Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@07:03:58 GMT

۸۵۰ هکتار از اراضی گیلان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۴۱۱۱۵

۸۵۰ هکتار از اراضی گیلان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۳۰۰ بهره‌بردار در این استان به امر تولید محصول کلزا مشغول هستند گفت:‌ ۸۵۰ هکتار از اراضی گیلان، به کشت محصول کلزا اختصاص پیدا کرده است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

علی درجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با تشریح وضعیت استان گیلان در حوزه تولید محصول کلزا اظهار داشت: در حال حاضر حدود 300 بهره‌بردار در گیلان به امر تولید محصول کلزا مشغول هستند و 850 هکتار از اراضی این استان نیز به کشت محصول کلزا اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز فصل برداشت محصول کلزا در بخش رستم آباد شهرستان رودبار خبر داد و عنوان کرد: کشت و تولید محصول کلزا در گیلان در راستای اهداف و استراتژی‌های جهاد کشاورزی، جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و خودکفایی پیگیری می‌شود.

درجانی توسعه و ترویج کشت دانه‌های روغنی با هدف تأمین روغن خوراکی کشور را از سیاست‌های تدوین شده جهاد کشاورزی‌ اعلام کرد و بیان داشت: محصول کلزا بالای 40 درصد روغن دارد و کنجاله آن هم با توجه به پروتئین بالا، منبع تغذیه بسیار مناسبی برای دام و طیور محسوب می‌شود.

برداشت ماهی از پروژه‌های تولید ماهی در قفس گیلان آغاز شدزنجیره تولید و فرآوری محصولات کشاورزی در گیلان شکل نگرفته استمسئولان تسهیلاتی برای بیمه محصولات کشاورزی در گیلان در نظر بگیرند

وی در تشریح وضعیت کشت محصول کلزا در گیلان و اقدامات جهاد کشاورزی در این زمینه تصریح کرد: در سال زراعی فعلی کشت محصول کلزا در اقصی نقاط استان گیلان به ویژه در شهرستان رودبار انجام شد به طوری‌که این سطح زیر کشت به نسبت سال گذشته 8 برابر افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر اینکه این دستگاه حمایت‌های لازم را از بهره‌برداران جهت افزایش سطح تولید محصول کلزا انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح دانش در مزارع کشت کلزا و توسعه فنی آن، از جمله برنامه‌ها و راهبردهای جهاد کشاورزی گیلان محسوب می‌شود.

درجانی افزایش سطح زیرکشت کلزا به 10 هزار هکتار در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برای رسیدن به این هدف بسیار مهم اجرای برنامه‌ها و سیاست‌هایی نظیر تأمین نهاده‌ها، ماشین‌آلات مکانیزه و خرید تضمینی محصول کلزا توسط دولت در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی گیلان در راستای تحقق شعار رونق تولید برنامه‌های راهبردی خود را تدوین و اجرایی می‌کند عنوان کرد: حمایت از کشاورزان و فعالان عرصه تولید محصولات کشاورزی و توسعه مکانیزاسیون، از جمله اهداف مهم این سازمان در استان گیلان به شمار ‌می‌روند.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۴۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه