازار در بخش‌های مختلف بازی اش 82.70 درصد به مسی شباعت دارد. دومین بازیکن که بیشترین شباهت را به مسی دارد کیلیان امباپه، مهاجم فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن با 91.3 درصد شباهت بوده و سومین بازیکن شبیه به مسی هم هموطن او در منچسترسیتی، سرخیو آگوئرو با 91.1 درصد.

فوتبال جهان|مسی برای هفتمین بار آقای گل لالیگا شد، اوبلاک جایزه «زامورا» را تصاحب کرد

برای مقایسه میان لیونل مسی و دیگر بازیکنان مورد استفاده قرار گرفته علاوه بر آمار گل‌ها و پاس‌های گل 12 فاکتور دیگر شامل شرکت در بازی، گل‌های به ثمر رسیده با شوت، گل‌های مورد انتظار در هر بازی، شوت‌های شلیک شده، تعداد دفعات تصاحب توپ در محوطه جریمه رقبا، درصد پاس‌های سالم، تعداد پاس‌ها در محوطه جریمه رقبا، تعداد پاس‌های گل مورد انتظار در هر بازی، پاس‌های کلیدی، تعداد دفعات لو دادن توپ، تعداد دفعات کنترل توپ زیر فشار حریف و شوت‌های داخل چارچوب در نظر گرفته شده است.

در میان این 12 فاکتور، ادن ازار تنها در سه مورد آمار بهتری از مسی دارد که عبارتست از: توپ‌های لو داده کمتر، تعداد دفعات کنترل توپ زیر فشار حریف و دریبل‌های موفق.

در همین حال مؤسسه  Big Dataبا مقایسه آمار تعدادی از بازیکنان جوان حال حاضر فوتبال دنیا، آنهایی که پتانسیل تبدیل شدن به مسی‌های نسل‌های بعدی را دارند معرفی کرده است که استفان بروین، بازیکن تیم فوتبال پی‌اس‌و‌ی آیندهوون هلند در صدر این لیست قرار دارد.

فهرست شبیه‌‌ترین بازیکنان به لیونل مسی بر اساس آمار Big Data به شرح زیر است:

1- ادن ازار (چلسی) 92.7 درصد
2- کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن) 91.3 درصد
3- سرخیو آگوئرو (منچسترسیتی) 91.1 درصد
4- آنخل دی‌ماریا (پاری‌سن‌ژرمن) 90.5 درصد
5- نیمار (پاری‌سن‌ژرمن) 89.5 درصد
6- محمد صلاح (لیورپول) 89 درصد
7- استیون برگوییس (فاینورد) 88.9 درصد
8- ایاگو آسپاس (سلتاویگو) 88.3 درصد
9- پائولو دیبالا (یوونتوس) 88.2 درصد
10- الکسیس سانچس (آرسنال) 88.1 درصد

شبیه‌ترین بازیکنان زیر 23 سال دنیا به مسی:

1- استیون بروین (پی‌اس‌وی آیندهوون) 89.6 درصد
2- یانیس هاگی (ویتورول) 85.7 درصد
3- عثمان دمبله (بارسلونا) 85.2 درصد
4- مالکوم (بارسلونا) 85 درصد

انتهای پیام/

R1015163/P35350/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بارسلونا لیونل مسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بارسلونا لیونل مسی بارسلونا لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست چندین کشور از یوفا: مهلت اعلام لیست نهایی برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ را به تاخیر بیاندازید

چندین فدراسیون فوتبال اروپا در تماس با یوفا، خواستار تغییر در برنامه‌ریزی صورت گرفته شدند. 

یوفا با درخواست به تعویق انداختن مهلت ارسال لیست نهایی بازیکنان برای یورو 2024 مواجه شده است.

طرفداری | به گزارش اسکای، چندین کشور ابراز نگرانی کرده‌اند که با پایان یافتن آخرین دور از بازی‌های دوستانه ملی تنها دو ساعت قبل از ثبت لیست نهایی بازیکنان در روز جمعه 7 ژوئن، زمان بسیار کمی برای ارزیابی هر گونه مصدومیت احتمالی قبل از ارائه لیست بازیکنان به یوفا در نیمه شب وجود خواهد داشت. با این حال، بعید به نظر می رسد که یوفا این مهلت را تمدید کند، زیرا طبق مقررات آن‌ها، تیم‌ها باید هفت روز قبل از شروع مسابقات ثبت‌نام کنند؛ این در حالیست که آلمانِ میزبان، در تاریخ ۱۴ ژوئن به مصاف اسکاتلند خواهد رفت.

همچنین طبق قوانین موجود یوفا، بازیکنان تا هر زمانی پیش از بازی افتتاحیه مسابقات می‌توانند در لیست تیم جایگزین شوند؛ به شرطی که مدرک پزشکی دال بر مصدومیت و عدم امکان بازی آن‌ها ارائه شود. این موضوع روز دوشنبه در جلسه کمیته مسابقات ملی یوفا مورد بحث قرار خواهد گرفت. همچنین تعداد نفرات مجاز در هر تیم نیز یک موضوع کلیدی در دستور کار خواهد بود. در جلسه هفته گذشته با حضور تمامی مربیان تیم‌های ملی شرکت‌کننده در دوسلدورف، برای اولین بار ایده افزایش تعداد بازیکنان هر تیم از ۲۳ به ۲۶ نفر مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

احتمال افزایش تعداد بازیکنان تیم‌ها در لیست یورو 2024

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • وحید امیری، دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!
  • عنایتی: اگر سرمربی‌ها به کنفرانس نیایند من هم نمی‌آیم!
  • نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید!
  • زنوزی: فصل بعد ۴-۵ بازیکن تیم ملی را جذب می‌کنیم/ یک سرمربی خوب خارجی به تراکتور می‌آوریم
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • حواشی دربی اصفهان در روزی که سپاهان از بحران فاصله گرفت +فیلم
  • درخواست چندین کشور از یوفا: مهلت اعلام لیست نهایی برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ را به تاخیر بیاندازید
  • تعداد بازیکنان و برنامه تیم‌ها در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴
  • گران‌ترین فوتبالیست ایران کیست؟
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار