Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@13:28:30 GMT

درصد کمی از مسئولان فرصت محورند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۱۱۱

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری نخستین کنگره آینده پژوهی و چشم اندازسازی شهری ایرا‌ن با حضور محمد ابراهیم مداحی، رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ در سازمان پژوهش راهبردی برگزار شد.

مداحی در این نشست بیان کرد: تراز تهیه کار ما به سه سال گذشته بر می‌گردد که برای cts  یا به تعبیر دیگر مدیریت نوین شهرهای هزاره سوم برنامه ریزی کردیم که رویکرد اقتصادِ محله محور یا نگاه آمایشی و پویشی به شهر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر شهرداران، فرمانداران و مسئولان  ۳۱ استان کشور را دعوت کردیم و طی یک سال به بحث و بررسی cts نشستیم.

وی ادامه داد: یکی از خروجی‌های این جلسات این بود که یک کنگره  با نگاه آینده پژوهی و آینده نگری بگذاریم. کشور ژاپن و امارات دو کشوری هستند که این تجربه را داشتند و ما سومین کشوری هستیم که می‌خواهیم آن را تجربه کنیم. ما آیین نامه cts را نوشتیم و به شهرداران ارائه کردیم و سپس دبیرخانه علمی و اجرایی آن شکل گرفت.

رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از جلسات متعددی که با دانشگاه‌ها و اساتید برگزار شد و با توجه به بررسی همه تجارب قرار شد در ۵ خرداد ماه فراخوانی بدهیم و در نیمه اول تیرماه در کلان شهرها یک نشست داشته باشیم و از نهادهایی که درگیر مسائل شهری هستند دعوت به عمل بیاوریم و بعد نشست دیگری در همین زمینه در مهر و آبان سال ۹۸ برگزار خواهیم کرد.

مداحی اظهار داشت: اکثر مدیران ما مشکل محورند مثلا سمینار و کنگره می‌گذارند تا بدانند مشکلات کشور چیست؟ اکثر مسئولان دنبال این هستند که مشکلات را حل کنند و درصد کمی از مسئولان فرصت محور هستند اما این کنگره قصد آینده پژوهی و آینده نگری دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آیین نامه اقتصاد رئیس شورای اسلامی شهر مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری

دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور امروز پنجشنبه با مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تماس گرفت و از او درخواست کمک فوری نظامی کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه ای توضیح داد که زلنسکی شرایط میدانی در جبهه‌های نبرد را برای جانسون تشریح کرده و از او درخواست کمک فوری کرده است.

طبق این گزارش زلنسکی در تماس تلفنی خود گفت: تصویب سریع کمک به اوکراین توسط کنگره بسیار مهم است. ما درک می‌کنیم که مجلس نمایندگان مواضع متفاوتی در مورد چگونگی انجام این کار دارد. 

پیش از این، زلنسکی در گفتگو با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس درباره نیاز فوری نیرو‌های اوکراینی به کمک نظامی آمریکا صحبت و تأکید کرده بود که اوکراین بدون این کمک‌ها «ممکن است شکست بخورد».

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما مجدداً از کنگره به‌ویژه مجلس نمایندگان می‌خواهیم تا درخواست بودجه اضافی ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور (جو بایدن) در راستای امنیت ملی را بررسی کند.

 کنگره هنوز هیچ قانونی را در مورد ارائه کمک‌های نظامی اضافی به شرکا و متحدان آمریکا از جمله اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان تصویب نکرده است، به گونه ای که اختلافات بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در این زمینه ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه
  • افزایش ۴ یا ۵ برابری نرخ جریمه‌های رانندگی تا دوهفته آینده
  • کلوزآپ: عملکرد تیم ملی آینده در فیفا دی مارچ
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • زیر ۱ درصد از ایرانیان خارج از کشور مشکلات امنیتی دارند
  • مداحی در رثای کریم اهل بیت(ع) با حضور زائران رضوی
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می‌دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می‌شود!